O afacere fresh, la pachet
Juice Zone este o franciza de origine canadiana, specializata in comercializarea de sucuri naturale - mix-uri bazate pe fructe si legume proaspete. In acest moment, sunt deja trei unitati deschise pe teritoriul Romaniei, doua in Bucuresti si una in Brasov, iar sistemul de franciza ramane deschis in continuare.
Afacerea a fost lansata in 1997, in Canada, unde au fost deschise cateva unitati specializate in vanzarea de sucuri naturale proaspete, ulterior acestea devenind cunoscute sub numele de Juice Zone.
Extinderea in franciza a inceput in anul 2000, initial doar pe teritoriul Canadei. In prezent, reteaua numara aproximativ 70 de unitati, pe patru continente.
Contractul de master franciza pe Romania a fost semnat in anul 2006, prima unitate fiind inaugurata in acelasi an, in Brasov. Magazinul, deschis initial prin investitia proprie a master francizorului, a fost preluat in franciza in 2007.
Master francizorul a mai investit in deschiderea a doua unitati in Bucuresti, dintre care prima a fost inaugurata anul trecut, iar cea de-a doua luna aceasta.
“Avem solicitari din Timisoara, Cluj, Constanta, dar pentru moment nu sunt niste solicitari ferme”, spune pentru startups.ro Daniel Ciobanu, Franchise Developer Juice Zone Romania.
Desi este deschis la acordarea de francize si in alte orase din tara, reprezentantul Juice Zone se concentreaza acum pe dezvoltarea retelei in Bucuresti.
Conceptul Juice Zone
Aparut in perioada de succes a sucurilor Smoothies, din anii ’90, Juice Zone si-a propus sa ofere o alternativa sanatoasa la clasicul fast-food, prin comercializarea de sucuri naturale si gustari proaspete.
Sucurile Smoothies ocupa locul principal in oferta magazinelor. Acestea sunt obtinute din amestecuri de diferite fructe, sucuri naturale, iaurturi proaspete, sorbet de fructe si fortifianti.
Meniul este completat de "Fresh Juices" - combinatii de fructe si legume proaspete, "Fresh and Healthy Fare" - wraps si salate, precum si suplimenti nutritionali care sunt creati pentru fiecare client in parte si se pot adauga celor mai multe dintre Smoothies.
“Din punctul meu de vedere, nu exista concurenta pe piata locala in ceea ce priveste conceptul de magazin specializat pe vanzarea de sucuri naturale”, precizeaza Daniel Ciobanu.
El spune ca, in general, cei care comercializeaza sucuri tip Smoothies pe piata romaneasca, folosesc prafuri si nu fructe proaspete. Iar cei care merg pe sucuri fresh ofera o gama restransa de fructe si nu comercializeaza doar sucuri naturale.
“Pe partea de mancare, sunt intr-adevar o multime de concurenti”, adauga Daniel Ciobanu.
Clientii sunt reprezentati in principal de tineri si de persoane care lucreaza la birou, care au un venit mediu.
Promovarea se face prin campanii de sampling in zona magazinului si promotii in magazin.
Investitia initiala
Suma necesara deschiderii unei francize Juice Zone variaza in functie de conceptul ales - Kiosk, Bar sau Lounge.
“Investitia initiala depinde foarte mult de caracteristicile spatiului, de mobilierul necesar, de dimensiunea aparatelor cu care se lucreaza si de suprafata magazinului pe care doreste sa il deschida un francizat”, explica master francizorul roman.
Investitia intr-un magazin tip Kiosk se situeaza intre 20.000 de euro si 40.000 de euro. Conceptul Bar presupune o investitie de 45.000 de euro - 60.000 de euro. Iar deschiderea unui magazin tip Lounge poate ajunge pana la 70.000 de euro - 80.000 de euro, mare parte din suma fiind alocata mobilierului.
Suma include amenajarea magazinului, mobilierul, aparatura si stocul initial de marfa. Taxa de franciza pentru oricare concept este de 15.000 de euro.
Potrivit reprezentantului Juice Zone, perioada de recuperare a investitiei intr-o franciza simpla este de aproximativ un an.
Cifra medie de afaceri la care poate ajunge un magazin este de circa 40.000 de lei pe luna. Iar profitul ar trebui sa se situeze undeva intre 20% - 30% din aceasta suma.
“Incasarile depind foarte mult de zona in care este amplasat magazinul”, spune Daniel Ciobanu.
Taxa de redeventa este de 6%, iar taxa de marketing este de 3%. Ambele se platesc lunar si se deduc din vanzari.
Taxa de marketing acopera materialele publicitare necesare derularii unei campanii pe plan local. Cu precizarea ca fiecare francizat isi concepe propriul plan de marketing deoarece acesta cunoaste cel mai bine piata pe care activeaza, consumatorul caruia i se adreseaza, precum si ceea ce doreste sa obtina prin campania respectiva.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.