O afacere impachetata in bumbac
Sensei - La maison du coton - este un concept de magazin de origine franceza care presupune comercializarea de articole din bumbac pentru casa si nu numai. Pana in prezent, master francizatul din Romania a deschis un singur magazin, in Bucuresti, insa este deschis la discutii cu potentiali parteneri din toate orasele tari.
Marca Sensei a fost lansata in Franta, in urma cu aproximativ douazeci de ani, cand firma Siritex a inceput sa produca prosoape din bumbac. Materia prima era importata, ca si in prezent, de la firma Hateks din Turcia, specializata in productia bumbacului.
Gama de produse s-a imbogatit treptat de-a lungul anilor, astfel incat, in anul 2007, conducerea companiei a decis ca este momentul deschiderii unui magazin propriu. Pana la acea data, Siritex isi distribuia produsele prin intermediul altor magazine, care asigura si in prezent distributia produselor Sensei in diverse tari ale Europei si Orientului Mijlociu.
In afara de magazinul propriu din Franta, a mai fost deschis un singur magazin cu numele de Sensei in lume. Este vorba despre unitatea detinuta de master francizatul Sensei in Romania, compania Delainey Management Services.
”Contractul de master franciza l-am semnat in decembrie 2007. Insa, la vremea respectiva, se gaseau foarte greu spatii de inchiriat in Bucuresti, iar magazinul a fost deschis abia in aprilie anul acesta, in cadrul Militari Shopping Center”, spune pentru startups.ro Adriana Matei, General Manager la Delainey Management Services.
Daca exista vad comercial, Adriana Matei spune ca magazinul poate avea succes oriunde, chiar si intr-un oras mic. Din acest motiv, ea nu si-a stabilit o lista exacta cu orasele in care va acorda francize.
Investitie. Rezultate
Taxa de intrare in sistemul de franciza se ridica la valoarea de 8.000 de euro.
Investitia in tot ceea ce tine de amenajarea si mobilarea magazinului (inclusiv sistemul de vanzari si gestiune si sistemul de alarma) se ridica la circa 25.000 de euro, pentru un spatiu de aproximativ 100 mp (n. red. - suprafata ideala pentru deschiderea unui magazin Sensei).
La aceste sume se adauga si investitia in stocul initial de marfa, calculata in jurul valorii de 30.000 de euro.
“Suprafata unitatii poate fi restransa pana la 50 de metri patrati, francizatul putand adapta in timp gama de produse, in functie de cererea de pe piata pe care activeaza”, precizeaza Adriana Matei.
Ea spune ca, in definitiv, valoarea finala a investitiei depinde de suprafata pe care alege francizatul sa-si deschida magazinul, dar si de furnizorii cu care alege sa colaboreze pentru amenajarea acestuia.
In ceea ce priveste recuperarea investitiei, Adriana Matei spune ca acest lucru depinde de mai multi factori. Pe langa implicarea francizatului in afacere si vadul comercial de care beneficiaza magazinul, un alt factor este reprezentat de faptul ca fiecare partener de franciza isi stabileste singur pretul final de la raft.
“Intr-o zona cu vad comercial, un magazin Sensei ar trebui sa inregistreze o cifra de afaceri de circa 2.500 de lei pe zi”, mentioneaza Adriana Matei.
Sistemul de franciza
”Ideal ar fi ca viitorul partener de franciza sau persoana care se va ocupa de administrarea afacerii sa aiba deja experienta in retail”, spune Adriana Matei.
Inainte de deschiderea magazinului, francizatii beneficiaza de training si consultanta din partea master francizatului roman, la care se adauga si suportul asigurat de acesta pe tot parcursul afacerii.
Magazinul ar trebui deschis fie intr-un centru comercial cu vechime pe piata si cu trafic stabil, fie intr-o zona stradala cu vad comercial.
Francizatilor nu li se impun reguli stricte in amenajarea magazinului, insa ei trebuie sa tina cont de anumite linii directoare in ceea ce priveste design-ul final al unitatii.
Produsele marca Sensei din magazinele francizatilor vor fi achizitionate prin compania Delainey Management Services.
Pentru inceput, contractul se semneaza pe o perioada de cinci ani. Pe durata contractului, master francizatul nu percepe partenerilor sai niciun fel de taxe.
Afacerea Sensei in Romania
Produsele Sensei se impart pe mai multe categorii - Dormitor, Baie, Bucatarie si Copii. Pe langa produsele din bumbac, in cadrul fiecarei categorii se regaseste o gama restransa de articole decorative sau articole de utilitate pentru categoria respectiva (n. red. - cum ar fi seturi de cesti sau recipiente pentru Bucatarie, saruri si geluri de dus pentru Baie, articole din plus sau cutiute cadou pentru Copii etc).
Toate produsele din bumbac sunt realizate la fabrica Siritex din Franta. Pentru restul articolelor, compania colaboreaza cu furnizori din diferite tari.
Portofoliul Sensei numara aproximativ 8.000 de articole de baza, gama fiind extinsa cu modele de diferite culori si diferite cantitati de bumbac.
”Oferta de produse este foarte diversa si flexibila, promotiile putand fi adaptate la orice perioada din an”, explica Adriana Matei.
Raportat la piata locala si la puterea de cumparare a consumatorului roman, ea spune ca preturile Sensei se situeaza la un nivel mediu.
Desi nu ia in calcul deschiderea unui nou magazin propriu in viitorul apropiat, Adriana Matei spune ca are in vedere relocarea magazinului din Militari Shopping Center intr-un centru comercial cu o vechime mai mare pe piata.
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Comertul cu articole din bumbac si alte articole decorative sau de utilitate pentru categoria din care fac parte.
Taxa de intrare in sistemul de franciza este de 8.000 de euro.
Investitia in deschiderea unui magazin cu o suprafata de aproximativ 100 mp este de circa 25.000 de euro, acoperind amenajarea si mobilarea magazinului. In acest caz, valoarea stocului initial este calculata in jurul valorii de 30.000 de euro.
Cifra de afaceri: Intr-o zona cu vad comercial, un magazin Sensei ar trebui sa inregistreze o cifra de afaceri de circa 2.500 de lei pe zi.
Extinderea in franciza: Daca exista vad comercial, magazinul poate avea succes oriunde, chiar si intr-un oras mic.
Redactor : Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.