Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

In ceea ce priveste promovarea afacerii pe piata romaneasca, reprezentatul companiei spune ca punga in sine este cel mai important mijloc de promovare. Apoi, se organizeaza conferinte de presa la fiecare lansare de zona Publipan, se participa la targuri specializate in domeniu etc.

Investitie
Preluarea unei francize necesita o investitie initiala de 12.000 de euro. Din aceasta suma, taxa de franciza reprezinta 8.000 de euro. Restul de 4.000 de euro includ training-ul initial, materialele necesare promovarii produsului si desfasurarii activitatii francizatului (carti de vizita, mape de prezentare, pliante etc.) plus organizarea unei conferinte de presa la lansarea afacerii.

Directorul Publipan Romania spune ca in ceea ce priveste derularea activitatii, francizatii nu trebuie sa investeasca intr-un spatiu anume, dat fiind faptul ca activitatea se reduce la vanzari directe.

Recuperarea investitiei initiale se poate face in sase luni, dar depinde de capacitatile, priceperea si dedicarea fiecarui francizat”, precizeaza Silviu Pintea.

Cifra medie de afaceri la care poate ajunge un francizat intr-un an de activitate este de 100.000 de euro.

Cifra de afaceri este influentata de activitatea francizatului, dar si de criza economica. Aceasta este o afacere care functioneza bine in timp de criza si foarte bine in situatii normale”, adauga reprezentantul Publipan.

Sistemul de franciza
Nu exista un profil al francizatului Publipan. Ne dorim oameni cu pofta de munca si spirit de echipa. Francizat poate sa devina oricine reuseste sa vada Publipan ca afacere profitabila”, explica Silviu Pintea.

Sistemul functioneaza in asa fel incat francizatii sa se concentreze doar pe partea de vanzari directe. De aceea, pentru a-si desfasura activitatea, un francizat are nevoie in principiu doar de un telefon si acces la internet.

Pentru realizarea si tiparirea pungilor, francizatii apeleaza la Publipan Romania, al carui sediul central este situat in orasul Targu Mures, unde exista si un centru logistic. De aici sunt distribuite catre fiecare francizat cate 30.000 de pungi, la fiecare doua saptamani.

Exclusivitatea teritoriala a unui francizat consta intr-o zona de aproximativ 80.000 de locuitori, arie in care francizatul are dreptul sa-si distribuie propriile pungi.

Francizatii pot vinde spatiu publicitar si catre clienti situati in afara zonei de distributie atribuite prin contractul de franciza. Asa cum la fel de bine pot vinde spatiu publicitar pentru alte zone decat cea in care activeaza (chiar din Spania si Portugalia), caz in care castigurile se impart cu francizatii din zona pentru care se vinde spatiul respectiv.

La nivelul retelei, exista preturi de lista recomandate, insa fiecare francizat este liber sa-si stabileasca singur pretul final pentru spatiul publicitar de pe pungile distribuite in zona sa.

Contractul se semneaza pentru o perioada de cinci ani, cu posibilitate de prelungire, fara a se percepe o noua taxa la reinnoire.

Pe parcursului derularii afacerii, francizatii platesc trimestrial o taxa de redeventa de 3% din cifra de afaceri.

Publipan Romania in cifre
Investitia in demararea afacerii Publipan in Romania s-a ridicat la circa 100.000 de euro, incluzand deschiderea filialei si a centrului logistic aferent.

Luand in considerare actualul ritm de dezvoltare al retelei de franciza, directorul companiei estimeaza ca suma va fi recuperata pana la sfarsitul anului.

Silviu Pintea mai estimeaza ca portofoliul Publipan Romania va numara aproximativ 80 - 100 de francizati, pana la finalul acestui an.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.