Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Francizorul se ocupa de instruirea francizatului si a angajatilor acestuia, in mod gratuit. Training-ul acopera de la partea tehnica (sistemul de aprovizionare, caracteristicile produselor etc), comerciala (vanzari) si pana la organizarea a afacerii.
Toate magazinele sunt conectate la un sistem informatic de aprovizionare, care stabileste in mod automat, in functie de vanzari, care este necesarul zilnic al fiecarui magazin. De asemenea, cu ajutorul acestui program fiecare responsabil de magazin poate verifica situatia stocurilor in retea si poate realiza comenzi.
Stocul fiecarui magazin se stabileste impreuna cu francizorul, in primul rand in functie de conceptul ales (Basic sau Full franchise) si apoi tinand cont de specificul pietei pe care va activa francizatul.
Francizatul trebuie sa aiba cel putin un mijloc de transport, fie pentru situatia in care un client ar avea nevoie de livrare la domiciliu, fie pentru cazul in care el insusi ar avea nevoie urgenta de anumite produse iar francizorul nu ar putea sa faca livrarea in timpul dorit de francizat.
Exclusivitatea teritoriala se acorda in functie de numarul de locuitori. Astfel, se deschide un magazin Maricon la maxim 50.000 de locuitori. Intr-un oras mare, regula este de minim doi kilometri intre doua magazine Maricon.
Magazinul trebuie sa fie situat intr-o zona cu acces pentru aprovizionare. Unitatea nu trebuie amplasata neaparat intr-o zona centrala, insa trebuie sa fie vizibila.
Francizatii au obligatia de a comercializa numai produsele distribuite de Maricon. Preturile de vanzare sunt aceleasi in toate magazinele Maricon, fiind stabilite de francizor.
Contractul se semneaza pentru o perioada de trei ani, cu posibilitatea reinnoirii.
Afacerea Maricon
Principalele grupe de produse comercializate in reteaua Maricon sunt cele de Incalzire, Apa si Sanitare, acestea sunt completate de Materiale de constructii si Scule si dispozitive, care au o pondere foarte mica in gama de produse.
Stocul curent este format din aproximativ 7.500 de articole, la care se adauga produsele care vin pe baza de comanda.
In ceea ce priveste clientii, ponderea cea mai mare o au instalatorii si firmele de instalatii. La acestia se adauga utilizatorii finali nespecializati (persoane fizice sau companii).
Pana in prezent, promovarea s-a facut in special prin departamentul de vanzari, in mod direct. Avand in vedere ca targetul este reprezentat de profesionistii din domeniu, s-a mers foarte mult pe campanii dedicate acestui segment.
De asemenea, reprezentantii Maricon au participat si la targuri de profil. Pe langa promovarea prin campanii radio si outdoor, au fost derulate si campanii de impartire de brosuri Maricon in cutiile postale.
“In prezent, ne axam foarte mult pe comunicarea directa cu publicul tinta - profesionistii din domeniu”, explica Virgil Pop.
In primele noua luni ale acestui an, Maricon a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri de aproximativ 25%, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Virgil Pop estimeaza ca procentul se va mentine pana la finalul anului.
“Vrem sa ne mentinem pozitia pe piata si sa ne dezvoltam si in afara Bucurestiului, chiar de anul acesta sau cel tarziu la inceputul anului viitor”, precizeaza directorul Maricon.
Potrivit propriilor estimari, cifra de afaceri a companiei Maricon pe intreg anul trecut a fost de 5,5 milioane de euro.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Comertul cu materiale de instalatii si constructii.
Conceptul Basic franchise: Magazinul trebuie sa aiba o suprafata de 80 mp - 100 mp, oferta de produse fiind formata din articole de baza.
Conceptul Full franchise: Magazinul trebuie sa aiba o suprafata de 120 mp - 140 mp. Francizatul va comercializa o gama extinsa de produse, inclusiv articole sanitare care au nevoie si de spatiu de expunere.
Investitie necesara: Indiferent de concept, cheltuielile cu amenajarea unitatii sunt estimate la circa 20.000 de euro - 30.000 de euro, depinzand de starea initiala a spatiului. La acestea se adauga investitia in mijlocul de transport. Francizatii nu investesc in stocul de marfa.
Extinderea in franciza: Sunt vizate orasele din zona delimitata de axele Brasov - Giurgiu si Constanta - Craiova.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.