Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
"Un mare avantaj il constituie oferta destul de variata de marturii, place card-uri si meniuri care pot fi folosite cu foarte mare succes pentru a reda o anumita tema. Bineinteles, esentiale raman aranjamentele florale, materialele si decoratiunile folosite", detaliaza Andra Barbos.
Cine sunt clientii
Luminita Molico spune ca cei interesati de nunti tematice sunt oamenii deschisi la minte, persoane care intotdeuna isi uimesc prieteni prin alegerile pe care le fac si oamenii care dicteaza trendurile.
Amalia Dan subliniaza ca cei care cer nunti tematice o fac din dorinta de a creea ceva original, nemaintalnit pana acum.
Andreea Munteanu mentioneaza ca la inceput, in 2007, de cand Daria Special a organizat tot mai multe nunti tematice, exista o anumita reticienta din partea clientilor care nu intelegeau "de ce sa incerce ceva diferit?".
"Majoritatea clientilor, convinsi de proiect si, uneori, de logodnice, mult mai deschise acestei tendinte, primeau raspunsul dupa eveniment, din partea invitatilor surprinsi de decorul rezultat. Cei care solicita evenimente tematice sunt cei care inteleg ca este important ca evenimentul sa fie unul reusit din toate punctele de vedere, cei care vor sa le ofere invitatilor un cadru neasteptat", adauga Andreea Munteanu.
Preturile nuntilor tematice
Organizatorii de nunti spun ca o nunta tematica nu este intotdeauna mai scumpa decat una obisnuita.
"Diferentele sunt doar de abordare a intregului proiect. Sunt agentii care organizeaza nunti extrem de costisitoare, dar care nu aduc clientilor decat o fata de masa mai scumpa si un buchet cu mai multe flori in mijlocul mesei, justificandu-si astfel un comision cat mai mare. Bineinteles ca si eu ofer clientilor cea mai buna calitate, dar pentru mine o nunta inseamna mult mai mult. Ca sa fac o comparatie, imaginati-va un om care pune pe masa un lingou de aur impresionand audienta si un altul care prezinta aceeasi cantitate de aur sub forma unui colier regal, lucrat manual de catre un mester elvetian", precizeaza Luminita Molico.
Andra Barbos completeaza ca totul se rezuma la bugetul pe care clientul este dispus sa-l aloce pentru aspectul nuntii, indiferent de tipul acesteia.
Amalia Dan adauga ca diferentele financiare nu sunt foarte mari intre nuntile tematice si cele traditionale, numai ca cea tematica are nevoie de mai multa organizare, iar acest lucru presupune, cateodata, depasirea bugetului propus pentru eveniment.
Andreea Munteanu mentioneaza ca unele nuntile tematice pot fi cu 15% - 25% mai scumpe decat cele obisnuite.
"In general, nuntile Vintage se amortizeaza mai greu. Atunci cand vine vorba de decoruri, pretul variaza foarte mult in functie de aranjamentele florale, care pot fi accesibile sau extrem de scumpe, fara ca evenimentul sa aiba o anumita tema. O nunta tematica este insa completa - ideea de tema inseamna sa reproduci un simbol in mai multe decoruri sau materialele auxiliare si, implicit, prin achizitionarea mai multor elemente cresc si cheltuielile", detaliaza Andreea Munteanu.
Investitiile in afacerile de acest tip
Luminita Molico spune ca investitia a fost minima, ca pentru infiintarea oricarei alte firme, in aceasta meserie organizatorul fiind singurul lucru care face diferenta.
"Am estimat un interval intre 12 luni si 18 luni in care un astfel de business poate atinge pragul de break-even", spune Luminita Molico.
Amalia Dan spune ca, pana in prezent, investitia in Top Event (n.red. - firma a fost infiintata acum trei ani) este de 25.000 euro, din care a recuperat 50% in ultimii doi ani. Suma a fost alocata pentru materiale, accesorii, spatiu, publicitate, targuri, expozitii.
"Investitii trebuie sa faci mereu, pentru ca in fiecare an se schimba sau apare ceva nou pe piata", precizeaza Amalia Dan.
Investitia initiala in Casa Novias a fost de aproximativ 15.000 de euro, dintre care cele mai multe resurse au fost alocate in logistica - materiale, suporturi pentru flori, diverse elemete de decor si un mijloc de transport.
"De asemenea, am investit in amenajarea sediului agentiei si in crearea unui website. Am mai completat pe parcurs si stocul de decoratiuni, insa nu cu o investitie considerabila. In acest business apar mereu noutati si pentru a fi competitiv trebuie sa fii in pas cu ele si, in acelasi timp, sa ai o imagine bine construita. Mizam destul de mult si pe prezenta online, de aceea o parte dintre resurse le orientam in aceasta directie", detaliaza Andra Barbos.
Andreea Munteanu nu precizeaza cat a investit in Daria Special, dar spune ca in acest domeniu lucurile sunt destul de asemanatoare cu moda.
"Nu este suficient sa lansezi o colectie care sa aiba succes, daca vrei sa reusesti, trebuie sa surprinzi in permanenta. In plus este un minim de respect aratat clientilor carora nu le pot oferi acelasi produs chiar si dupa patru sau cinci ani", mai spune Andreea Munteanu.
Veniturile si profitul organizatorilor de nunti tematice
Cifra de afaceri a Top Event in anul trecut a fost estimata la 40.000 de euro.
"Pentru acest an, in mod normal, cifra de afaceri va creste, deoarece avem mai multe contracte decat in anul 2011. Profitul in fiecare an poate varia in functie de mai multi factori: daca ai participat sau nu la targuri de profil, numarul evenimentelor pe weekend, bugetul inscris pe reinvestitie, implicarea in eveniment, caldura cu care anumiti clienti te recomanda la randul lor etc. In ultimii doi ani, 70% dintre evenimente au fost nunti tematice si profitul pe masura", subliniaza Amalia Dan.
Andra Barbos mentioneaza ca in cazul Casei Novias numarul de nunti tematice a crescut in ultimul timp, dar marea parte a venitului provine din nuntile obisnuite, fara a preciza cat a fost acesta.
Nici Andreea Munteanu nu precizeaza care sunt veniturile Daria Special, dar spune ca 90% dintre acestea provin din organizarea de evenimente tematice - nunti, botezuri si evenimente corporate, cea mai mare pondere avand-o nuntile.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Tendinta de a se organiza nunti tematice s-a accentuat in ultimii doi - trei ani, cererea din partea clientilor fiind in crestere.
Fata de o nunta clasica, una tematica este o modalitate prin care mirii trasmit ceva: pasiunea lor pentru filme, pentru dulciuri, placerea de a calatori, constiinta ecologica, etc.
Temele de nunta cele mai solicitate sunt <nunta ca-n povesti> si vintage.
Investitia initiala intr-o companie care organizeaza nunti tematice poate fi minima, de inregistrare a unei firme, dar poate ajunge pana la 15.000 de euro, daca se achizitioneaza si un automobil sau diverse materiale, elemente de decor etc.
Profitul unei companii care face nunti tematice variaza in functie de numarul de participari la targurile de profil, de numarul evenimentelor pe weekend, bugetul inscris pe reinvestitie, recomandarile clientilor etc.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 15 Februarie 2012 la ora 01.18