Pentru produse noi, companiile ar trebuie sa ii intrebe pe consumatorii frustrati


Hans Lingeman, CEO si cofondator la Winkle, a spus ca pentru a sti cum trebuie sa-si faca produsele, companiile ar trebui sa vorbeasca cu acei consumatorii cu care de obicei firmele nu discuta, pentru ca ei vor spune ce trebuie imbunatatit, nu fanii brandului.

 

"Nu trebuie sa faci un focus grup clasic cu astfel de clienti. Ideile geniale vin in momentele cand nu te astepti, la dus etc. Lasa-i pe oameni sa se gandeasca cel putin doua saptamani la acea problema. Al doilea punct este sa ai un moderator extrem de bun. Trebuie sa stie sa puna intrebari simple, la care oamenii sa reactioneze. De ce ai nevoie de un focus grup? Cand esti furios, nu esti deschis la solutii, dar cand esti frustrat, cauti solutii", a subliniat Hans Lingeman, in conferinta Internet Mobile World.

Winkle a dezvoltat acest concept de focus grupuri, pentru care consumatorii sunt selectati dupa anumite reguli, astfel incat rezultatele sa fie relevante.

"Nu trebuie sa-i asculti pe toti cei frustrati, ci doar pe cei reprezentativi. Inainte de a aplica acest instrument de cercetare trebuie sa vezi ce vrei", a mai spus Hans Lingeman.

Nick Fawbert, CEO la Third Space Consulting, a spus ca digitalul inseamna sa poti personaliza totul - produsele, mesajele.

"TV-ul si printul inseamna a cumpara prima masina, CRM inseamna a cumpara a doua sau a treia masina. Comportamentul clientului devine mai important. Trebuie sa fii flexibil si dinamic (sa poti face o campanie in noua ore, deschis spre dialog) sa inveti impreuna cu clientul. Este important ca detaliile si capacitatile firmei sa fie cele mai bune, nu ceea ce suntem (n.red. - este brandul)", a detaliat Nick Fawbert.

John Lindsay, actionar la 8 seconds, a spus ca media creative nu sunt inca testate, ceea ce inseamna ca cei care se ocupa de cercetare de piata pierd mult.

8 seconds este o tehnologie prin care sunt analizate campaniile din social media pentru a putea fi optimizate.

Dupa ce a dat cateva exemple de campanii care au functionat si care nu, John Lindsay a precizat ca firmele sau agentiile de comunicare nu trebuie sa se fixeze pe anumite reguli, pentru ca poate la urmatoarea campanie va functiona altceva.

Alex Cernatescu, CEO si Head of Strategy la Infinit Solutions Agency, a spus ca in prezent nu mai exista comunicare clasica, ci un ecosistem care trebuie creat in jurul brandurilor.

"Ca agentie, trebuie sa construiesti pe tehnologie, ca sa oferi solutiile clasice (de comunicare)", a adaugat Alex Cernatescu.

Mihail Stanciu, Strategy Director la Hippos, a mentionat c-ar trebui o sincronizare mai mare intre planurile brandului si cele ale consumatorului.

"Daca nu poti raspunde rapid cu <so what?> nu-i faci niciun bine brandului. Trebuie sa inveti sa colaborezi cu cei mai destepti dintre consumatorii tai care pot creste performanta brandului", a precizat Mihail Stanciu.

Emanuel Clonda, fondatorul Hippos, a dat template marketing-ul ca exemplu de mod de comunicare in era tehnologiei, care inseamna a folosi niste strategii dintr-un canal de comunicare in noile canale de comunicare. 

Adrian Pavelescu, Managing Directorul Outbox, a spus ca in Romania exista putine campanii care merita sa investeasca in QR Code, iar cea mai buna solutie este sa se faca o pagina pentru acel QR Code, pentru crearea careia este nevoie de cateva ore.

Fondatorul Hippos le-a recomandat companiilor folosirea designului responsive, prin care mesajul este adaptat rapid si pozitiv la noile canale de comunicare, astfel incat sa se vada la fel pe toate dispozitivele conectabile la internet.

Timotej Gala a subliniat ca rezultatele campaniei din social media depind mult de cum sunt integrate toate aceste canale, care sunt KPIs stabiliti si de cum sunt raportati.

Nick Fawbert, CEO-ul Third Space Consulting, a spus ca agentiile nu trebuie sa dovedeasca ca Facebook functioneaza, pentru ca stiu ca functioneaza.Timotej Gala a precizat ca intr-o campanie pe social media este vorba mult despre testare.

Robert Burden, Senior Optimisation Manager la Possible, a spus si el ca pentru a optimiza o campanie de comunicare nu se poate face un singur test, ci mai multe, si companiilor nu trebuie sa le fie frica de schimbari mici.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii