Ce trebuie sa stii inainte sa lansezi o aplicatie de mobile pentru compania ta


Primele criterii in functie de care ar trebui sa stabilesti lansarea unei aplicatii pentru telefoanele mobile sunt reprezentate de obiectivele si utilitatea sau beneficiile acelei aplicatii, atat pentru clienti, cat si pentru compania ta.

 

Dan Virtopeanu, Managing Partner-ul agentiei de marketing mobile Breeze Mobile, companie din cadrul grupului Leo Burnett, da ca exemplu de beneficiu pentru clienti informatiile despre cel mai apropiat bancomat de locul in care se afla utilizatorul in cazul unei aplicatii dezvoltate de o banca, iar ca beneficiu pentru o companie noutatile sau ofertele speciale prin aceeasi aplicatie dezvoltata de banca.

"Acesta este cel mai important factor (beneficiile pentru clienti si pentru companie), daca aduce comoditate, economie de timp, acces rapid la informatie, divertisment pentru utilizator si o recuperare a investitiei prin economiile ulterioare facute de companie si/sau vanzarile influentate de aplicatie", explica pentru startups.ro Dan Virtopeanu.

Mihai Dragan, consultant online la Metromind Media, spune ca orice companie trebuie sa se gandeasca, pe langa utilitate, si la tipul de activitate pentru care are nevoie de aplicatie.

"Desi piata de internet mobil creste rapid, este posibil ca nu orice companie sa aiba nevoie de o aplicatie mobila. Spre exemplu, exista slabe sanse ca o firma de avocatura sa aiba nevoie stringenta de o aplicatie mobila", explica pentru startups.ro Mihai Dragan.

In acelasi sens, Valentin Nagacevschi, director executiv la Ceva Mai Mult Design, si Bogdan Nitu, General Manager la agentia Webstyler, subliniaza pentru startups.ro ca o aplicatie de mobile trebuie gandita ca un serviciu pe care compania il ofera, deoarece oamenii nu-si doresc sa vada publicitate.

"Un brand care ofera o aplicatie utilizatorilor trebuie sa raspunda la doua intrebari: care este utilitatea pentru publicul tinta? Cum este aplicatia relevanta pentru respectivul brand?", adauga Bogdan Nitu.

Valentin Nagacevschi completeaza ca, de multe ori, oamenii de afaceri sunt indragostiti de propriile lor business-uri si uita ca acestea nu se afla in centrul universului clientilor lor.

"Spatiul pe ecranele telefoanelor mobile este neincapator si, prin urmare, scump. Daca aplicatia descarcata va fi stearsa, nu va mai fi descarcata ulterior niciodata", spune Valentin Nagacevschi.

Valentin Nagacevschi, Bogdan Nitu si Mihai Dragan precizeaza ca, pe langa utilitate, compania trebuie sa stabileasca scopul aplicatiei si indicatorii de performanta.

Bogdan Nitu spune ca acest obiectiv trebuie sa fie clar si pe termen lung, deoarece aplicatiile de mobile, in general, nu pot aduce rezultate pe termen scurt, pentru ca nu functioneaza precum o campanie de comunicare.

Mihai Dragan spune ca obiectivul poate fi interactiunea cu clientii, cresterea vanzarilor, comunicarea brandului sau strangerea de informatii.

"Indiferent care este obiectivul ce motiveaza existenta si crearea unei aplicatii, evolutia catre acesta trebuie masurata prin indicatori de performanta", detaliaza Mihai Dragan.

Publicul tinta al companiei este un alt factor in functie de care o companie poate decide sa-si faca o aplicatie de mobile.

"Exista branduri sau companii a caror audienta inregistreaza o penetrare ridicata a smartphone-urilor, dublu sau triplu fata de media pietei", mentioneaza Dan Virtopeanu.

Mihai Dragan spune ca o aplicatie de mobile dedicata unei campanii publicitare care tinteste tinerii din mediul urban va fi radical diferita de una care tinteste persoanele interesate de randamentul bursei.

Dan Virtopeanu adauga si oportunitatea de interactiune cu clientii (existenti sau potentiali, in functie de contextul de consum) la factorii in functie de care o companie ar trebui sa stabileasca lansrea unei aplicatii de mobile.

"De exemplu, brandurile care se implica in evenimente pot folosi aplicatia de mobil pentru interactiune la fata locului", completeaza Dan Virtopeanu.

Bogdan Nitu precizeaza ca atunci cand compania isi face o aplicatie care ii ajuta brandul in comunicare, aceasta aplicatie ar trebui oferita gratis catre consumatori.
 

Ce facilitati ar trebui sa ofere aplicatiile mobile ale companiilor
Consultantii de mobile marketing considera ca posibilitatile de contact n-ar trebui sa lipseasca din nicio aplicatie.

"Daca putem sa completam facilitatile specifice prin care folosim telefonul cu functiile lui de contact si cu o facilitate unica, care sa ajute utilizatorul cand foloseste aplicatia, este cu atat mai bine", subliniaza Dan Virtopeanu.

Valentin Nagacevschi adauga si el ca facilitatile "one-touch-call" sau cea "click-to-call", insotite de informatii pe harta privind adresa companiei si directionarea prin GPS, sunt primele in top.

"Daca vorbim de locuri, utilizatorii sunt in general interesati de inca doua aspecte: ambianta si produsele sau serviciile disponibile. Ambianta poate fi ilustrata printr-o galerie foto, iar produsele si serviciile prin simple liste cu descrieri, eventual si imagini, dar neaparat cu preturi. Clientii sunt interesati de pretul pe care il vor plati si aceasta informatie este esentiala pentru succesul aplicatiei", precizeaza Valentin Nagacevschi.

Mihai Dragan enumera printre facilitatile comune care pot asigura o accesibilitate mai buna, chiar daca fiecare aplicatie este diferita de celelalte: accesul prin Facebook Connect, pentru o mai rapida accesare si diverse functionalitati social media; structura flexibila a aplicatiei, pentru a evita update-urile dese, astfel incat o buna parte dintre datele noi sa fie preluate fara a reincarca aplicatia; informatiile favorite, pentru a nu se pierde informatiile importante si interesante, deoarece smartphone-ul este un dispozitiv pe care informatia este filtrata frugal si apoi analizata atent; facilitatile sociale, avand in vedere ca peste 5,6 milioane de romani acceseaza Facebook, functiile sociale, cele care asigura impartasirea lucrurilor interesante sau a activitatii in aplicatie, nu mai sunt de ceva timp un concept exotic si mai degraba ceva necesar.

Citeste continuarea articolului - pagina 2

 

DE RETINUT:
Primele criterii in functie de care o companie ar trebui sa stabileasca lansarea unei aplicatii pentru telefoanele mobile sunt obiectivele si utilitatea sau beneficiile, atat pentru clienti, cat si pentru companie.
Posibilitatile de contact n-ar trebui sa lipseasca din nicio aplicatie.
Design-ul unei aplicatii este parte din experienta, fiind important ca aplicatia sa fie cat se poate de intuitiva.
Cand compania isi face o aplicatie care ii ajuta brandul in comunicare, aceasta ar trebui sa fie oferita gratis catre consumatori.
Pretul platit pentru dezvoltarea unei aplicatii variaza intre 2.000 de euro si 10.000 de euro, in functie de complexitate, numarul de platforme pentru care este dezvoltata, numarul de utilizatori vizati, design, disponibilitate si calitate.
 

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii