Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Din moment ce avem contracte exclusive cu lanturile importante de magazine, este cam greu sa existe concurenti de care sa nu stim”, detaliaza Catalin Enache.

In prezent, reteaua Ticket Com Romania are incheiate contracte la nivel national cu retelele Carrefour, Cora si real,-. De asemenea, exista deja acorduri cu Auchan, Kaufland si Mega Image.

Pentru ca sunt judete unde nu exista francizati, momentan, Ticket Com nu desfasoara campanii in toate magazinele din retelele comerciale mentionate.

Principiul care sta la baza colaborarii cu magazinele este cel de barter. Ticket Com ofera gratuit rolele de casa, primind in schimb dreptul de a tipari cupoane promotionale sau reclame pe spatele bonurilor.

Potrivit lui Catalin Enache, intr-o luna de zile, sunt tiparite circa doua milioane de bonuri de casa, in magazinele din Bucuresti. Aici intra cinci unitati Carrefour (inclusiv un supermarket) si doua Cora.

In urma cu aproximativ doi ani, master francizatul a realizat pe cont propriu o analiza la nivelul campaniilor derulate in magazinele din Bucuresti. Rezultatele au aratat ca un procent de 20% - 30% dintre cumparatori citesc anunturile de pe spatele bonului de casa. In Franta, cifra se situeaza in jurul valorii de 60%.

Reprezentantul Ticket Com spune ca eficienta acestui tip de publicitate variaza in functie de companie, de domeniul in care activeaza, de oferta, precum si de perioada in care se deruleaza campania.

Am avut campanii similare pentru doua firme din acelasi domeniu, insa realizate in perioade diferite. Una dintre ele a avut o eficienta foarte mare, cealalta aproape de zero”, detaliaza Catalin Enache.

In afara de promovarea directa prin intermediul agentilor de vanzari, Ticket Com a mai avut diverse aparitii in presa, precum si reclame radio.

La acestea se adauga si diferite campanii pentru educarea consumatorilor - oameni care purtau costume sub forma de bonuri de casa s-au plimbat prin galeriile comerciale ale magazinelor, astfel incat sa le induca potentialilor clienti obiceiul de a intoarce bonul pe toate partile.

Ticket Com in cifre
Potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, firma Hiperbonus a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 809.575 de lei, in usoara scadere comparativ cu 2007, cand a fost de 940.179 de lei.

Aceaste sume reprezinta incasari din vanzarile de role catre francizati, redevente lunare si taxe de franciza.

Catalin Enache spune ca scaderea s-a datorat faptului ca in 2007 au fost colectate si cateva taxe de franciza, in timp ce in 2008 nu a fost acordata nicio franciza.

Pentru 2009 estimez ca vom avea aproximativ aceleasi incasari ca anul trecut”, precizeaza administratorul Hiperbonus.

In ceea ce priveste contextul actual, el spune ca efectele crizei au fost resimtite intr-o proportie mai mare in restul tarii, comparativ cu Bucuresti.

Nu am scazut ca numar de comenzi, insa fiecare comanda este mai mica decat inainte”, spune reprezentantul Ticket Com.

Ca masuri anti-criza au fost renegociate preturile cu furnizorii de role, reducandu-se in consecinta si preturile finale pe campanie.

Cu o scadere a incasarilor de 10% - 15%, la nivelul Bucurestiului, Catalin Enache ramane optimist si preconizeaza o revenire in urmatoarele trei - patru luni.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Domeniul de activitate:
Publicitate pe spatele bonurilor de casa din magazine.
Investitie initiala: Intre 5.000 de euro si 10.000 de euro, in functie de marimea judetului si de numarul de magazine locale.
Cifra medie de afaceri: Circa 1.000 de euro - 1.500 de euro pe luna, pentru un francizat din afara Bucurestiului.
Taxe pe parcursul afacerii: Redeventele lunare de 5% din cifra de afaceri.
Zone vizate: In principiu, afacerea da rezultate in zonele unde exista magazine mari si foarte mari - supermarket sau hypermarket.

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.