Studiu: comparativ cu managerii de multinationale, antreprenorii au mai putina incredere in ei
Conform studiului, antreprenorii se ingrijoreaza mai mult, se accepta mai putin asa cum sunt si sunt mai rezervati social.
"Ceea ce ii face pe antreprenori sa fie mai buni este ca ei nu cred niciodata ca sunt buni si vor sa demonstreze a doua zi ca sunt si mai buni", a spus Rostislav Benak, Managing Director la Assessment Systems (Cehia) si Partner pe Europa Centrala si de Est al Hogan Assessment Systems, in cadrul conferintei "HR Strategic - Performanta. Leadership. Personalitate", organizata de HART, compania care a realizat studiul citat.
Studiul a fost facut pe 378 de manageri romani (214 femei si 164 barbati), dintre care 158 din middle management, 125 din top management (care raporteaza direct CEO-ului), 34 CEO si 52 de persoane care detin propriile companii. Datele au fost colectate intre 2008 si luna martie acest an. Acesti lideri sunt din domenii precum farma, banking, IT, constructii, FMCG, consultanta, productie, printing, retail, media etc. Studiul a avut la baza metoda Hogan (Personality Inventory - cum se comporta acestia, zi de zi; Development Survey - exagerarea comportamentului in situatii de stress; Motives Values Preferences Inventory - valorile principale sprincipalii factori motivationali si de interes).
Caracteristicile comune ale liderilor din multinationale si antreprenorilor sunt de a fi energetici, ambitiosi, competitivi, orientati spre rezultate, vor sa stabileasca agenda si sa aiba intiative, sunt destul de diplomati, dar si capabili sa se infrunte si sa spuna ceea ce gandesc, precum si deschisi si sa se informeze.
Comparativ cu ceilalti romani, liderii romani tind sa fie calmi, competitivi, energetici, orientati spre rezultat, increzatori, demni de incredere, prudenti, deschisi sa invete lucruri noi, se conformeaza regulilor, se accepta asa cum sunt,.
Daca sunt stresati, liderii tind sa fie carismatici, fermecatori, "colorati", cauta sa li se acorde atentie, sunt dominatori, infumurati, indrazneti si tactisosi (atitudine pasiv - rezistenta), se mai mentioneaza in studiu.
Comparativ cu femeile, barbatii in functii de conducere, , sunt mai increzatori, calmi, fac fata mai bine stresului, se ingrijoreaza mai putin, sunt mai competitivi, energetici, vizionari si gandesc mai strategic.
In ceea ce priveste valorile si cultura, femeile tind sa fie mai altruiste, traditionaliste, motivate de imaginea companiei si isi bazeaza deciziile mai mult pe sentimente si intuitie, pe cand barbatii tind sa fie mai orientati spre oportunitatile de afaceri, spre actionari, profit, mai orientati spre rezultat, pretuiesc mai mult munca dificila.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.