Fundatia Erste, Erste Group si CEFS au lansat o firma de tranzactii mobile


Aceasta se numeste good.bee Service Romania si ofera posibilitatea efectuarii de tranzactii bancare sau plati precum achitarea facturilor, prin intermediul telefonului mobil.

 

Actionarii good.bee Service Romania sunt good.bee Holding, fondata de entitatile Erste, si care detine 90% din firma si CEFS, care detine restul de 10%, au declarat pentru startups.ro reprezentantii companiei. Tranzactiile se realizeaza prin BCR.

Investitia in noua companie a fost de peste 1,5 milioane de euro, iar capitalul social este de peste 6 milioane de lei. Compania a fost infiintata septembrie 2008 si are in are in prezent 24 de angajati permanenti, majoritatea in departamentele Operatiuni si Suport Clienti, se arata in comunicatul de presa.

good.bee Service Romania este prima companie din grupul european cu acelasi nume, good.bee Holding care a fost infiintat in iulie 2008 drept un joint - venture dintre Fundatia Erste (60% dintre actiuni) si Erste Group(40% dintre actiuni).

In Romania, peste 8 milioane de romani cu varsta intre 15 si 55 de ani nu au acces la servicii bancare de baza, ne arata cercetarile noastre de piata. Intentionam sa lansam good.bee Tranzactii mobile si pe alte piete europene in care activam si care prezinta potential pentru un astfel de serviciu”, motiveaza Sava Dalbokov, director general al good.bee Holding CEE. 


Cine sunt clientii
Serviciul good.bee este destinat persoanelor fizice. Pana la sfarsitul acestui an tinta este de 100.000 de clienti.

"Clientii vizati sunt mai ales persoanele tinere si mobile. Ne adresam insa si zonelor rurale", puncteaza Sorin Bulai.

Sava Dalbokov mai spune ca potentiali clienti sunt cei ocupati, cei care nu cred ca au suficienti bani si cei care nu vor sa colaboreze cu o banca. Se estimeaza ca pana la sfarsitul acestui an se vor face in jur de 1,3 milioane de tranzactii.

"Suma medie a unei tranzactii nu va fi mare. Anul acesta nu se vor cumpara frigidere prin good.bee", detaliaza Silviu Bulai, directorul general al good.bee Service Romania. 


Ce se achizitioneaza
Clientii vor achizitiona Pachetul de Start, din care fac parte un cont curent la BCR si un card de debit cu cip Visa Electron (neembosat). Valoarea pachetului este de 26 lei, cu TVA inclus. Spre deosebire de alte carduri, cel din serviciul good.bee nu va avea taxe de administrare pe perioada de valabilitate, de cinci ani. Cardul de debit poate fi utilizat oriunde in Romania si in strainatate pentru retragerea de sume de la orice bancomat. Cardurile clasice nu pot fi utilizate in sistemul good.bee.

La achizitionarea pachetului si semnarea contractului, agentul good.bee fotografiaza si trimite online prin intermediul telefonului mobil, in serverul BCR, fotografia contractului semnat si cea a cartii de identitate a clientului. Apoi, contul curent in lei la BCR este deschis automat.

"PIN-ul poate fi acelasi pentru tranzactii si pentru card sau poate fi diferit. Clientii isi pot alege PIN-ul pentru a-l retine mai usor", explica Sorin Bulai.


Cum functioneaza sistemul
Tranzactiile care se pot efectua in sistemul good.bee sunt transferul de bani intre utilizatori si catre orice cont bancar in lei, din Romania, pe baza codului IBAN, reincarcarea cartelei de mobil, indiferent de numar si de retea, plata facturilor, verificarea soldul din cont si detalii despre ultimele sale trei tranzactii. Se pot face tranzactii si din strainatate.

Tipul tranzactiilor se poate diversifica in viitor, tinand cont de cum va functiona sistemul. Andrei Pogonaru, Business Development Director la compania romaneasca de investment banking Central European Financial Services (CEFS), spune ca sistemul are multe alte tipuri de functionalitati, de la plata cumparaturilor intr-un magazin pana la depunerea banilor pe card.

