(4) Grijile bune


In decursrul activitatii mele ca antreprenor mi-am facut atatea griji nejustificate, incat imi vine sa inebunesc. Vorbesc despre ceea ce un prieten numeste griji bune. Sau ceea ce eu numesc vise erotice. Si, cu cat am mai multe discutii cu antreprenorii tineri, vad aceleasi simptome pe care, cu oroare, le descopar la mine.

 

Nu cred ca pot sa explic de ce de intampla asta. Observ, insa, ca se intampla mai ales la cei care au o foarte buna pregatire pe un anumit domeniu. Oameni care devin antreprenori, un fel de “wannabe” oameni de afaceri, dar aplica aceleasi cunostinte pe care le aveau pana in acel moment.

Veti vedea cum un programator devenit antreprenor o sa-si faca griji despre probleme legate de platforma de dezvoltare sau de scalabilitatea unui server, un finantist de sistemul de facturare sau de dobanzile de la banca samd.

Eu am trecut prin multe faze si mi-am facut griji care mai de care mai penibile, dar care totusi aveau sens din perspectiva cunostintelor mele de atunci. Cand programam, imi faceam giji legate de arhitectura tehnica, atunci cand eram designer, de rezolutia in care se salveaza pozele samd.  

De cand vorbesc pe la diferite conferinte, aud cam aceleasi intrebari, care sunt toate griji bune:


Ce se intampla daca am foarte multi clienti si afacerea mea nu se poate adapta? Traducere: Ce se intampla daca o sa fiu frumos si bogat si nu o sa am timp sa-mi cheltuiesc banii? E o grija stupida. Vezi cum faci rost de toti acei clienti, mai intai!


Cum imi creez un sistem de facturare scalabil?
Grija cu facturarea am vazut-o foarte des la cei care au terminat o facultate de profil economic (gen ASE). Este in aceasi tema. Ce o sa fac daca trebuie sa incasez multi bani? Pot sa pariez ca vei gasi o solutie la acel moment.


Ce sistem de management al proiectelor voi aplica?
Crearea de sisteme este printre cele mai stupide probleme. Dar si cele mai populare. Pentru ca un antreprenor destoinic, care a studiat putina istorie, stie cat de importanta e automatizarea unei afaceri. Si, in mod cert, este. Dar majoritatea automatizeaza procese fara importanta. Cum ar fi trimiterea de emailuri sau procesul de facturare. Si, oricum, la inceput firma e formata dintr-o mana de oameni, toti manageri, evident, asa ca automatizarea isi cam pierde sensul.  


Cum fac sa minimizez comisionul pe care il dau la procesatorul de carduri?
Grija foarte populara in randul celor care au o afacere de comert online. Grija, in principiu, e buna, dar princincipala problema ar trebui sa o constituie atragerea de clienti. Procesarea de carduri face parte dintr-o alta etapa. Optimizarea afacerii. Problema este sa aveti ce sa optimizati.


si lista poate continua ...

Concluzie: nu va mai ingrijorati din cauza lucrurilor fara importanta. Ca firma noua, problemele principale sunt: cum sa fac ceva de care lumea are nevoie intr-un mod diferit si cum sa-i fac pe oameni sa vada si sa aprecieze ce ofer eu. Adica o gramada de probleme reale...
 

Vladimir Oane este co-fondator al Metromind Media, o agentie de marketing online, si partener la CaptainGO, un sistem online de rezervari hoteliere. Din 2007, conduce echipa de dezvoltare a uberVU, o aplicatie web pentru managementul conversatiilor din web-ul social.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii