35.000 de euro investitia intr-o franciza AnaPan
Lantul de magazine cu produse de cofetarie, patiserie si panificatie AnaPan, a inceput, din toamna anului trecut, extinderea pe baza franciza. Primul contract cu un francizat a fost semnat in luna februarie, anul acesta, compania intentionand sa mai incheie in perioada urmatoare, inca cinci contracte de franciza.
Produsele comercializate in magazinele AnaPan sunt in proportie de 50% produse de cofetarie, 35% patiserie si 15% paine. Toate produsele vin direct din fabrica AnaPan, franciza fiind una de desfacere, nu de productie.
“Anul acesta, urmarim lansarea a cinci francize AnaPan in Bucuresti”, spune, pentru startups.ro, Mariana Lepus, director dezvoltare franciza AnaPan.
Ce cauta francizorul
“Nu cautam doar investitori care sa vina cu bani pentru a prelua o franciza. Cautam parteneri implicati si dedicati, pentru ca este o afacere deosebita, cu produse perisabile, unde calitatea este foarte importanta”, spune Mariana Lepus.
Cei intersati sa preia o franciza trebuie sa aiba deja o societate comerciala, sa detina un spatiu comercial sau sa aiba posibilitatea de inchiriere si amenajare a unui spatiu.
Francizatul investeste in amenajarea spatiului si in achizitia echipamentelor, conform indicatiilor francizorului, si are obligatia de a respecta standardele de calitate ale firmei, in acest sens, fiind indrumat si ajutat de cunostintele si experienta reprezentantilor AnaPan.
Investitia totala initiala in afacere este intre 35.000 de euro si 40.000 de euro. Din aceasta suma, 10.000 de euro sunt reprezentati de taxa pentru intrarea in reteaua de franciza, intre 5.000 de euro si 10.000 de euro este costul amenajarii spatiului iar 20.000 de euro este valoarea echipamentelor necesare desfasurarii activitatii.
“Durata de timp in care se recupereaza investitia initiala variaza intre doi si trei ani”, spune Mariana Lepus.
Contractul de franciza se semneaza pe o perioada de cinci ani iar nivelul redeventelor anuale este zero. In schimb, francizatii trebuie sa contribuie la bugetul de publicitate si marketing al retelei cu un procent de 1% din venituri, dar nu mai putin de 300 de euro pe luna.
Oferta
Francizorul cedeaza dreptul de comercializare al produselor de cofetarie, patiserie si panificatie, dreptul de folosinta a marcii si know-how-ul afacerii. De asemenea, AnaPan isi asuma responsabilitatea formarii, pregatirii, asistarii permanente a francizatilor si a personalului acestora, precum si consultanta in amenajarea si decorarea magazinului.
“Din momentul inceperii negocierilor si pana la deschiderea magazinului francizat, durata de timp variaza intre o luna si doua luni”, spune Mariana Lepus.
Atractivitatea francizei consta in puterea marcii AnaPan, existenta unui profil bine definit al consumatorilor fideli si transportul gratuit al produselor de la fabrica la magazin. Compania ofera si consultanta in relatiile de franciza si sprijin juridic in probleme legate de alimentatie publica, igiena alimentelor si protectia muncii.
Istoria AnaPan
Prima cofetarie Ana a fost infiintata in 1990. Acum, compania detine 19 magazine in Bucuresti, sapte aflandu-se in spatii comerciale proprii iar restul, in spatii inchiriate. Patru dintre magazinele retelei au fost lansate anul trecut.
“Am preferat extinderea magazinelor in spatii stradale, mai degraba decat in centrele comerciale, pentru a nu depinde de programul acestora”, spune Mariana Lepus.
Tot anul trecut, AnaPan a lansat procesul de infiintare al unei retele de franciza, primul contract cu un francizat fiind semnat in luna februarie, anul acesta.
AnaPan detine o fabrica in Bucuresti. Aceasta a fost lansata in 2006, pe baza unei investitii de 5 milioane de euro si deserveste propria retea de magazine. Fabrica are o capacitate de productie de 1.700 de tone de produse de panificatie, 475 de tone de produse de patiserie de 43 de tone de produse de cofetarie.
Cifra de afaceri a AnaPan a fost de 9 milioane de euro anul trecut, in crestere fata de valoarea de 7,2 milioane de euro inregistrata in anul 2006.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.