Cum realizezi evenimentul de lansare a afacerii


Organizarea unui eveniment prin care sa anunti lansarea pe piata a afacerii tale, te poate ajuta foare mult din punct de vedere al imaginii castigate de noua ta companie. Insa, ca sa ai siguranta ca banii investiti in lansare iti aduc rezultatele pe care le speri, trebuie sa ai grija la o serie de detalii legate de organizare.

 

Dan Olaru, manager de proiecte in cadrul agentiei organizatoare de evenimente NoSurprises, dezvaluie, pentru startups.ro, cativa dintre pasii pe care trebuie sa ii urmaresti pentru a avea un eveniment de lansare de succes.


Alegerea locatiei
In cazul unei companii "destepte", locatia este folosita pentru a sustine oarecum mesajul pe care firma nou lansata doreste sa-l transmita. Din ce in ce mai multe companii procedeaza in acest fel, in contrast cu cele care gasesc extrem de simpla si apetisanta alegerea celei mai mari si stralucitoare sali de pe piata.

Normal, conteaza tipul de afacere pe care il lansezi, insa, mai mult conteaza publicul tau tinta, mai exact, invitatii tai. In primul rand, trebuie sa tii cont de detaliile cele mai palpabile, cum ar fi costurile sau numarul de participanti, de faptul ca, fie vara, fie iarna, trebuie sa ai o sala aerisita, sau, in cazul unui eveniment outdoor, sa ai un loc in care invitatii sa se poata feri de soare sau ploaie.

Cum spuneam mai sus, organizatorii tot atat de "destepti" ca si companiile "destepte", aleg locatia in functie de cat de mult ii ajuta in transmiterea unui mesaj puternic, care sa ramana in memoria participantilor.


Numarul de participanti
De obicei, la eveniment participa cei carora ne adresam, publicul nostru tinta. De exemplu, daca sunt o companie care dezvolta un proiect imobiliar, ma gandesc sa fac doua lansari: una pentru colaboratori si parteneri, cealalta pentru clienti. Este evident pe cine chemam la fiecare eveniment.

Eleganta ne impune ca la propriile evenimente de lansare, reprezentantii concurentei sa nu fie nicicum ignorati. Numarul ideal de participanti este...cel care ne umple sala. Nu vrei sa ai locuri goale la o lansare, motiv pentru care multi dintre noi apeleaza la acele masute de cocktail in jurul carora toate persoanele stau in picioare.


Conferinta de presa
In mod normal, conferinta de presa este delimitata clar de evenimentul in sine, insa, cu mici legaturi. Exista mici trucuri prin care organizatorul tine reprezentantul presei pe perioada intregului eveniment, pentru ca, trebuie sa recunoastem, un eveniment care nu are ecou in presa, porneste cu un mic dezavantaj. Urmeaza apoi momentele de prezentare a companiei, urmate de momentele de divertisment si socializare.

Se intampla cateodata ca, dupa prezentarea companiei si a obiectivelor, conferinta de presa sa nu fie cea clasica, ci doar un moment in care "pionii" principali coboara in public si socializeaza cu presa, raspunzand la intrebari.

Evident, trebuie ca la aceasta lansare sa fie prezenta toata lumea importanta din companie. De obicei, in cazul in care conducerea nu este reprezentata de personalitati foarte interesante pentru presa, se apeleaza la prezenta unui "prieten" celebru, intr-o incercare de sustinere de imagine.

Frumos si elegant este ca directorul companiei insusi sa fie cel care are placerea de a lansa afacerea pe piata, insotit de acel "prieten" celebru. In conferinta de presa, se renunta la prezenta acelui "prieten" , fiind un moment strict informativ.


Elementul de inedit al evenimentului
Trecand peste momentele muzicale obisnuite peste tot si sustinute de artistii cei mai "in voga", se incearca o adaptare a programului evenimentului in jurul conceptului lansat. Micile detalii lasa cea mai buna impresie, iar noi asta ne dorim.

Totul este sa ai curaj, iar la noi curajul este cel mai apreciat, persoane nemultumite gasindu-se intotdeauna, la orice eveniment. Ceva inedit este oricand mai mult decat binevenit, insa...trebuie sa ne dam seama ca nu trebuie sa exageram. De obicei, agentiile organizatoare de eveniemente au chiar si regizori care sunt specializati in crearea unui eveniment perfect din punct de vedere al elementelor componente. Este vorba despre gusturi educate, care stiu ce sa ofere in functie de mesaj.


Ce nu trebuie sa lipseasca
In mod sigur, nu trebuie sa lipseasca invitatii, motiv pentru care, in cazul unei companii noi este esential momentul de pregatire al evenimentului. Evenimentul trebuie sa fie promovat excelent, pentru ca si cel mai mare si mai bine pregatit eveniment se poate transforma intr-un fiasco, daca jumatate din sala este goala.

In rest, serviciul de hostess este obligatoriu in cadrul evenimentelor – nici nu prea mai exista evenimente fara hostess. De asemenea, muzica este importanta, dar nu trebuie pusa in centrul atentiei, decat daca este un punct forte in mesajul trasmis.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii