Afacere la cheie pe segmentul de ceai premium


Kokoon Tea este o afacere 100% romaneasca, disponibila in prezent intr-un sistem asemanator celui de franciza, dar care poarta numele de parteneriat. Conceptul se preteaza pentru orasele mari din tara, indiferent ca este vorba de un magazin de ceaiuri si accesorii pentru ceai sau de o ceainarie.

 

Conceptul Kokoon Tea a fost lansat in Romania de sotii Adriana si Ioan Leisek, in anul 2006, cand a fost deschis si primul magazin de ceai sub acest nume. Afacerea nu a fost una noua pentru ei, avand in vedere ca detinusera deja un business similar in Germania, unde au locuit vreme de 19 ani.

In prezent, exista doua magazine si doua ceainarii deschise in regim propriu, in orasele Oradea si Arad.

In anul 2008, ca urmare a cererilor primite, sotii Leisek au decis sa extinda reteaua Kokoon Tea si prin incheierea de contracte de parteneriat. Momentan, sunt deschise in sistem de parteneriat o ceainarie in orasul Orsova, si un magazin Kokoon Tea in incinta Iulius Mall din Timisoara.

Vizate sunt orasele mari ale tarii. In prezent, suntem aproape de final cu negocierile privind incheierea de contracte de parteneriat pentru deschiderea de magazine in orasele Brasov, Sibiu si Iasi”, spune pentru startups.ro Ioan Leisek, director de marketing si vanzari la Kokoon Tea SRL.


Investitie. Rezultate

Exista doua tipuri de contracte de parteneriat - pentru magazin de ceai sau pentru ceainarie.

Magazinul de ceai poate fi deschis pe o suprafata de circa 20 mp - 30 mp. Investitia aferenta acestui spatiu se situeaza intre 15.000 de euro - 20.000 de euro, suma care acopera taxa de parteneriat (2.000 de euro + TVA), amenajarea si mobilarea unitatii, precum si stocul initial de marfa.

Ioan Leisek spune ca, in acest caz, cifra de afaceri este de minim 400.000 de lei - 500.000 de lei, intr-un an de activitate.

Spatiul minim necesar pentru deschiderea unei ceainarii Kokoon Tea este de 100 mp. Investitia este estimata la 40.000 de euro - 45.000 de euro si include taxa de parteneriat (7.000 de euro + TVA), cheltuielile cu amenajarea, dotarea si mobilarea unitatii, la care se adauga stocul initial de marfa.

Cifra de afaceri care poate fi inregistrata de o ceainarie este de minim 1.500.000 de lei - 2.000.000 de lei intr-un an.

In ambele cazuri, recuperarea investitiei initiale ar trebui sa se faca intr-o perioada de 18 - 24 de luni.

Perioada de recuperare a investitiei depinde si de marimea orasului. Spre exemplu, in Iulius Mall din Timisoara investitia se va recupera mult mai repede. Plus ca oamenii din acest oras sunt foarte deschisi catre cultura ceaiului”, explica Ioan Leisek.


Sistemul de franciza
Viitorul partener nu trebuie sa aiba neaparat experienta in domeniu, pentru ca noi ii oferim tot sprijinul necesar, incepand cu lansarea afacerii si continuand cu administrarea acesteia”, precizeaza reprezentantul Kokoon Tea.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Domeniu de activitate: comertul cu ceai premium si accesorii pentru ceai, fie in magazine specializate, fie in ceainarii.
Magazinul de ceai poate fi deschis pe o suprafata de circa 20 mp - 30 mp, cu o investitie de 15.000 de euro - 20.000 de euro.
Deschiderea unei ceainarii necesita o investitie de 40.000 de euro - 45.000 de euro, la o suprafata de 100 mp.
Recuperarea investitiei initiale ar trebui sa se faca, in ambele cazuri, intr-o perioada de 18 - 24 de luni.
Extinderea retelei: Vizate sunt orasele mari ale tarii. In prezent, sunt aproape de final negocierile privind incheierea de contracte de parteneriat pentru deschiderea de magazine in orasele Brasov, Sibiu si Iasi.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii