Extindere in franciza pe piata decoratiunilor
KA International, companie europeana specializata in decoratiuni interioare, a deschis primul magazin in franciza din Romania acum un an si jumatate. In prezent, firma detine unitati in Bucuresti si Iasi, intentionand sa se extinda in subfranciza cu alte sase magazine, in cele mai importante orase ale tarii.
KA International a intrat pe piata romaneasca in a doua jumatate a anului 2007, prin compania Colonial Design, detinator al francizei master pentru Romania. Firma ofera subfranciza afacerii catre parteneri din tara noastra.
“Am adus in Romania o combinatie inovatoare de produse si servicii, bazata pe ideea de personalizare a elementelor de decor si de adaptare la cerintele fiecarui client”, spune pentru startups.ro Andreea Dragne, Director General KA International Romania.
Primul magazin - showroom a fost amenajat in Bucuresti, la cateva luni de la lansarea oficiala a companiei, iar in vara lui 2008, acesta a fost decorat la standardele KA International. Tot anul trecut a fost inaugurat si primul magazin din Iasi.
“In continuare, planurile de extindere in urmatorii doi ani constau in deschiderea a inca sase unitati in Bucuresti si in cele mai importante orase ale tarii, precum Cluj, Timisoara, Constanta, Brasov si Craiova. Chiar si in conditiile economice actuale, procesul de extindere va fi continuat cu o selectie atenta a amplasarii si a posibililor subfrancizori”, precizeaza Dragne.
Investitii si profit
Directorul KA International Romania estimeaza ca investitia totala intr-o franciza KA poate ajunge, in functie de amenajarea exterioara, dar si interioara a showroom-ului, pana la 70.000 de euro. Francizorul spune ca cifra de afaceri a subfrancizei depinde de multi factori, in principal de amplasarea si de dimensiunea showroom-ului, de amenajare, de prezenta, de cota de piata a concurentei si, nu in ultimul rand, de calitatea serviciilor din showrom.
“Cel mai de succes dintre cele 30 de magazine din Madrid face vanzari anuale de aproximativ 10 milioane de euro. Totusi, considerand conditiile pietei din Romania, estimarile de vanzari in primul an, pentru un magazin de dimensiuni medii, sunt la nivelul de 1 milion de lei”, sustine Andreea Dragne.
Ea mai spune ca, in aceste conditii, amortizarea totala a investitiei se face in primii doi ani de la lansare.
Conceptul afacerii
Produsele si serviciile KA includ mobilier tapitat, tesaturi, tapet, mic mobilier, servicii de confectionare a elementelor decorative din tesaturi, dar si asistenta in design interior. De asemenea, compania ofera servicii precum consultanta in selectia si personalizarea elementelor de decor, livrarea si instalarea la domiciliu.
Compania ofera o gama de peste 2.000 de tesaturi cu desene si culori diferite si peste 100 de modele de mobilier tapitat, la randul lor cu diverse optiuni, astfel incat sa se asorteze cu celelalte elemente de decor.
“Produsele din oferta KA International sunt in marea lor majoritate realizate in fabricile grupului din Spania si Portugalia. Astfel, poate fi pastrata orientarea spre produse naturale si de calitate”, spune Dragne.
Directorul KA precizeaza ca o mica parte a produselor din portofoliu sunt realizate de catre partenerii companiei, selectionati pentru standardele de productie.
“Preturile noastre sunt la nivelul produselor de serie, chiar daca tratam fiecare produs ca un unicat”, subliniaza Dragne.
Istorie si servicii
Compania KA International a aparut in 1984, cand a fost deschis primul magazin, in Madrid. La momentul respectiv, KA oferea spre vanzare tesaturi importate din Statele Unite.
“Datorita succesului urias din primii ani, afacerea s-a extins pe tot teritoriul Spaniei si au inceput sa fie create propriile elemente de decoratiuni, precum mobilier tapitat sau tesaturi”, spune directorul KA International Romania.
In 1992, compania de decoratiuni s-a lansat si la nivel international, deschizand un prim magazin in capitala Frantei. Aici a prezentat prima sa colectie de mobila tapitata si tesaturi, oferind si servicii de confectionare a elementelor decorative din tesaturi.
“Din acel moment, afacerea s-a dezvoltat rapid, iar in prezent, compania este lider in industria decoratiunilor interioare din Europa, cu peste 450 de magazine in 50 de tari”, mai spune Dragne.
Conditii pentru obtinerea francizei
Francizorul spune ca persoanele ce doresc o subfranciza trebuie sa aiba o viziune clara de afaceri si dorinta de a participa la dezvoltarea companiei intr-o maniera profesionala si entuziasta. Un plan de afaceri bine articulat este important pentru succesul afacerii.
“De asemenea, este necesara o cultura a vanzarilor directe, insotita de capacitatea de a conduce un magazin intr-o formula eficienta, de a motiva o echipa de vanzari si de a face reclama propriului magazin”, precizeaza directorul KA International Romania.
Franciza este disponibila in doua formate: KA Store si KA In-Store Corner. Pentru ambele tipuri de franciza, francizatul va contribui cu o investitie minima initiala, necesara pentru acoperirea fondului de rulment si constituirea stocului initial, a stocului de produse si de marfa, respectiv a elementelor de identificare a marcii.
De asemenea, francizatul va participa, in limita bugetului de 5% din achizitii, la campaniile de promovare si reclama, locale si nationale. Este totodata nevoie si de o garantie de solventa financiara, sub forma unei garantii bancare.
Franciza KA Store
“Magazinele KA Store ofera un pachet de decoratiuni complet, ce include aproape orice element necesar decorarii, dar si propuneri de amenajare, masurare, confectionare si montaj pentru elementele de decor alese”, precizeaza directorul KA International Romania.
Potrivit lui Dragne, cerintele pentru franciza KA Store presupun ca suprafata minima a magazinului sa fie intre 80 mp si 120 mp, iar ca amplasare se cer zonele principale de shopping, eventual pietonale, cu parcare auto.
Stocul pentru prima comanda, in cazul unui spatiu de circa 80 mp, este intre 25.000 de euro si 40.000 de euro, iar taxa de intrare in franciza incepe de la 20.000 de euro, in functie de spatiu si dimensiune. Nu se percep taxe anuale (royalty). In schimb, termenul de plata standard este de 30 - 45 de zile de la receptia marfii. In cazul acestui format de franciza, valabilitatea contractului este de cinci ani.
Franciza KA In-Store Corner
Acest format se refera la conceptul de “magazin intr-un magazin”, nu la cel de magazin independent.
“Conceptul este creat pentru a combina un spatiu de vanzare de mobilier si tesaturi cu alte produse, obiecte si accesorii complementare, in scopul eficientizarii unei suprafate mai mari a unui magazin in care a fost facuta o investitie redusa”, spune Andreea Dragne.
Ea sustine ca acest concept garanteaza utilizarea eficienta a spatiului intr-un format organizat si coerent, definind si ocupand o zona de vanzari, fara a avea insa exclusivitate pe o zona, judet sau oras.
In cazul acestui format, suprafata minima ceruta este mai mica decat la formatul KA Store, fiind intre 30 mp si 60 de mp. Ca amplasare, este recomandabil sa fie in interiorul unui centru comercial, mall, magazin de mobila si decoratiuni sau magazin universal mare.
Prima comanda poate varia in functie de gama de tesaturi si trebuie sa fie de 15.000 de euro. Taxa de intrare in franciza este la jumatate fata de KA Store, respectiv 10.000 de euro, in functie de spatiu si dimensiune. Nici in acest caz, nu se percep taxe anuale (royalty), dar termenul de plata standard este de 30 de zile de la receptia marfii.
Valabilitatea contractului pentru franciza KA In-Store Corner este de trei ani. In cazul acestui format, investitorul poate sa cumpere si alte francize in acelasi domeniu, cu exceptia cazului in care investitia se face intr-unul dintre concurentii directi ai KA International.
Redactor: Lidia Ionita
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.