joobs.ro - studiu de caz


La jumatatea anului trecut lansam primul portal de nisa specializat pe joburi in domeniul IT: joobs.ro. La aproximativ trei luni de la lansare, obtineam premiul Microsoft pentru Inovatie la Internetics 2007.

 

Ce am dorit inca de la inceput a fost sa oferim servicii diferite ca si concept si prezentare de portalurile romanesti de recrutare.

Ideea unui portal de nisa, axat pe domeniul joburi IT, cu specificul si nevoile angajatorilor din acest domeniu a aparut cu mult timp inainte de a lansa propriu-zis portalul. Am dorit sa oferim o alternativa la site-urile de joburi care sunt greoaie, lipsite de uzabilitate.

Avind in vedere faptul ca activam in domeniul IT si ne-am lovit frecvent de problema recrutarii, a fost cel mai usor sa abordam acest sector, intelegindu-l cel mai bine si putand furniza solutii asa cum le-am dori create chiar pentru noi insine.

De asemenea, atacand o singura nisa, este mai usor sa raspunzi prompt, fara sa te incurci in detalii si sa aduci solutiile cele mai potrivite acelui sector. Incercam sa simplificam procesul de publicare si recrutare cat de mult posibil: angajatorul face plata cu cardul online, anuntul apare instant. Potentialii candidati aplica pentru locul disponibil direct pe adresa angajatorului sau la o adresa internet furnizata de companie la publicarea anuntului.

Oferind adresa de e-mail potentialilor angajati, Joobs.ro a luat o masura de protectie pentru a feri de eventuale mesaje nedorite (spam robots), astfel incat adresa de email este detectata automat in text si codificata, astfel incat, sa nu poata fi vizualizata in clar in sursa paginii html.

Prin abonare la RSS, cei interesati sunt la curent cu anunturile publicate pe portal. In consecinta, nu este nevoie sa vizitezi periodic portalul pentru a fi la curent cu cele mai noi locuri de munca.

Portalul are expunere asigurata atat de sistemul RSS pus la dispozitie utilizatorilor, cat si de comunitatile online din domeniul tehnologiei care preiau cele mai recente anunturi cu ajutorul uneltelor (widgets) puse la dispozitie gratuit.

Mai nou, joburile sunt disponibile si pe mobil. Atat cu ajutorul aplicatiei dezvoltate in-house, cat si prin SMS, cu ajutorul serviciului Twitter.
Cu un numar de aproximativ 750 anunturi si peste 200 companii, am introdus in premiera pentru portalurile de recrutare din Romania, conceptul de tag-cloud (cuvinte-cheie) in recrutarea IT.

Pe scurt, tag-urile ajuta utilizatorii sa vada topicurile de mare interes, devenind, in multe cazuri, o metoda rapida si eficienta de cautare.

Prezentarea ofertei de angajare a devenit mult mai eficienta, mai directa si mai personala dupa introducerea functionalitatii de a insera un clip video in anuntul publicat pe Joobs.ro Un clip bine realizat poate deveni un posibil material viral care va creste atentia, inclusiv numarul celor care aplica pentru pozitia libera din cadrul companiei.

Pana in prezent, au anunturi active pe portalul axat exclusiv pe joburi din domeniul IT, companii precum Microsoft, Siemens, TotalSoft, Vodanet Media, Wizrom, UltraPro, Avira, Softwin, Grapefruit, Amazon Romania, Embarcadero, Gecad, Novensys sau Softpedia.

Companiile prezente pe site provin din mai multe regiuni ale tarii, precum Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca, Brasov, Timisoara, Sibiu sau chiar de peste hotare. In medie,sunt publicate 100 anunturi pe luna. Media de afisari pe site este de 40.000 si un timp de 7 minute petrecute pe portal.

Deocamdata, sursa principala de venit a site-ului provine din taxa promotionala de 9 euro pe anunt. Anuntul va fi afisat timp de 30 de zile, pentru companiile care doresc sa-si publice oferta de loc de munca pe Joobs.ro. Pe langa acest model de castig au fost derulate campanii de recrutare pe portal si sunt in curs de dezvoltare si derulare altele.

Au fost create o serie de widgets/unelte care pot fi copiate usor intr-o pagina web,dar si unelte care pot fi instalate pe desktop sau direct in browser. Printre acestea numaram: unelte pentru Google, Live.com, Screensaver; plugin pentru browserul Opera.

In cazul in care un anunt nu este relevant pentru o anumita persoana si totusi aceasta cunoaste pe cineva interesat, acesta are posibilitatea de a trimite acest anunt prin yahoo messenger direct de pe portal.

Cele mai recente functionalitati sunt: Profilul angajatului si companiile IT in imagini.

Ce reprezinta mai bine evenimentele din cadrul unei firme ca teambuilding, mediul de lucru, echipamente, zona de fun etc.? Am considerat ca o sectiune cu imagini din companiile IT vor ajuta mai bine potentialii angajati sa-si completeze imaginea de ansamblu pe care si-o vor forma inainte de un interviu sau inainte de a aplica pentru o pozitie libera. Astfel a luat nastere sectiunea de fotografii: www.joobs.ro/photos

Ce se intimpla mai departe? Actualizari permanente in acelasi spirit de "simplu si rapid", noi functionalitati aduse serviciului Joobs si imbunatatiri ale uneltelor oferite in prezent, adoptarea unui standard pentru publicarea unui anunt (hJob microformat); lansarea posibilitatii de a primi sau face recomandari de la alte persoane in cadrul sectiunii "Profil de angajat"; introducerea unei alternative la metoda de plata online; parteneriate strategice etc.


Prezentarea a fost adaugata de utilizatorul ssavin.
 


Nu exista comentarii