Tranzactiile pot fi realizate de pe orice tip de telefon, indiferent de model, producator sau vechime, fara instalarea unor aplicatii suplimentare. In prezent, tranzactiile se pot realiza numai prin retelele Vodafone si Orange. Tranzactiile se pot efectua numai de la numarul de telefon inscris in contract, indiferent daca acesta este un abonament sau o cartela. Se estimeaza ca anul acesta cele mai multe tranzactii vor fi cele intre clientii good.bee.

Pentru a face tranzactii se apeleaza de pe telefonul mobil numarul de acces al serviciului, se introduce codul PIN, se alege optiunea, se introduce numarul de telefon sau codul IBAN catre care se trimit bani, apoi suma tranzactiei, alte detalii (exemplu: numarul facturii) si se confirma tranzactia. Tranzactiile reusite sunt confirmate prin SMS.

Niciuna din datele tranzactiei nu este salvata in telefonul mobil, doar SMS-ul final de confirmare poate fi salvat de utilizator. Datele tranzactiilor sunt pastrate in serverul BCR, daca se solicita un extras de cont sau istoric al tranzactiilor.

Plafonul maxim este 1.500 lei/ zi pentru tranzactiile realizate prin telefonul mobil si de 3.000 lei/ zi pentru cele prin card. Plafonul poate fi ridicat la solicitarea clientului, care apeleaza call - center-ul.

Comisioanele pentru tranzactii ajung la maxim 1,8 lei, in functie de tipul tranzactiei si au aceeasi valoare indiferent de suma tranzactiei. Reincarcarea cartelei de mobil se face fara comision. Comisionul este de 0,45 lei pentru verificare soldului de cont, de 0,7 lei pentru un mini extras de cont (detaliile ultimelor trei tranzactii), de 1,15 lei pentru transferul intre conturile good.bee sau catre conturi in BCR si 1,8 lei pentru transferul sumelor in conturi in lei la alte banci din tara noastra.

Perioada de realizare a tranzactiilor incepe de la cateva minute si ajunge pana la o zi, in cazul celor dintre un client good.bee si un client care are cont la o alta banca. In zilele nelucratoare se pot face tranzactii numai intre clientii good.bee.


Cine va vinde produsul
Serviciul va fi vandut de agenti, organizati in PFA sau SRL, care se vor deplasa la potentialii clienti pentru a le explica functiile good.bee Tranzactii mobile. Agentii vor fi coordonati prin intermediul a opt centre, care vor fi in opt orase mari din tara. Sava Dalbokov adauga ca agentii vor fi membrii comunitatii, fiind preferati studentii.

Un agent va putea cumpara un numar de Pachete Star pe care apoi le va revinde catre clientii. Pretul final este acelasi, fiind stabilit de good.bee. Agentii primesc jumatate din valoarea Pachetului Start si o suma pentru fiecare client activ (care are mai mult de o tranzactie).

"Pana la sfarsitul lui 2009 vrem sa avem 700 de agenti activi, care continua sa contracteze clienti", mai spune Silviu Bulai.

Pachetele Start vor fi achizitionate de agenti direct de la sediile good.bee sau expediate prin ramburs. 


Care este rolul BCR
Sistemul good.bee preia instructiunile transmise de clienti prin telefonul mobil si le trimite serverului BCR pentru procesare. Conturile sunt deschise la BCR, iar cardurile conturilor sunt co-branded BCR.

"Practic, good.bee Service ofera servicii de tranzactionare mobila in numele BCR", se mai mentioneaza in comunicatul de presa.

Softul folosit este realizat de compania Wizzit, care utilizeaza de trei ani un sistem asemanator in Africa de Sud. Tehnologia utilizata este de tip USSD (Unstructured Supplementary Service Data).

Tipul de tranzactii mobile realizat de good.bee a fost initiat acum doi ani de Andrei Pogonaru, care, ulterior, a fost consultant in realizarea good.bee Service. Acesta mai spune ca in functie de evolutia din Romania, urmatoarele tari in care se intentioneaza sa se lanseze sistemul sunt Ucraina si Bulgaria. 


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii