Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1 Cifra de afaceri a Sales Factory a crescut cu 60% anul trecut, fata de 2008, ajungand la 30.000 de euro. Un procent de 99% din produsele firmei ajunge la clientii din HoReCa (98% la hoteluri si 1% la restaurante) si 1% ajunge la agentiile de publicitate. Consumabilele personalizate reprezinta 30% dintre produsele comercializate.“Dintre acestea, cele mai solicitate sunt sapunul si samponul, care sunt obligatorii si cele mai folosite intr-un hotel”, spune pentru startups.ro Mihaela Nicolae.In acest an, Mihaela Nicolae spera sa isi creasca vanzarile, dar estimeaza o stagnare, fiind precauta, intr-o perioada de criza.Pentru Pasimag, cifra de afaceri a crescut cu 20% -30% in 2009, comparativ cu 2008, ajungand la 2,5 milioane de lei.“Din punct de vedere al vanzarilor, nu ne-a afectat criza, dar, daca faci o analiza mai profunda, vezi ca ne-a afectat, pentru ca incasarile au fost platite mai greu de catre clienti. Anul acesta vor fi probleme si mai mari in ceea ce priveste incasarile, pentru ca vor fi tot mai multe firme in dizolvare sau in stare de insolventa”, explica pentru startups.ro Paul Pantea. Pasimag vinde peste 90% dintre produse celor din HoReCa, 5% fiind personalizate. Paul Pantea mentioneaza ca 80% dintre produsele vandute sunt cele de pe segmentul ieftin.O crestere a cifrei de afaceri a inregistrat si Up 2003 Food. Firma cu sediul in Baia Mare s-a extins si in alte judete si a ajuns la o cifra de afaceri de 100.000 de euro, cu 20% mai mare fata de 2008.Clientii din HoReCa reprezinta 80% din portofoliul firmei, in jur de 75% din produsele cumparate de acestia fiind consumabile personalizate. Insa, pentru produsele personalizate, Up 2003 Food a avut cu 30% - 40% mai putine cereri in 2009, fata de 2008, acestea reprezentand 30.000 de euro din totalul cifrei de afaceri.Vanzari in scadere pentru unele firmeIn cazul Piramida insa, cifra de afaceri a scazut cu 15% - 20% in primele opt luni din 2009, comparativ cu 2008. Cea mai mare scadere (20% - 30%) a fost in cazul clientilor reprezentati de restaurante.Consumabilele personalizate reprezinta in jur de 70% - 75% din cifra de afaceri a companiei, cele mai multe fiind servetelele, urmate de plicurile de zahar si de cele de miere. Produsele personalizate sunt distribuite in proportie de 90% catre HoReCa, dintre care cele mai multe (80%) pentru restaurante.Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in 2008, compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 1,98 milioane de lei.Cu toate ca in 2009 volumul comenzilor per client a scazut, a crescut numarul de clienti.“Prin clientii noi am recuperat peste jumatate din scaderea volumului. Am pierdut la volume, pentru ca, odata cu aceasta criza, seful de sala nu mai da un bax de servetele ospatarului pentru a le plasa cum vrea el, ci ii da cinci pachete, zicandu-i <Vezi, ai grija sa iti ajunga toata ziua>, asa incat s-a ajuns ca la unele restaurante sa nu mai existe servetele pe masa, folosind unul singur pentru un tacam. Asta nu se intampla numai cu servetelele, ci cu absolut tot ceea ce inseamna consumabile. Trebuie redus de undeva. De unde? Atunci se umbla la consumabile si la utilitati”, explica Puiu Popeanga. Si cifra de afaceri inregistrata de Grafinet Match Design a scazut in 2009, ajungand la aproximativ 250.000 de euro, cu 30% mai putin fata de 2008.Clientii care si-au redus cel mai mult (cu 70% - 80%) comenzile  au fost cazinourile, Calin Petcu mentionand ca din domeniul HoReCa, acesti operatori au fost cei mai afectati de criza economica. Fata de 2008, unele retele de cazinouri si-au redus de trei ori numarul de unitati.Comparativ cu 2008, anul trecut Grafinet a primit cu 50% mai putine comenzi si din partea hotelurilor. Vanzarile producatorului de chibrituri s-au micsorat insa si din cauza introducerii de noi reguli in amenajarea spatiilor pentru fumatori si nefumatori.Chibriturile detin 67% din totalul produselor vandute de firma, urmate de papucii destinati hotelurilor, cu 25% din vanzari. Toate chibriturile destinate clientilor din HoReCa sunt personalizate.Tendintele pietei in 2010Anul acesta cred ca piata va scadea in primele sase luni, urmand o crestere, sper, odata cu inceperea redresarii economiei”, spune pentru startups.ro Puiu Popeanga.Petre Serba, considera ca piata de consumabile personalizate pentru HoReCa se va reduce cu 10% in acest an, fata de 2009. Si Paul Pantea vede o stagnare a acestei piete in 2010, fata de anul trecut.Mihaela Nicolae spera ca in acest an piata de consumabile personalizate sa creasca, pentru ca aceste produse reprezinta o modalitate ieftina pentru cei din HoReCa de a se diferentia de concurenta si de a-si imbunatati imaginea.Petru Serba mentioneaza ca, in general, consumul de servetele personalizate creste atunci cand scad vanzarile in HoReCa, chiar daca reducerea este numai sezoniera. Asta pentru ca proprietarii de unitati de HoReCa cred ca le scad vanzarile din cauza ca au neglijat promovarea. Insa, pe fondul crizei economice, acest comportament nu s-a pastrat si anul trecut.“Anul trecut toata lumea cerea cat mai ieftin, chiar daca unii dintre ei faceau profit. Am clienti care au renuntat sa se mai promoveze, chiar daca aveau profit”, spune pentru startups.ro Petru Serba.  Chiar daca pot sa ofere estimari legate de evolutia pietei, reprezentantii companiilor din domeniu nu pot aprecia valoarea acestui segment in Romania. Petru Serba mentioneaza insa ca servetelele personalizate reprezinta in jur de 15% - 20% din totalul consumului de servetele din sistemul HoReCa.Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1 DE RETINUT:Piata consumabilelor personalizate pentru HoReCa a inceput sa creasca in Romania dupa anii 2000, la aceasta contribuind firmele de publicitate.Servetelele personalizate reprezinta unul dintre cele mai ieftine mijloace de promovare pentru cei din HoReCa, raportand eficienta la costuri.Pe piata consumabilelor personalizate pentru HoReCa exista o mare fluctuatie de firme care furnizeaza astfel de produse. Piata consumabile personalizate pentru HoReCa s-a redus cu 15% - 40% anul trecut, fata de 2008. Reducerea consumului in HoReCa este principala cauza a acestei scaderi.Pentru acest an se estimeaza in continuare o scadere a pietei sau o stagnare. Reprezentantii companiilor din domeniu considera ca se mai pot face noi investitii in domeniu.Redactor: Alina BotezatuUn material startups.ro. Toate drepturile rezervate.