Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
“Desigur insa ca orice pregatire superioara sau orice experinta de business pe care o persoana interesata de franciza o poate dovedi, nu poate fi decat in avantajul ei, atat la achizitionarea francizei, cat si pe parcurs, la dezvoltarea afacerii”, mai spune Cornel Barlea.
Inainte de inceperea afacerii, francizatul primeste un set complet cu toate cursurile de engleza, precum si materiale si suport pedagogic.
Francizatul se poate ocupa chiar el de predarea cursurilor sau isi poate angaja un profesor care sa preia aceasta activitate. In cazul in care alege sa-si angajeze o echipa de oameni (un profesor pentru orele de engleza, o secretara, un contabil etc), cheltuielile vor fi mai mari, insa el se va putea concentra pe partea de promovare si marketing, ceea ce ar putea echilibra balanta.
“Rolul principal al unui sub-francizat este de a promova cursurile in toata zona pentru care a achizitionat franciza. In plus, este responsabil de consolidarea permanenta a afacerii, construind o imagine locala puternica a brand-ului HDEE”, precizeaza Cornel Barlea.
Obtinerea unei francize simple presupune deschiderea unui Learning Centre intr-o zona de minim 50.000 si maxim 100.000 de locuitori, in cadrul unui oras.
Exclusivitatea teritoriala este atribuita automat, odata cu achizitionarea francizei.
Pe parcursul afacerii, francizatii platesc redevente trimestriale, calculate ca procent din cifra de afaceri, precum si alte doua taxe anuale fixe pentru marketing local si regional. Acestea sunt comunicate fiecarei persoane interesate in momentul in care isi depune candidatura pentru intrarea in sistemul de franciza.
Contractul de franciza se semneaza pe o perioada de patru ani, cu prelungire automata si fara perceperea unei noi taxe de franciza.
Daca o persoana din Romania doreste sa deschida un centru in franciza intr-o zona in care nu exista inca un master francizat, atunci va incheia un contract direct cu compania mama, asa cum a fost cazul francizei din Satu Mare, care pentru moment beneficiaza de suport din partea master francizatului pe zona Transilvania.
Afacerea Helen Doron in Romania
Programul HDEE are la baza zece cursuri de predare a limbii engleze. Acestea au fost dezvoltate pentru diverse varste ale copiilor - cei mai mici cursanti pot avea trei luni, iar cei mai mari 14 ani.
Toate cursurile sunt dezvoltate de compania mama si presupun metode de invatare create de experti, care inspira prin muzica, miscare, jocuri, activitati speciale etc.
“In prezent nu exista pe piata romaneasca un program similar care sa se suprapuna perfect peste structura, calitatea si eficacitatea programului HDEE. Se poate ca un anumit aspect al predarii noastre sa para similar cu ce ofera alte cursuri de pe piata, insa originalitatea si eficienta intregului program sunt incontestabile”, spune Cornel Barlea.
Raportat la puterea de cumparare a familiilor din Romania, cursurile dezvoltate in cadrul programului HDEE sunt accesibile in principiu celor cu venituri peste medie.
Pe de alta parte, reprezentantul Helen Doron nu exclude din categoria de posibili clienti anumite familii cu venituri sub medie, care prefera sa renunte la diverse cheltuieli (spre exemplu, banii pentru jucarii) si sa-si inscrie copilul intr-un program educativ de acest tip.
“La ora actuala, tinand cont de cele sase luni de activitate, nu putem vorbi de proiecte mari in domeniul marketingului. Mai degraba noi, la Sibiu, cat si cei din Satu Mare, am cautat sa ne promovam doar local, in orasele noastre. In acelasi timp, sunt ferm convins ca anul viitor vom avea o forta mult mai mare si bugete pe masura, alaturi de toti ceilalti noi francizati care se vor adauga retelei din Romania”, mai spune Cornel Barlea.
In prima faza, promovarea s-a facut prin diverse mijloace media locale, la care s-a adaugat si participarea la evenimente, tot pe plan local. Insa, cea mai eficienta promovare a fost reprezentata de recomandarile parintilor.
Potrivit reprezentantului Helen Doron, ambele centre deschise pana acum au inregistrat o crestere dinamica, numarul copiilor inscrisi la programul de engleza crescand de la o luna la alta.
“Privind la contextul pietei din Romania, cred ca o astfel de afacere are numai de castigat. Exista un interes major al parintilor in ceea ce priveste invatarea de catre copii a unei limbi straine de circulatie internationala”, precizeaza Cornel Barlea.
El mai spune ca, in ciuda dificultatilor economice internationale si locale, anul 2009 tinde sa fie un an cu rezultate bune pentru afacerea Helen Doron in Romania. Cifra minima de afaceri estimata pentru acest an se ridica la aproximativ 20.000 de euro. Insa, daca lucruile continua sa mearga asa cum au inceput in urma cu o luna, suma se poate dubla foarte usor pentru master francizatul pe zona Transilvania.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: cursuri de limba engleza pentru copii
Investitie initiala: 7.500 de euro
Taxe pe parcursul afacerii: redevente trimestriale, calculate ca procent din cifra de afaceri, precum si alte doua taxe anuale fixe pentru marketing local si regional.
Cifra de afaceri: cifra de afaceri care poate fi inregistrata de un Learning Centre intr-un an se ridica la aproximativ 40.000 de euro
Orase vizate in prima faza: Oradea, Timisoara si Cluj-Napoca
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 30 Iulie 2009 la ora 19.27