Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
De asemenea, in ultimele 36 de luni, companiile interesate nu trebuie fi beneficiat de ajutor de minimis si sa nu fi obtinut sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri din partea Uniunii Europene, sau nu deruleze proiecte finantate, partial sau in totalitate, din alte surse publice, pentru acelasi tip de activitati, in proiecte similare.
"Solicitantul nu trebuie sa fi beneficiat, in ultimii doi ani fiscali si in anul in curs, de ajutor de minimis care, cumulat cu suma pe care o solicita, sa depaseasca echivalentul in lei a 200.000 de euro. In cazul operatorilor economici din domeniul transportului rutier, cuantumul maxim al ajutorului de minimis care poate fi acordat beneficiarului, pe o perioada de trei ani fiscali, este de 100.000 de euro, echivalentul in lei. Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul a fost obtinut din surse nationale sau comunitare", mentioneaza reprezentantii OIPSI, pe baza Ghidului Solicitantului, aflat in lucru.
Pentru ce pot fi folositi banii
Valentin Lingurar spune ca sumele accesate prin operatiunea 3.3.1 pot fi folosite pentru achizitionarea de aplicatii software, echipamente IT&C, alte mijloace fixe, servicii de consultanta si training specializat. Astfel, se pot achizitiona, implementa sau extinde sistemele ERP (Enterprise Resource Planning - Planificarea Resurselor Intreprinderii), cele pentru relatiile cu clientii (CRM - Customer Relationship Management), solutiile software pentru design si/sau productie, cele de business intelligence si alte aplicatii electronice pentru managementul afacerii.
Ozana Giusca recomanda ca, in functie de tipul de sistem sau aplicatie IT&C dorit, companiile sa achizitioneze din fonduri europene doar acele echipamente, aplicatii, servicii si dotari care au legatura directa cu investitiile dorite.
Cheltuielile pentru care pot fi utilizati bani sunt cele pentru servicii de consultanta, care nu sunt permanente sau periodice (consultanta fiscala si juridica), dar pot fi pentru planul de afaceri, proiectul tehnic, studiile de piata, consultanta in managementul de proiect si in achizitii.
De asemenea, banii pot fi folositi pentru achizitionarea de echipamente IT&C (servere, calculatoare, echipamente de retea, echipamente periferice etc.), necesare pentru functionarea aplicatiei informatice.
Alte cheltuieli eligibile sunt achizitionarea de aplicatii informatice, licente, brevete, marci si know-how (licente software, inclusiv baze de date si solutii de securitate; aplicatii informatice din proiect).
Suma accesata poate fi cheltuita si pentru organizarea de cursuri de formare profesionala a personalului care va utiliza produsele si a celui care va face mentenanta.
"Un proiect propus are sanse bune de a fi aprobat spre finantare, daca propune o investitie cu un impact major asupra activitatii curente sau dezvoltarii companiei solicitante. Proiectele au sanse mai mari de a fi acceptate, daca rentabilitatea investitiei este mai mare de 20% si eficienta investitiei, inteleasa ca rentabilitate a capitalului angajat la nivel de intreprindere, este mai mare de 20%", mai spune Ozana Giusca.
Valentin Lingurar adauga faptul ca un alt criteriu de care este indicat sa se tina cont in momentul definirii unui proiect este capacitatea operationala si de management a companiei.
"O companie cu o structura organizationala solida si resurse manageriale si tehnice superioare se poate angaja la un proiect mai ambitios. Ghidul solicitantului nu ofera insa informatii precise privind necesarul de resurse. Experienta anterioara a solicitantului in domeniul managementului de proiecte finantate din surse atrase constituie, de asemenea, un avantaj", explica Valentin Lingurar.
Cosmin Dragoi mantioneaza ca sunt multe aspecte care trebuie tratate cu atentie, dar, in mod special, trebuie urmarite elementele de eligibilitate ale proiectului si aplicantului, de conformitate administrativa a dosarului si elementele de punctaj tehnico-economic obtinut in documentatie.
Care este perioada de derulare
Perioada maxima de implementare a unui proiect finantat prin operatiunea 3.3.1 "Suport pentru implementarea sistemelor informatice integrate si a altor aplicatii electronice pentru managementul afacerilor" este de 24 de luni, de la data semnarii contractului de finantare.
"Durata dintre momentul depunerii cererii de finantare si incasarea primei transe de bani a fost, pana acum, in medie, de aproximativ 20 de luni - 22 de luni, dintre care 12 luni pentru aprobarea cererii de finantare, una - trei luni (chiar si pana la opt luni) semnarea contractului de finantare, doua luni efectuarea primelor cheltuieli aferente primei cereri de plata si trei luni decontarea primei cereri de plata", mai spune Cosmin Dragoi.
Reprezentantii OIPSI mentioneaza, pe baza Ghidului Solicitantului, aflat in lucru, ca rambursarea cheltuielilor se face in conformitate cu prevederile contractului de finantare si cu graficul de rambursare a cheltuielilor.
"Numarul total de cereri de rambursare este de maximum trei, pentru proiectele care se implementeaza in maxim 12 luni, si de maximum cinci, pentru proiectele care se implementeaza intr-o perioada cuprinsa intre 12 luni si 24 luni. Prima cerere de rambursare se depune in maxim patru luni de la data semnarii contractului de finantare", conform OIPSI.
Potrivit OIPSI, toate platile aferente proiectului, solicitate pentru rambursare, trebuie sa efectuate in perioada de implementare.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
IMM-urile isi vor putea cumpara softuri si echipamente IT&C prin fonduri europene pentru managementul afacerii, prin operatiunea 3.3.1 "Suport pentru implementarea sistemelor informatice integrate si a altor aplicatii electronice pentru managementul afacerilor" din POS CCE.
Sumele care pot fi acceste sunt intre 35.000 de lei si 1,3 milioane de lei, conform OIPSI, care citeaza varianta in lucru a Ghidului Solicitantului.
De aceste fonduri pot beneficia IMM-urile fara datorii la bugetul de stat sau local si fara activitati precum producerea de armament, bauturi alcoolice sau tigari.
Sumele pot fi folosite pentru achizitionarea de aplicatii software (ERP, CRM, solutii software pentru design si/sau productie, business intelligence), echipamente IT&C, servicii de consultanta si training specializat.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 17 Mai 2011 la ora 00.12