Echipa antreprenoriala ar trebui sa aiba cel mult trei membri


Aceasta este recomandarea lui Marius Ghenea, business angel si presedintele Fit Distribution.


El spune ca cei trei membri trebuie sa acopere toate ariile necesare unei firme - dezvoltarea produsului, vanzare, marketing, finantare etc.

"Daca una dintre aceste arii nu este suficient acoperita, trebuie sa te mai gandesti inainte de a te duce la un investitor", a mentionat Marius Ghenea, in cadrul conferintei How to Web.

Michael A Jackson, mentor in cadrul Seedcamp si StartupBootcamp, a spus ca 90% din ceea ce ii intereseaza cand se uita la o companie pentru a o include in program este o echipa, care sa stie sa-si prezinte produsul.

"Nu-ti subestima echipa. Fii increzator in ceea ce faci", a adaugat Michael A Jackson.

Christian Leybold, Partner la eVC Partners, a subliniat ca daca vrei sa faci afacerea, trebuie sa-ti faci in primul rand o echipa.

Jon Bradford, Managing Director la Springboard, a spus ca atunci cand un antreprenor angajeaza oameni si isi face o echipa, cel mai greu lucru este sa-i angajeze pe cei mai destepti decat el si sa accepte acest lucru.

"Sa angajezi oameni pasionati de ceea ce fac. Apoi, start-up-urile sunt precum formatiile rock. Pentru primul album pot munci sase - sapte ani, dar pentru al doilea au numai 12 luni la dispozitie", a adaugat Jon Bradford.

Alt lucru important cand se face o echipa este dedicarea acesteia fata de start-up.

"Apoi, sa accepti diversitatea. Este acelasi lucru ca in cazul celor destepti. Nu trebuie sa angajezi oameni care sunt la fel ca tine, ci sa-i gasesti pe cei care te completeaza. Cand avem probleme, trebuie sa avem oameni cat mai diversi in echipa", a adaugat Jon Bradford.

Alta caracteristica a oamenilor din echipa trebuie sa fie adaptabilitatea.

"Oamenii din primele etape ale companiei trebuie sa fie capabili sa faca totul. Nu exista o singura solutie. Ar putea avea aceeasi tinta, dar solutiile sunt diferite. Trebuie sa aplici principiul Peter: start-up-urile progreseaza si ajung tot mai departe pe masura ce creste <incompetenta> fondatorului", a mai spus Jon Bradford.

El a subliniat ca cele trei etape ale start-up-urilor sunt: start-up, etapa de crestere si etapa de finalizare, fiecare fiind importanta.

"Este nevoie de abilitati diferite pentru fiecare etapa, astfel ca uneori este nevoie de oameni diferiti. Este ca in cele trei dimensiuni. Trebuie sa fie diferite optiuni. Ca stat-up trebuie sa fii capabil sa te schimbi, iar oamenii pot veni si pleca de la companie in functie de etapa de dezvoltare. Aceasta este cea mai mare diferenta intre Europa si SUA. In al doilea caz, oamenii pleaca si se intorc", a precizat Jon Bradford.

Astfel, echipa este mai importanta decat ideea afacerii.

"Daca echipele sunt in mai multe locuri, odata ce ai intalnit pe cineva la o cafea sau la o bere, relatia este consistenta si prin telefon sau Skype", a punctat Jon Bradford.

El a mai precizat ca in afacerile din tehnologie este important ca echipele sa fie interesate sa fie mari in lume, nu doar intr-o anumita zona.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii