Cum te pot ajuta campaniile de mobile marketing


Jucatorii din piata spun ca mobile marketingul propune un canal de comunicare personal si aproape tot timpul deschis. Comunicarea de acest tip este directa, bidirectionala, personalizabila, foarte rapida, dar si eficienta din punct de vedere al costurilor.

 

Cel mai mare avantaj al mobile marketingului este dat de omniprezenta telefonului mobil in vietile noastre. Oricand, oriunde si oricat ai acces la targetul tau sau el poate interactiona cu tine prin telefonul mobil”, spune pentru startups.ro Maia Novolan, director general la Syscom Digital.

Ea adauga faptul ca se poate vorbi de o acoperire media de aproape 100% (pentru target peste scoala primara), in conditiile in care telefonia mobila are o rata de penetrare de aproximativ 128%.


Posibilitati si limitari in mobile marketing
Primul lucru la care te gandesti cand auzi de mobile marketing este SMS-ul. Desi simplu si vechi, acest instrument inca functioneaza si o face foarte bine impreuna cu variantele sale - SMS concatenat, flash SMS etc”, spune pentru startups.ro Catalin Ciurezu, director executiv la Mediapost Hit Mail.

Potrivit lui Marian Costache, managing partner Motion Vision Communication (MVCom), in situatia comunicarii prin SMS, principalul avantaj il constituie acoperirea mare, in baza unor criterii de ordin socio-demografic.

Totusi, posibilitatile oferite de mobile marketing sunt extrem de variate, pornind de la campanii de comunicare prin SMS, MMS si bluetooth, promotii cu mecanism SMS interactiv, campanii de mobile web pe mobi site-uri dedicate, advergame-uri si aplicatii mobile etc.

Prin prisma tuturor posibilitatilor oferite de acest canal, Antonio Eram, fondator si CEO la Netopia System, spune ca, folosind servicii de mobile marketing in campaniile de comunicare, companiile au capacitatea de a adapta orice tip de continut.

Una din principalele limitari ale acestui canal de comunicare o reprezinta adoptia scazuta a MMS, fiind unul dintre putinele servicii care nu au avut succes pe piata locala, spre deosebire de cresterea de la an la an a traficului SMS si a mobile web. De altfel, adoptia rapida a mobile web va compensa din plin gradul scazut de utilizare a MMS, mai ales ca permite o comunicare mai complexa datorita serviciilor 3G”, spune pentru startups.ro Dan Virtopeanu, general manager la Voxline Communication.

Maia Novolan spune ca, pe langa limitarile de ordin tehnic, in Romania, sunt inca putine companii care au propriile baze de date, lipsa acestora limitand posibilitatile de exploatare a serviciilor de mobile marketing.

Catalin Ciurezu considera ca principala limitare in mobile marketing este reprezentata de imaginatia marketerilor, de faptul ca mobile marketing-ul este utilizat folosind tipare inradacinate.

Acest lucru are legatura si cu experimentele esuate din cauza lipsei de informare in privinta acestui canal. De exemplu, inca exista promotii in care se foloseste SMS-ul drept canal de participare si la care nu se poate genera mesaj de raspuns instantaneu din cauza faptului ca mesajul primit de la consumator nu se poate decodifica automat”, explica reprezentantul Mediapost Hit Mail.

Marian Costache este de parere ca singurele limitari sunt cele generate de atentia diferentiata pe care o acorda diversele categorii de public fata de suportul in sine, tinerii fiind mult mai deschisi pentru o astfel de comunicare.

Intr-una din statisticile din urma cu vreo doi - trei ani, se mentiona ca 71% dintre tinerii romani sunt deschisi catre acest gen de publicitate. Probabil ca, in momentul de fata, deschiderea atribuita de public acestui canal este si mai mare”, detaliaza reprezentantul MVCom.


Cum poate fi integrat mobile marketing-ul in mixul de marketing
Mobile marketing-ul poate fi integrat in planul de comunicare cu ocazia lansarii de noi produse sau campanii promotionale, prin adresarea directa celor care cumpara in mod uzual produsul sau prin oferirea optiunilor de interactivitate directa cu brandul”, explica Dan Virtopeanu.

El spune ca printre cele mai populare sunt promotiile cu participare prin SMS care sunt comunicate folosind atat mijloace traditionale (TV, radio, materiale tiparite, internet), cat si trimiteri de mesaje catre baza de clienti ai produsului/serviciului.

De asemenea, reprezentantul Voxline Communication este de parere ca, in comunicarea digitala, devine din ce in ce mai util ca alaturi de website-ul de campanie sa se ia in calcul si realizarea unui site dedicat accesului prin telefonul mobil, avand in vedere numarul tot mai mare de persoane care pot folosi internetul utilizand telefonul mobil.

Pentru a integra mobile marketingul in mix iti trebuie imaginatie si nu numai. A trecut momentul in care mobile marketingul era folosit pentru ca era <cool>. Acum trebuie sa se cunoasca si sa se tina cont de particularitatile acestui canal de promovare si sa se foloseasca avantajele lui la maxim”, completeaza Catalin Ciurezu.


Cine apeleaza la mobile marketing si in ce conditii
Cele mai multe companii care apeleaza la acest canal vin din zona de B2C (business to consumer), cele mai intalnite domenii fiind FMCG, retail, financiar, auto, telecom.

Este un canal intensiv folosit pentru informari si comunicari scurte si pentru promotiile de vanzare. De asemenea, este un canal de comunicare foarte versatil, aplicandu-se la orice tip de produs sau serviciu, cu precizarea ca trebuie sa se tina cont de limitari si costuri. De exemplu, este incorecta folosirea SMS-ului drept canal de comunicatie a unui mesaj foarte lung, dar SMS-ul poate fi folosit pentru a anunta emiterea unui astfel de mesaj printr-un alt mediu de comunicare”, explica reprezentantul Mediapost Hit Mail.

Dan Virtopeanu spune ca este indicat ca o companie sa apeleze la mobile marketing, in primul rand, cand vrea sa-si creasca vanzarile, deoarece poate fi cea mai eficienta forma de marketing direct, daca este corect implementat.

Pot exista si alte obiective, legate de notorietate, de creare a unei baze de date cu clienti, de atragere de clienti potentiali, de declansare a unor mecanisme virale - SMS-ul este foarte usor de trimis mai departe in cazul unor oferte foarte tentante”, adauga managerul Voxline Communication.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Mobile marketing-ul propune un canal de comunicare personal si aproape tot timpul deschis. Comunicarea prin acest canal este directa, bidirectionala, personalizabila, foarte rapida, dar si eficienta din punct de vedere al costurilor.
Posibilitatile oferite de mobile marketing sunt extrem variate, pornind de la campanii de comunicare prin SMS, MMS si bluetooth, promotii cu mecanism sms interactiv, campanii de mobile web pe mobi site-uri dedicate, advergame-uri si aplicatii mobile etc.
Cele mai multe companii care apeleaza la acest canal vin din zona de B2C (business to consumer), cele mai intalnite domenii fiind FMCG, retail, financiar, auto, telecom.
Campaniile mobile nu sunt panaceul de marketing universal, ci doar un canal alternativ sau suplimentar, insa cu rezultate imediate surprinzatoare. Mobile marketing-ul poate fi integrat in planul de comunicare cu ocazia lansarii de noi produse sau campanii promotionale, prin adresarea directa celor care cumpara in mod uzual produsul sau prin oferirea optiunilor de interactivitate directa cu brandul.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii