Bani pentru firmele din incubatoarele de afaceri
IMM-urile care isi desfasoara activitatea in incubatoarele de afaceri pot avea acces la o serie de finantari nerambursabile oferite printr-un program national. Sumele sunt acordate anual si variaza intre 25.000 de lei si 40.000 de lei. Bugetul pentru alocatiile financiare nerambursabile din acest an este de 2 milioane de lei.
Banii sunt oferiti prin “Programul national multinanual pe perioada 2002 - 2012 de infiintare si dezvoltare de incubatoare tehnologice si de afaceri”.
In primul an de participare la program suma maxima anuala primita de o firma care isi desfasoara activitatea intr-un incubator este de 40.000 de lei, fara TVA.
Aceasta valoare poate fi de maxim 60% din cheltuielile aferente infiintarii beneficiarului, pentru firmele nou-infiintate, de 40% in cazul cheltuielilor legate de utilitatile comune aferente functionarii incubatorului de afaceri, distribuite fiecarui beneficiar al programului, si de 30% pentru serviciile de asistenta si consultanta de specialitate.
In al doilea an de participare la program al unei firme, suma maxima primita este de 30.000 de lei, fara TVA. Aceasta nu va depasi 30% din valoarea utilitatilor comune aferente functionarii incubatorului de afaceri, distribuite fiecarui beneficiar al programului, si 20% din valoarea serviciilor de asistenta si consultanta de specialitate.
In al treilea an de participare la program pot fi accesati maxim 25.000 de lei, fara TVA. Aceasta suma poate fi de cel mult 20% din valoarea utilitatilor comune aferente functionarii incubatorului de afaceri, distribuite fiecarui beneficiar al programului, si 15% din valoarea serviciilor de asistenta si consultanta de specialitate.
Pe langa firmele care isi desfasoara activitatea intr-un incubator, pot sa primeasca bani si administratorii acestor spatii.
“Contravaloarea alocatiei de la bugetul Programului pentru reabilitarea spatiilor fiecarei locatii destinate desfasurarii activitatii de incubare este de maximum 500.000 de lei, pentru incubatoarele noi, si de minim 200.000 de lei, pentru incubatoarele existente, aprobate pentru a intra in procesul de modernizare si/ sau extindere”, precizeaza Cristian Haiduc, presedintele Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii (AIPPIMM).
In functie de activitate, vor fi alocati maxim 130.000 de lei pentru dotarea si utilarea incubatoarelor noi si cel mult 50.000 de lei pentru reutilari ca urmare a uzurii fizice si morale a dotarilor si echipamentelor de la incubatoarele in functiune.
Derularea programului
Programul se deruleaza conform Memorandumului de intelegere incheiat intre AIPPIMM si Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltarea Romaniei (PNUD).
“In vederea obtinerii informatiilor si a documentatiei necesare pentru inscrierea in Program, precum si pentru depunerea solicitarilor de inscriere pentru procesul de instruire, potentialii beneficiari se vor adresa administratorului incubatorului, la sediul acestuia sau la sediul incubatorului. Informatii referitoare la Program si la procesul de instruire a potentialilor beneficiari vor fi disponibile si pe paginile de internet ale autoritatilor publice locale, PNUD si AIPPIMM”, spune Cristian Haiduc.
In cadrul acestui program, AIPPIMM este coordonatorul national, PNUD este autoritatea de implementare, iar Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) este agentia nationala de executie.
Cine poate primi finantare
Beneficiarii programului sunt antreprenorii care vor sa infiinteze o companie sau firmele cu cel mult doi ani de activitate la data inregristrarii cererii pentru inscrierea in incubator.
Firma trebuie sa fie IMM si in primul an de functionare in incubator sa infiinteze cel putin trei locuri de munca pe care sa le mentina pe intreaga perioada de derulare a programului.
IMM-ul este obligat si sa ia toate masurile necesare pentru a-si creste cifra de afaceri in fiecare an fiscal, sa incheie contracte cu parteneri economici din afara incubatorului de afaceri si sa stea in incubator cel mult trei ani, perioada pentru care va semna un contract - cadru de incubare.
Pe langa conditiile mentionate, in cazul firmelor cu o activitate de maxim doi ani este obligatoriu ca in anul fiscal anterior incubarii sa aiba in medie trei angajati si sa desfasoare numai activitati de productie de bunuri si/ sau de prestari de servicii. De asemenea, firmele cu activitate vor trebui sa aiba platite toate impozitele, taxele si datoriile catre bugetul de stat si bugetele locale.
Nu pot participa la acest program companiile din domeniul financiar - bancar, imobiliare, agricultura, pescuit, industria carbonifera si cele care au ca activitate principala comertul.
Cheltuieli eligibile
Firmele pot solicita finantare pentru activitatile de dezvoltare a afacerilor, precum si pentru participarea la targuri si expozitii, obtinerea certificarilor ISO specifice activitati desfasurate sau proiectarea si gazduirea unei pagini web.
“Eligibilitatea acestor cheltuieli, precum si cuantumul acestora vor fi stabilite de PNUD cu aprobarea AIPPIMM”, mai spune Cristian Haiduc.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Beneficiarii acestui program sunt IMM-urile noi, cele care sunt infiintate de maxim doi ani si administratorii incubatoarelor de afaceri.
Firmele primesc anual finantari intre 40.000 de lei si 25.000 de lei, fara TVA, valoarea scazand pe parcursul celor celor trei ani perioada maxima in care pot sta in incubator.
Incubatoarele primesc anual intre 200.000 de lei si 500.000 de lei, in functie de vechime.
Administratorii incubatoarelor vor primi in avans 50.000 de dolari pentru cei cinci ani pentru care se semneaza contractul - cadru de administrare.
Rezultatul evaluarii este anuntat la cinci zile lucratoare de la data evaluarii proiectului sau a ofertelor.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.