Strategii noi de vanzare pe segmentul rezidential


Inainte de declansarea crizei economice, locuintele din ansamblurile rezidentiale noi se vindeau singure, chiar din stadiul de proiect. Incepand cu a doua jumatate a anului trecut, dezvoltatorii au fost nevoiti sa incerce diferite modalitati de atragere a clientilor, pentru a obtine lichiditati.

 

Pana anul trecut, cele mai frecvente oferte speciale practicate de dezvoltatorii imobiliari se limitau la bonusuri de tipul “bucatarie cadou”, “hota cadou” sau “boxa cadou”. Bonusurile practicate de dezvoltatori pana la declansarea crizei sunt insa insuficiente in prezent.

Anul trecut, pana sa inceapa criza, la fel ca majoritatea dezvoltatorilor, vindeam chiar din stadiul de schita. Pot sa declar ca am avut cumparatori care au achizitionat case in Complexul Stupinii Noi, cand proiectul era de abia la inceput”, spune pentru startups.ro Ion Turcu, directorul general Bressan, dezvoltatorul ansamblului Stupinii Noi din Brasov.

El spune ca din septembrie 2008 “lucrurile practic s-au oprit” si din acel moment, a vandut o casa sau doua.

Orice strategie care avea efect pana in septembrie anul trecut, nu mai are efect acum. De aceea trebuie sa ne reinventam si sa ne repozitionam”, mai spune Turcu.

Potrivit lui Ionut Bordei, Head of Land Department la CB Richard Ellis | Eurisko, dezvoltatorii care nu isi pot permite sa astepte vanzarea locuintelor sunt nevoiti sa caute metode pentru a-si finanta produsul si a rambursa finantarea pe care au contractat-o de la banca pentru a construi imobilele.

Astfel, dezvoltatorii au inceput sa scada preturile, sa ofere diverse gratuitati (parcari, boxe) sau facilitati la plata. Cei care nu sunt presati de credite bancare au ajuns chiar sa amane vanzarile pentru o perioada de doi - trei ani, pana la ameliorarea contextului din piata.

Aceasta solutie este aplicata doar de dezvoltatorii care isi permit sa finanteze finalizarea constructiei si/sau blocarea vanzarilor”, precizeaza Bordei.


Efectele schimbarii
Pentru  a vinde cele 35 de case ramase nevandute din ansamblul Stupinii Noi, Ion Turcu a hotarat ca o parte din aceste locuinte sa fie introduse in circuitul turistic al orasului Brasov.

Intr-o prima etapa, intentionam sa valorificam zece dintre ele in regim de <turism rezidential>, un fel de ansamblu hotelier, cu receptie, servicii de curatenie, de paza, unde potentialii turisti ar putea gasi tot ceea ce au nevoie - magazin, restaurant, sala de fitness, dar, mai presus, preturi mult mai mici decat daca ar sta la hotel in Brasov sau in oricare din zonele turistice ce inconjoara Brasovul“, spune Ion Turcu.

Omul de afaceri s-a gandit, de asemenea, si la o solutie care consta in plata unui avans de 49.000 de euro din partea potentialilor cumparatori, care, ulterior se vor putea muta in vila aleasa. Locuinta poate fi achitata, insa, un an mai tarziu. Pe toata aceasta perioada, cumparatorii primesc sprijinul dezvoltatorului pentru a gasi finantare.

Motivul pentru care incerc sa vin in ajutorul clientilor de la Stupinii Noi este acela ca vreau sa impulsionez vanzarea caselor, astfel sunt dispus sa ofer garantii bancii pentru ca aceasta sa imprumute potentialii cumparatori”, explica Turcu.


Concesionarea terenului
O alta solutie aplicata de Ion Turcu este concesionarea terenului pe o perioada de trei ani pentru cei care isi doresc o casa, dar nu dispun de fondurile necesare. Terenul va putea fi cumparat ulterior de viitorul proprietar.

In plus, ii vom ajuta sa gaseasca clienti pe viitorii proprietari care doresc sa isi inchirieze casele, in schimbul unui procent din incasari sau al unei sume lunare de bani”, adauga directorul Bressan.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Criza economica ii determina pe dezvoltatorii de proiecte imobiliare sa vina cu solutii pentru a obtine lichiditati.
Pana anul trecut, cele mai frecvente oferte speciale practicate de dezvoltatorii imobiliari se limitau la bonusuri de tipul “bucatarie cadou”, “hota cadou” sau “boxa cadou”.
Dezvoltatorii au inceput sa scada preturile, sa ofere diverse gratuitati (parcari, boxe) sau facilitati la plata.
Proprietarii de proiecte de lux au apelat la varianta recompartimentarii ca sa vanda mai repede locuintele mari.
Cei care nu sunt presati de credite bancare au ajuns chiar sa amane vanzarile pentru o perioada de doi - trei ani.


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii