Noul rol al PR-ului este sa armonizeze interesele dintre organizatii si public
Afirmatia a fost facuta de Crenguta Rosu, Managing Partner la DC Communication, pornind de la noua definitie a PR-ului.
Crenguta Rosu a mentionat, in cadrul conferintei PR and The Web, organizata de revista Biz, ca noua definitie a PR-ului, votata in luna martie, anul acesta, este urmatoarea: “PR is a strategic comunication process that builds mutually beneficial relantionships between organizations and their publics”. Ea a tradus aceasta definitie prin formula "ne ocupam de consturirea unor relatii reciproc avanatajoase intre organizatie si public".
Managing Partner-ul de la DC Communication a mai spus ca in aceasta definitie n-a fost inclusa referirea la etica, pentru ca s-a considerat ca acest cod este subinteles.
Crenguta Rosu a precizat, comparand PR-ul cu muzica, ca in prezent PR-ul nu este compozitorul, ci este cel care pune in armonie partiturile.
"Dialogul este unul constant, se construieste si se dezvolta in timp. Nu trebuie sa ne certam intre noi, pentru ca cel care dirijeaza nu suntem noi, ci clientul clientului, clientul final", a adaugat Crenguta Rosu.
Ea a subliniat ca rolul PR-ului nu este de a face ordine in noul univers invadat de tehnologii, ci sa se gandeasca la ei ca fiind responsabili cu armonia.
"Nu ne facem mai destepti decat colegii nostri de la vanzari, HR, in schimb ne uitam la ce au ei de zis si ii putem ajuta sa armonizam ceea ce au de spus in organizatie sau in afara lor. Cand o organizatie isi propune sa povesteasca in exterior toate povestile celor multi din interior, cineva trebuie sa adune povestile si sa le armonizeze. Eu nu fac job-ul tau, ci te ajut sa-l formulezi", a precizat Crenguta Rosu.
Adrian Pavelescu, Direct Marketing Manager la Mercury360 Communications, a spus ca social media au devenit greoaie, iar solutia lui ca reprezentantii firmelor sa se descurce printre toate noile canale de comunicare si tehnologii este intoarcerea la fundamente.
Vasile Alboiu, Creativ Director la Senior Interactive, a spus ca nu exista o linie intre canalele online si cele offline, precum si ca orice canal offline poate fi si unul online, iar ceea ce conteaza este combinatia clasic si nou.
"Nu exista clasic versus nou, ci trebuie combinate. Sa existe curajul de a alege o combinatie intre clasic si nou, sa gasiti canalele care nu sunt dedicate (n.red. - comunicarii) si sa le transformati in canale clasice sau online, iar oamenii sa simta ca fac parte dintr-un proiect", a subliniat Vasile Alboiu.
Andrei Rosca, General Manager la Spada, a precizat ca o campanie scoasa din contextul strategiei nu valoreaza doi bani, iar eficienta este calculatata in functie de obiective.
"Obiectivele trebuie modificate in functie de ceea ce se intampla interior sau exterior", a mai spus Andrei Rosca.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.