Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Modelul de business
Magazinele Oxette comercializeaza trei categorii de produse - bijuterii, ceasuri bijuterii si accesorii (genti, portofele, manusi, gulere de blana, curele, ochelari de soare). Bijuteriile sunt realizate din argint si pietre semi-pretioase, avand o garantie de doi ani.

"Ceea ce ne diferentiaza de ceilalti concurenti de pe piata locala este in primul rand design-ul aparte al bijuteriilor Oxette la care se adauga si faptul ca folosim numai pietre naturale, care sunt foarte solicitate, inclusiv in Romania", explica reprezentanta Oxette.

In decursul unui an, sunt lansate pe piata doua mari colectii primavara-vara si toamna-iarna.

"Acestea sunt urmate de doua colectii mai mici, numite Flash Collection, care vin in completarea colectiilor mari, prin adaptarea la tendintele care apar pe piata", precizeaza managerul Oxette Romania.

Toate produsele Oxette vin din Salonic (Grecia), unde este situata unitatea de productie a companiei mama.

Fiecare master francizat are dreptul sa decida singur ce produse importa, in functie de specificul pietei pe care activeaza. Ceea ce inseamna ca nu este obligat sa achizitioneze o intreaga colectie, ci numai acele produse care tind sa aiba succes pe piata locala.

Pretul de vanzare al produselor este acelasi pentru toata reteaua de magazine si este impus de conducerea din Grecia.

In Romania, produsele sunt distribuite exclusiv in magazinele Oxette. In alte tari, marca este comercializata si in cadrul unor cornere situate in magazine de fashion sau chiar de bijuterii. Pentru moment, reprezentantii Oxette Romania nu au in vedere amplasarea de cornere in magazinele din tara, dar nici nu exclud o extindere de acest gen pe viitor.

Clienti
Mare parte din produse se adreseaza femeilor, insa exista si doua linii mai mici de bijuterii si ceasuri adresate barbatilor.

"Clienta Oxette este o femeie dinamica, increzatoare in propriile forte, eleganta, care vrea sa-si puna in evidenta caracterul si personalitatea, in primul rand cu ajutorul bijuteriilor si accesoriilor", explica Alexandra Popescu.

In general, clientii Oxette au venituri de peste 500 de euro pe luna, iar ca varsta se incadreaza la categoria 25 - 40 de ani.

"Dar asta nu inseamna ca excludem celelalte varste. Tocmai de aceea, designerii din Grecia fac acele flash collection, in care se regasesc foarte mult articole pentru celelalte categorii de varsta", adauga Popescu.

Promovarea francizei
O modalitate de promovare a fost organizarea de evenimente la fiecare deschidere de magazin, unde au fost invitate inclusiv vedete locale. Aparitia in publicatii si participarea la evenimente care au legatura cu zona de fashion, precum si acordarea de premii in cadrul unor concursuri, reprezinta alte modalitati de promovare pentru Oxette Romania.

S-a apelat inclusiv la outdoor, in momentul deschiderii magazinului din Baneasa Shopping City, in aprilie 2008.

La aceste modalitati de promovare se mai adauga si prezenta pe TV, prin faptul ca firma a pus la dispozitia anumitor vedete din Romania diferite bijuterii, pe care acestea le-au purtat in timpul emisiunilor de televiziune.

Evolutia afacerii master francizorului
Anul trecut, Oxette Romania a avut o cifra de afaceri de circa 700.000 de euro, potrivit reprezentantei companiei. Ea spune ca vanzarile au inregistrat o crestere de circa 33% in 2008, fata de 2007.

"In 2008, a mers bine pana in iunie, dupa care s-au resimtit si pentru noi efectele crizei, oamenii fiind foarte influentati si de mass-media. In prezent, situatia a revenit pe fagasul stabilit", detaliaza Alexandra Popescu.

Cifra de afaceri estimata pentru acest an se ridica la circa 750.000 de euro - 800.000 de euro.

Managerul Oxette Romania spune ca afacerea nu va fi foarte afectata de efectele crizei, mizand si pe faptul ca “oamenii se vor gandi in perioada asta ca mai bine isi achizitioneaza trei outfit-uri simple si investesc banii in accesorii pe care le pot schimba mai des, obtinand de fiecare data un outfit diferit”.

Ea mai spune ca pana in acest moment, nu au fost observate schimbari in comportamentul clientilor fideli.

Avem clienti vechi de cativa ani, care vin in continuare la cumparaturi in magazinele Oxette”, precizeaza Popescu.

De asemenea, reprezentantii companiei mizeaza si pe varietatea si tipul produselor pe care le comercializeaza.

"Ne folosim de experienta celor cinci ani pe care ii avem pe piata romaneasca, pentru a aduce produse care se vand chiar si in aceasta perioada", spune managerul Oxette Romania.

Ea considera ca promotiile si reducerile de preturi nu sunt neaparat cele mai bune solutii anti-criza, cu atat mai mult cu cat este vorba de produse ca bijuteriile, pe care le considera o investitie pe termen lung, si nu ca facand parte din categoria produselor sezoniere.

 

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.