Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Ion Dan Marius mentioneaza ca pentru tu.ro cele mai multe cereri sunt in ordine, toamna, iarna si primavara, probabil, pentru ca lumea petrece mult mai mult timp la calculator.

Adrian Postole precizeaza ca, pe langa noiembrie - decembrie, un alt varf se inregistreaza vara, intre iulie si august.

"In aceste doua intervale (noiembrie - decembrie si iulie - august), consumatorii sunt mult mai concentrati pe consum si clientii sunt dornici sa comunice cu acestia", completeaza Adrian Postole.

Ion Dan Marius spune ca cele mai multe solicitari vin la mijlocul saptamanii, probabil, pentru ca lumea termina urgentele de inceputul saptamanii si nu incepe inca planurile de weekend.

Ana Panco adauga pe lista perioadelor cu cele mai multe solicitari pentru ideidecadou.ro Pastele, diversele sarbatori ale sfintilor, precum si sezonul nuntilor si botezurilor, pentru produsele argintate.
 

Care sunt beneficiile si dezavantajele agentiilor care au un magazin online
Antoanela Stancu spune ca pentru Eurofocus beneficiile imediate au fost promovarea mai buna a intregii game de produse, diversificarea vanzarilor, alegerea de catre client a celei mai bune solutii pentru promovarea businessului sau, iar pe termen lung i-a ajutat la cresterea si fidelizarea portofoliului de clienti.

Ion Dan Marius precizeaza ca avantajele Amorphys Design in a avea un magazin online de cadouri au fost un profit mai mare, un pool de sarcini atunci cand angajatii stau degeaba si un mare plus la atragerea clientilor pentru proiectele de e-commerce, pentru ca stiu foarte bine despre ce e vorba, avand experienta propriului magazin.

Ana Panco spune ca magazinul de cadouri ideidecadou.ro nu aduce neaparat un beneficiu  agentiei, prin natura tipurilor de business total diferite.

"Ce au in comun cele doua afaceri este o retea de parteneri externi. Pot spune ca magazinul online este cel care a profitat si a beneficiat de buna reputatie pe care agentia o are in randul partenerilor externi, de unde sunt achizitionate produsele comercializate", adauga Ana Panco.

Ion Dan Marius spune ca dezavantajul unui astfel de magazin de cadouri este ca sunt mult mai multi clienti pe care tind sa isi doreasca sa-i multumeasca.

Antoanela Stancu subliniaza ca o problema pentru magicpromo.ro este faptul ca a primit foarte multe solicitari pentru produse de la persoane fizice, in ciuda faptului ca au specificat foarte clar pe site ca nu vand catre acestea.
 

Care sunt preturile si investitiile
La magicpromo.ro, preturile materialelor promotionale variaza de la un leu pana la cateva sute de lei.

"In functie de cantitatea solicitata de clientul final, preturile devin din ce in ce mai bune. Produsele ieftine au o marja mai mare, ca sa putem acoperi toate costurile logistice", spune Antoanela Stancu.

Ion Dan Marius precizeaza ca, fiind doar o sursa de amuzament, temporara, cadourile nu pot costa prea mult.

Preturile cadourilor de pe ideidecadou.ro variaza intre opt lei si circa 1.000 de lei.

"Pretul este foarte important. Pretul este cel care m-a determinat sa incep aceasta afacere. Ideea principala a magazinului nostru este aceea de a oferi posibilitatea clientilor de a cumpara produse de foarte buna calitate, la un pret mult mai mic decat cel cu care ar cumpara din magazinele mari", mentioneaza Ana Panco.

Care este potentialul pietei
Client Service Manager-ul Eurofocus spune ca o influenta pozitiva asupra pietei de promotionale si cadouri este data de maturizarea pietei interne si cresterea apetitului companiilor mici si mijlocii pentru marketing.

"Pe de alta parte insa, criza economica, bine-cunoscuta si resimtita de noi toti, a condus printre altele si la scaderea bugetelor de marketing ale marilor companii si astfel la contractarea pietei materialelor promotionale", completeaza Antoanela Stancu.

Ana Panco precizeaza ca, in prezent, piata online de cadouri si promotionale este destul de aglomerata, cu multi competitori pe acelasi tip de cadouri.

"Castigator va fi acel site ce se va diferentia total de restul site-urilor de profil, avand cadouri atipice, foarte inventive si cu un pret mediu de vanzare", detaliaza Ana Panco.

Unii dintre jucatorii de pe piata spun ca inca mai este potential pentru magazine online de cadouri si promotionale.

"Pana la sfarsitul anului avem in plan lansarea a inca cinci magazine online specializate pe categoriile dulciuri, usb-uri personalizate, obiecte promotionale de piele, promotionale eco si textile promotionale", mai spune Antoanela Stancu.

Ion Dan Marius adauga ca cea mai mare investitie este in site si in promovare, deoarece stocul se ruleaza, daca site-ul si promovarea functioneaza.

"Probabil cea mai buna cale este aceasta, cu agentia care isi face site, nu cred ca cineva care vrea sa deschida un site de cadouri online ar plati pentru un site cu care sa poata face concurenta si atunci face un site mediocru, cu care nu vinde", detaliaza Ion Dan Marius.

De exemplu, investitia initiala in ideidecadou.ro a fost de circa 35.000 de euro, alocati pentru realizarea site-ului, promovarea acestuia si stocuri (cea mai mare parte din suma).
 

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Firmele din comunicare au inclus in oferta promotionale si cadouri pentru ca asa reusesc sa realizeze mesaje complete pentru clienti, isi mentin mai mult timp clientii si isi cresc veniturile.
Clientii sunt atat companiile multinationale sau romanesti, cat si tinerii care cauta produse deosebite.
Perioadele in care magazinele online de cadouri si promotionale primesc cele mai multe cereri sunt noiembrie - decembrie si iulie - august.
Maturizarea pietei interne si cresterea apetitului companiilor mici si mijlocii pentru marketing influenteaza pozitiv piata de promotionale si cadouri.
Cea mai mare investitie pentru un magazin online de promotionale este in site si in promovare.
 

Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.