Start-up de top level in consultanta
Numele lui este asociat cu cel al Codecs Romania. A facut parte din echipa care a infiintat compania in urma cu 16 ani si a fost presedintele acesteia. Din luna iunie, Catalin Ionescu a renuntat la functia sa si, impreuna cu alti doi colegi din Codecs, Geo Hostina (directorul executiv) si Ioana Dragne (directorul de HR), a lansat un nou business.
Noua companie, Eurocenter Management Network, ofera consultanta si training in dezvoltare organizationala. Catalin Ionescu a ramas in continuare actionar la Codecs, cu 14% din participatii, dar a decis sa renunte la functia de presedinte din cauza unor diferente de opinie cu restul actionarilor.
“Aveam un plan de criza care, pe langa taierea costurilor, propunea si o schimbare a culturii organizationale, de la una de tip corporatist la o cultura de tip antreprenorial, insa nu toti actionarii au fost de acord, asa ca am decis sa imi dau demisia”, spune pentru startups.ro Catalin Ionescu.
Echipa
“Daca ma gandesc, nu stiu cine a convins pe cine. Cred ca a fost o gandire de grup, desi nu mai stiu daca initiativa a fost a mea, a lui Geo sau a Ioanei. Totul a fost destul de rapid si cam neasteptat dar si firesc, fara mari discutii, de parca ne vorbisem impreuna de ani de zile. Desi evident nu era asa deloc”, spune Catalin Ionescu.
Investitia in lansarea afacerii a fost doar cea pentru infiintarea firmei, deoarece intr-un business de acest fel, lansat de manageri cu experienta, nu ai nevoie de mai mult de un laptop si un telefon ca sa iti poti desfasura activitatea.
In noua companie, Catalin Ionescu si Ioana Dragne se ocupa mai mult de partea de proiecte prin fonduri europene iar Geo Hostina de partea de proiecte private. Pe masura ce afacerea o sa creasca, fiecare dintre parteneri se va ocupa de anumite zone din business.
Ioana Dragne are o experienta de zece ani in domeniul resurselor umane si este managing partner-ul noii companii. De asemenea, ea a participat la elaborarea si implementarea unor proiecte finantate din fonduri PHARE si fonduri europene avand ca obiectiv dezvoltarea resurselor umane
Geo Hostina este de formatie psiholog, avand peste zece ani de experienta ca trainer, consultant in Codecs.
Partenerii au fost alesi atat pentru competentele in domeniu, cat si pentru calitatile umane si conduita etica, “o conditie primara pentru un consultant”. De altfel, au existat clienti din Codecs care au dorit sa colaboreze in continuare cu Catalin Ionescu, insa el a refuzat, considerand ca un gest de acest fel ar fi lipsit de etica.
Faptul ca noua companie este alcatuita dintr-o echipa de manageri de succes, recunoscuti in industrie, impune de la inceput un anumit nivel de asteptari din partea potentialilor clienti. Tocmai de aceea, Catalin Ionescu spune ca intr-un astfel de context, nici nu ai voie sa nu te pozitionezi la acel nivel.
Insa, chiar daca se creeaza anumite asteptari din partea clientilor, este bine sa iti cunosti limitele - daca nu poti sa faci ceva, mai bine recomanzi pe altcineva. In plus, la acest nivel oamenii nu te vad doar ca pe o resursa de know-how, ci si ca pe o resursa de contacte.
“Asa cum spunea odata Tiriac, cel mai de pret bun al unui om de afaceri este numele. Dar nu ajungi sa vezi asta decat in astfel de momente, cand nu mai poti <sa te ascunzi> dupa un brand mare si iesi singur <pe piata>”, adauga Ionescu.
Piata de training si consultanta de management
Din cauza contextului financiar, firmele au redus bugetele pentru training, asa ca piata de profil a scazut in 2009 cu pana la 50%, fata de anul trecut. Tot din cauza crizei au scazut (cu intre 20% si 50%) si preturile pentru serviciile de training.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Catalin Ionescu renunta la functia de presedinte Codecs, dar ramane in continuare actionar, cu 14% din participatii.
Noua companie pe care a lansat-o impreuna cu Ioana Dragne si Geo Hostina ofera consultanta si training in dezvoltare organizationala.
Piata de training si consultanta de management a scazut la jumate fata de anul trecut, dar exista potential datorita programelor europene care ofera finantare in domeniu.
Pentru acest an, targetul vizat este de pana in zece clienti si o cifra de afaceri de 100.000 de euro.
Pe termen lung, partenerii din companie isi propun sa fie integratori de proiecte de consultanta si interventii in organizatii medii si mari.
Redactor: Lidia Ionita
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.