Daca clientul nu are nicio reactie emotionala la produsul tau, atunci, probabil, faci ceva gresit


Precizarea a fost facuta de Marcin Grodzicki, CEO-ul LinkFindr, care mai spune ca testarea produsului se faci pe niste clienti prietenosi.

Insa, adauga el, clientii prietenosi nu trebuie sa fie prietenii tai, pentru ca ei te vor minti, ceea ce este bine, pentru ca vor sa te incurajeze.

Marcin Grodzicki a mai spus, in cadrul conferintei How to Web, ca singurul mod de a-ti valida clientul este de a-i vinde produsul si, daca un client nu semneaza cecul pentru produs, nu este clientul vostru.

"Daca iti spune ca va cumpara numai daca faci un anumit feature, atunci nu este clientul tau. Daca iti cer sa testeze gratuit, probabil, nu sunt clientii vostri, pentru ca nu-i intereseaza sa plateasca pentru asa ceva. Daca te platesc, inseamna ca risca", a mentionat Marcin Grodzicki.

Marcin Grodzicki a mai spus ca, uneori, daca toti clientii iti resping produsul, atunci trebuie sa concediezi clientul si sa-l redefinesti.

"Nu ai nevoie intotdeauna de client, ci de o buna prezentare a produsului, de canalul potrivit de distributie si de o persoana de vanzari. Pentru firmele la inceput, clientii sunt liderii de piata sau rebelii", a detaliat CEO-ul LinkFindr.

Doug Richard, antreprenor in tehnologie si business angel, a subliniat ca de-abia de la a treia vanzare poti considera ca ai inceput sa vinzi.

Vladimir Oane, cofondatorul si CEO-ul UberVU, a spus ca in afacerile B2B (catre companii) cel mai bine este sa le ceri bani in plus oamenilor, daca introduci noi functiuni.

"Daca cresti pretul, vor folosi toate feature-urile, te vor intreba ce face. Cu cat crestem mai mult preturile cu atat clientii devin mai interesati", a subliniat Vladimir Oane.

Jeffrey Treichel, cofondatorul si CEO-ul Kolectiva/Fun Deal, a subliniat ca site-urile de cupoane online sunt doar un mod de promovare pentru companii si ca ar trebui folosite doar in acest scop, fara asteptari in ceea ce priveste vanzarile.

"Nu te ajuta sa te gandesti cati oameni se intorc din acea cumparare de pe site-ul de reducere. Mai bine sa faci un produs bun, care sa atraga clienti", a spus Jeffrey Treichel.

Matei Pavel, fondatorul CautaReduceri.ro, a mentionat ca in ceea ce priveste reducerile online exista produse vedeta (mai cumparate o anumita perioada), dupa care un alt produs ii ia locul si tot asa, in cursul unui an fiind mai multe astfel de curbe de crestere si de scadere.

"Motivul pentru care oamenii nu vin sa cumpere este acela ca n-au auzit de tine. Dupa ce iti faci publicitate asa (n.red. - prin site-urile de reduceri), atunci iti poti face o baza de date cu cei care au venit la tine", a adaugat Matei Pavel.


Eric Wahlforss, cofondator si CTO la Soundcloud, a spus ca, pentru a avea un produs cat mai bun, un antreprenor trebuie:
1. Sa-l mentina stupid de simplu.

2. Sa-l integreze.

3. Sa-l faca scalabil - sa poate fi cat mai usor de multiplicat. 

"Concentreaza-te pe doua - trei lucruri care pot fi scalabile", a recomandat Eric Wahlforss.

4. Sa-si stabileasca cativa metrici.

5. Sa comunice produsul si sa arate ce face.

"Vorbeste despre produs intr-un mod consistent", a mai spus Eric Wahlforss.

6. Sa nu-i plateasca pe oameni sa faca ceva.

"Daca ii platesti, isi schimba modul de gandire. Daca ii platesti, nu mai fac lucrurile din pasiune, ci pentu ca trebuie. Atunci, ii platesti altfel", a subliniat Eric Wahlforss.

7. Sa-si consume toate resursele.

8. Sa nu schimbe API-ul.

9. Sa se conecteze cu comunitatea.

10. Sa faca networking si sa se adapteze.

Eric Wahlforss a subliniat ca dupa ce faci toate acestea urmeaza multe greseli reiterari, pana se ajunge la succes.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
 


Nu exista comentarii