Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
"Radix are un portofoliu mare de produse bio, dar trebuia facuta putina ordine, de aceea am si venit. Radix-ul are am 8.000 de produse dintre care 6.000 sunt naturale si remedii, iar 2.000 sunt bio. Cu know-how-ul meu, cunostintele mele si experienta mea vom definitiva portofoliul de produse bio in cateva luni. Avem o gama larga si variata de produse, dar ma ocup sa o mai diversificam. Probabil, odata la patru luni vom face un catalog nou. Acum, l-am facut in februarie si, in momentul in care vom definitiva sortimentatia bio, vom avea un catalog bio separat de produsele naturale, remedii si suplimente", detaliaza Radu Panait.
Activitatea grupului Radix
Din grupul Radix fac parte trei companii: Radix (distributie, infiintata in 1993), Solaris Plant (productie, 2003) si Bio Solaris (deschiderea de magazine).
Radix vinde produse naturale, bio, remedii, suplimente, ceaiuri si accesorii.
Solaris Plant are o gama de aproximativ 300 de produse (cereale, condimente conventionale, fulgi din cereale, fainuri, fructe uscate, sare fara iod, zahar brun, cicoare, uleiuri esentiale si uleiuri de aromoterapie etc.). O parte din materia prima este importata (din Germania, Franta, Ungaria, Grecia, Italia si Austria).
"Avem doua branduri proprii si vrem sa-l scoatem si pe al treilea. Brandul Solaris Plant este alocat produselor conventionale. Brandul The Spices Boat este alocat condimentelor bio si, pana de curand, ne-am gandit ca brandul Benefica sa fie utilizat pentru produsele bio, dar am renuntat la idee, pentru a-l aloca altei categori de produse. Suntem in cautarea unui nou brand pentru produsele bio. Avem peste 100 de produse bio", spune Lucian Cojocaru, Product Manager la compania Solaris Plant din grupul Radix.
Nicusor Cirstocea, Director de Vanzari la Radix, spune ca anul trecut, cifra de afaceri a Radix a fost cu 20% - 25% mai mare decat in 2009, ajungand la zece milioane de euro.
"Ne asteptam la o crestere de 50% a cifrei de afaceri, daca piata isi continua cursul din 2009, dar a venit criza, au inceput sa se diminueze salariile, plus cresterea TVA-ului care a lovit direct in buzunarul cumparatorului", mai spune Nicusor Cirstocea.
Directorul de Vanzari al Radix estimeaza pentru acest an o crestere cu 40% a cifrei de afaceri, deoarece compania a dublat echipa de vanzari, ajungand la 18 agenti, si a marit cu 30% numarul angajatilor din call center, in prezent fiind 17 persoane.
Lucian Cojocaru spune ca acum Solaris reprezinta 11% - 12% din vanzarile Radix (n. red. - Radix vinde online, in farmacii, in drogherii, magazine tip plafar si alimentare).
"In urmatorii ani, magazinele naturiste se vor transforma in magazine bio, pentru ca ele cauta sa distibuie produse mai bune", mai spune Nicusor Cirstocea.
O parte din vanzari se fac prin magazinele online proprii ale Radix, magazinul stradal Leacul, in Bucuresti, si cel online, obc.ro. De asemenea, compania a mai acordat o franciza pentru un magazin Leacul in Pipera.
Radix intentioneaza sa vanda si in supermarketurile de cartier si lanturile de retail, in hipermarketuri, dar progresiv.
In prezent, Radu Panait prefera sa lucreze numai cu supermarketuri mai mici, care nu cer taxe sau cer taxe mici si care nu fac parte din marile lanturi de retail.
"Pentru bio nu suntem pregatiti sa platim nicio taxa sau niste taxe modice, dar nu cum plateam inainte (n.red. - la Natura Land si Biologistic, 2003 - 2009) la Carrefour, Cora, Mega Image si asa mai departe, intre 20% si 30% din valoarea cifrei de afaceri pentru tot felul de taxe.", mai spune Radu Panait.
Care sunt tendintele ce marcheaza piata produselor bio
"Tendinta pe piata bio este de crestere, dar pentru asta trebuie ajutati si fermierii de catre statul roman. Fermierii romani trebuie sa primeasca subventii, pentru perioada de conversie si dupa perioada de conversie a terenului, sa fie ajutati si din punct de vedere al know-how-ului cu proiecte pentru care pot accesa bani europeni, dar ei n-au consultanta necesara si nu stiu sa ii acceseze. Ar putea fi ajutati, chiar gratuit sau pe un procent din finantarea ce o primeste ferma", subliniaza Radu Panait. (Citeste aici mai multe despre tendintele care influenteaza piata eco din tara noastra.)
Radu Panait mentioneaza ca situatia economica este o alta problema care influenteaza piata bio.
"Am avut si avem o problema cu platile din partea magazinelor, ca le dam marfa si nu platesc la timp. Se simte criza, in general, in Romania, pentru ca s-au micsorat salariile, se concediaza, se maresc cheltuielile de curent, gaz etc. si atunci, automat, asta se rasfrange asupra puterii de cumparare a consumatorului final", spune Radu Panait.
Majortatea marcilor de pe piata bio din Romania sunt internationale, iar cateva locale sunt pe segmente precum miere de albine, fursecuri, paine, oua, siropuri, sucuri, ceaiuri si lactate.
"Nu cred ca romanii sunt reticienti fata de un brand romanesc. Din contra. Produsele cautate pe segmentul acesta de piata sunt in special cele romanesti, pentru ca sunt mai proaspete si pentru ca le cunosc, si romanii merg mai mult pe traditie", detaliaza Lucian Cojocaru.
Nicusor Cirstocea spune ca o problema mai este si aceea ca romanii nu citesc etichetele produselor pentru a vedea ce contin si nu stiu ce inseamna un produs traditional.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Acum doi ani, compania lui Radu Panait, Natura Land, fuziona cu Bio Markt si formau Biologistic, dar Radu Panait s-a retras din noua firma dupa cateva luni.
In noiembrie 2009, Radu Panait a infiintat o noua companie, care se ocupa tot de importarea, distribuirea si vanzarea produselor bio.
Din februarie acest an, Radu Panait a devenit director de dezvoltare al departamentului bio al Radix (importator, distribuitor si producator pe segmentul bio).
Radix a avut anul trecut o cifra de afaceri de zece milioane de euro, iar pentru acest an estimeaza o crestere de 40%.
Publicat pe 01 Iunie 2011 la ora 20.04