Restaurante: trei idei inedite de afaceri
Daca te gandesti sa incepi o afacere, dar nu te-ai hotarat ce domeniu de business sa iti alegi sau ce tip de companie vrei sa infiintezi, optiunile disponibile pot fi coplesitoare. Dar, daca vrei sa lansezi un restaurant, poti gasi in continuare trei idei inedite pe acest segment si modul in care poti sa le pui in practica pe piata romaneasca.
Ideile de business
1. Restaurant cu herghelie. Originalul il puteti gasi in America, drept un concept operat in cadrul Sunset Ranch. Ferma organizeaza excursii catre un restaurant unde se poate lua masa dupa un drum de aproximativ 90 de minute printr-o zona de munte, parcursa calare.
2. Restaurant subacvatic. Exista deja in Insulele Maldive si se numeste Ithaa. Face parte din lantul hotelier Hilton Maldive Resort and Spa si s-a bucurat inca de la deschiderea sa (aprilie 2005) de succes in randul turistilor prezenti in Rangalifinolhu, Insulele Maldive. Localul este situat la 4,5 m sub nivelul Oceanului Indian si, fiind inconjurat de un recif de corali, ofera o priveliste de exceptie.
3. Dinner in the Sky. Dupa cum spune si numele, conceptul acestui restaurant presupune servirea mesei in aer, pe o platforma sustinuta de o macara si suspendata la 50 m inaltime. Pentru ca platforma poate fi mutata, masa poate fi servita aproape oriunde.
Cum poti pune in practica restaurantul din herghelie
Restauratul din herghelie ar putea fi lansat in apropierea unuia dintre principalele orase din tara, astfel incat, sa fie relativ usor accesibil de catre clienti. Pentru ca acestia sa se bucure de un peisaj deosebit in drumul spre restaurant, ar fi bine ca amplasarea sa fie intr-o zona cu paduri sau dealuri.
Dragos Petrescu, CEO al lantului de restaurante City Grill, a spus pentru startups.ro ca ideea unui restaurant in apropierea unei herghelii ar putea fi adaptata pe piata din Romania, daca exista un concept unitar, cu mai multe idei sub o singura umbrela, iar restaurantul sa fie amplasat undeva in apropierea Bucurestiului.
“Factorii de succes ai acestui concept ar putea fi accesul posibil si cu ajutorul unei trasuri de doua sau patru locuri, aspectul original al restaurantului, atat in exterior, cat si in interior si existenta unei terase generoase, care sa permita consumatorilor sa ii urmareasca pe cei care practica echitatia”, spune, pentru startups.ro, Anda Racsa, manager general al ABC Training Consulting.
Racsa considera ca acest restaurant ar trebui sa aiba ca target persoanele fizice, familiile cu copii si companiile care vor sa organizeze evenimente pentru angajati sau pentru partenerii de afaceri. Dragos Petrescu spune ca in target ar putea fi si romanii high-level, de exemplu, diplomati, consuli, ministri etc.
Cum poti lansa restaurantul subacvatic
Pentru restaurantul subacvatic, conceptul nu ar putea fi pus in practica la fel ca in cazul celui din Maldive, ci ar trebui adaptat la piata din Romania.
“Apele noastre (marea sau lacurile) nu intrunesc conditiile necesare - sunt tulburi, nu ofera vizibilitate”, spune Dragos Petrescu.
Insa, Anda Racsa crede ca acest tip de restaurant ar putea avea un succes garantat, dar cu un alt concept – in loc sa fie total sub apa, ar putea avea cel putin doi pereti laterali in intregime sub forma de acvarii sau pereti-acvarii pentru separeuri.
Targetul ar trebui sa fie format din populatia locala cu venituri medii si peste medie si din toate segmentele de varsta. Ca si amplasare, Anda Racsa spune ca restaurantul ar trebui sa functioneze in hotelurile de lux care au si sali de conferinte, dar si amplasamente de divertisment, in mall-uri si in restaurantele in care se pot organiza diverse evenimente (petreceri de familie, pentru copii etc.). Amplasarea in statiunile turistice ar putea afecta rezultatele unei astfel de afaceri, din cauza caracterului sezonier al activitatii de divertisment.
Cum ai putea detine un restarant suspendat in aer
Daca in cazul celorlalte doua exemple afacerea poate fi lansata pe piata romaneasca prin adaptarea conceptului original la piata romaneasca, in cazul Dinner in the Sky exista o singura modalitate de a opera un astfel de restaurant: achizitia unei unitati de la compania din strainatate.
“Romania ar fi o locatie excelenta pentru Dinner in the Sky. In afara de Olanda si Belgia, mai avem agenti in Germania, Slovacia, Ungaria, Turcia, Spania, Dubai, Canada, Statele Unite si Africa de Sud”, a spus, pentru startups.ro, David Ghysels, reprezentantul Dinner in the Sky.
Managerul ABC Training Consulting considera ca ideea ar putea avea succes pe piata romaneasca, tocmai pentru ca este deosebita.
“Avand in vedere ca este o afacere mobila, restaurantul poate fi amplasat in zone turistice, cand este sezon, si in orasele puternic dezvoltate, in extrasezon. Cred ca ar fi interesant ca in orase sa fie amplasat in vecinatatea parcurilor”, spune Anda Racsa.
Dragos Petrescu s-a aratat sceptic cu privire la reusita acestui concept pe piata noastra, considerand ca romanii nu sunt pregatiti pentru asa ceva. El subliniaza faptul ca la noi nu exista nici macar un restaurant in varful unei cladiri inalte, deci nu crede ca ar putea avea succes o idee precum Dinner in the Sky.
Care este investitia pentru Dinner in the Sky
Cei care si-ar dori, totusi, sa lanseze aceasta afacere trebuie sa dispuna de 97.000 de euro, pentru achizitia mesei speciale. Suma mentionata nu include transportul, costurile administrarii si trainingul angajatilor. Constructia unei noi mese dureaza opt saptamani, iar transportarea acesteia in Romania ar dura in jur de o saptamana.
“Persoanele care cumpara masa pot comercializa singure Dinner in the Sky, dupa ce inchiriaza o macara de 120 de tone care sa sustina platforma. Noi cerem doar pastrarea targetului (oarecum exclusivist), si mentinerea comunicarii si marketing-ului centralizate (un singur website la nivel mondial pentru toata comunicarea)”, precizeaza Ghysels.
Masa speciala ofera locuri pentru 22 de persoane, un bucatar-sef si doi asistenti ai acestuia. Sortimentele de mancare pot fi personalizate in functie de preferintele clientilor. Platforma care cuprinde masa poate fi completata de o a doua macara care sa sustina o platforma cu o orchestra de muzica live sau orice alt gen de prezentare originala, in aer.
Pentru organizarea unei cine tip Dinner in the Sky este nevoie de doua persoane care sa opereze macaraua si platforma. In ceea ce priveste suprafata, restaurantul are nevoie de o zona securizata de 15 – 30 de metri.
Redactor: Andreea Marinas
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.