Ce poate invata un antreprenor de la intreprinderile sociale
Rabdarea de a investi mai mult timp pana sa obtina venituri este o lectie pe care antreprenorii o pot invata de la cei implicati in afacerile sociale.
"Antreprenorii sociali trebuie sa acorde atentie, sa construiasca cu grija procesul si nu sa-si scoata investitia pe termen scurt, ci pe termen lung", spune pentru startups.ro Nicole Etchart, CEO si cofondator la NESsT. (Citeste aici mai multe despre NESsT si despre tendintele in antreprenoriatul social.)
Ea mai trece pe aceasta lista si abordarea holistica a afacerilor sociale, care vine din experienta de a lucra cu acele comunitati marginalizate.
"In antreprenoriatul social trebuie sa te uiti la intreaga situatie, de ce exista acea problema sociala si caror factori trebuie sa te adresezi pentru a o rezolva. Abordarea integrata poate fi de ajutor pentru un antreprenor, pentru a intelege ca afacerea lor nu este doar un lucru izolat si mic, ci face parte dintr-un ecosistem mai mare si trebuie sa ai toate legaturile cu ecosistemul", detaliaza Nicole Etchart.
Nevoia de a construi o retea este un alt lucru pe care un antreprenor il poate invata de la o afacere sociala.
"Intreprinderile sociale stiu ca trebuie sa construiasca retele, pentru a supravietui, stiu cum sa multiplice serviciile si sprijinul care le sunt acordate indirect (n.red. - prin reteaua locala de oameni de afaceri pe care NESsT o are in fiecare tara)", precizeaza Nicole Etchart.
Ea mai spune ca alta lectie este aceea ca intreprinderile sociale introduc pe piata produse si servicii care nu sunt neaparat noi, ci rezolva o problema.
"Un antreprenor obisnuit nici nu s-ar gandi la unele idei, deoarece ar considera ca n-ar face niciun ban. Noi facem acel mic lucru, ca sa aratam ca merita sa introduci acel produs sau serviciu, facut de persoanele cu dizabilitati, fizice sau intelectuale. Cream sau alegem produse cu o valoare sociala, pe care le introducem in sectorul privat", explica Nicole Etchart.
Alteori, intreprinderile sociale aduc pe piata produse atat de noi si de inovative, incat este nevoie de educarea si crearea pietei.
"Acesta este un alt lucru pe care antreprenorii obisnuiti l-ar putea invata de la cei sociali: oportunitatea de piata nu este intotdeauna atat de evidenta", mai spune Nicole Etchart.
Ea completeaza ca, uneori, acea oportunitate de piata este ascunsa, iar, alteori, trebuie creata.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.