Ambalajul profitabil
Conceptul Publipan se bazeaza pe tiparirea de reclame pe pungile din hartie in care se impacheteaza painea, ambalajele fiind distribuite gratuit consumatorilor. Afacerea a fost lansata in Spania, dar compania se extinde pe baza sistemului de franciza si reprezentantii acesteia sunt interesati de discutii cu potentiali francizati.
Ideea de a folosi punga de hartie pentru paine drept suport publicitar a apartinut unor creativi catalani si a fost pusa in practica pentru prima oara in orasul Mataro (Spania), in anul 2005.
Datorita succesului inregistrat pe plan local, in anul 2007, afacerea a inceput sa se extinda in franciza la nivel national. Pana prezent, franciza Publipan s-a mai extins in Portugalia si Romania, fiind intr-un stadiu avansat de pregatiri pentru lansarea in Germania. Intrarea pe piata romaneasca s-a facut prin infiintarea Publipan Romania ca filiala a companiei din Spania, dar care actioneaza la nivel national ca un master francizor.
Silviu Pintea, Director General Publipan Romania, spune pentru startups.ro ca impreuna cu directorul international, Jose Roberto Chamadoira, au studiat piata romaneasca timp de sase luni inainte de deschiderea afacerii la noi in tara.
Lansarea oficiala s-a facut la Targul de Francize de la Romexpo Bucuresti, in februarie 2009. In patru luni de la lansare, s-au acordat 12 francize in orasele Targu-Mures, Galati, Baia-Mare, Buzau, Targoviste, Sibiu, Constanta, Targu-Jiu, Bucuresti si Ploiesti - pentru acestea din urma s-au francizat cate doua zone.
Referitor la strategia de extindere, reprezentantul roman spune ca toate zonele tarii sunt la fel de importante.
“Se mananca paine in egala masura in toata tara, deci distributia pungilor Publipan este garantata 100%”, explica Silviu Pintea.
Conceptul Publipan
Directorul Publipan Romania spune ca nu exista un alt concept asemanator pe piata locala de publicitate.
“Suntem singurii care reusim sa ajungem <pe masa tuturor, in fiecare zi> si totusi fara a fi agresivi”, adauga el.
Pungile Publipan sunt puse in mod gratuit la dispozitia brutariilor si magazinelor care vand paine, ce le distribuie mai departe propriilor clienti, impreuna cu produsele cumparate de acestia.
Costurile de productie pentru pungi sunt acoperite de clientii care aleg sa cumpere spatiu publicitar.
O categorie de clienti este reprezentata de companiile care au nevoie de publicitate. Insa, aceste pungi pot reprezenta un suport publicitar pentru toti cei care au ceva de transmis publicului larg - persoane fizice, primarii, institutii etc.
Clientii pot opta intre aparitia pe o Punga Multianunturi sau pe o Punga Exclusiva - Unic Client. Pe langa aceste doua variante mai exista si Punga Promotionala, care poate fi folosita de companii/organizatii in diferite campanii de promovare - conceptul pungii este identic cu cel de Unic Client, insa este distribuita in mod gratuit impreuna cu produse de panificatie, in locuri publice indicate de compania client.
Afacerea are si o latura ecologica, pungile Publipan fiind reciclabile. Cerneala cu care sunt tiparite este pe baza de apa, iar inchiderea pungii se face cu adezivi care nu contin poliamide, indeplinind astfel regulile impuse de Normativa Europeana referitoare la Ambalarea Produselor Alimentare.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.