Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

"Acest segment de piata creste foarte mult in perioada de boom, cand apar noi firme, dar in acea perioada si piata spatiilor de birouri pe termen mediu si lung creste accelerat", adauga Alexandru Petrescu.
 

Cine sunt chiriasii si care sunt preturile
Birourile instant sunt preferate de companiile noi (cele straine care vin in Romania sau cele autohtone abia infiintate) deoarece au nevoie de flexibilitate - nu stiu cat vor sta pe piata, care va fi numarul de angajati si de cat spatiu au nevoie in urmatoarea perioada.Alexandru Petrescu da ca exemplu de multinationala Arcelor Mittal, care, in Bucuresti, mai intai a inchiriat un spatiu de la Regus si dupa o perioada acolo a inchiriat un birou propriu.

Ramona Iacob, Market Team Leader la Regus Romania, spune pentru startups.ro ca printre aceste categorii de clienti se afla companiile mari - multinationalele care se restrang sau au nevoie de posturi de lucru speciale pentru anumite proiecte sau doresc ceva pe termen mai scurt, pana gasesc locul si cladirea ideale.

Oana Sirbu precizeaza ca, de regula, preturile intr-un instant office variaza intre 140 de euro si 350 de euro/post de lucru/luna, in functie de complexitatea pachetului de servicii, amplasarea centrului si tipul de cladire (clasa A sau B).
 

Cum sunt spatiile de birou gestionate de Regus
In prezent, Regus are spatii in trei centre de afaceri in Bucuresti (World Trade Center, Floreasca Business Park, si intr-o cladire din zona C.A. Rosetti), avand o suprafata inchiriabila de 5.500 mp, care reprezinta 536 de spatii de lucru fixe.

Serviciile oferite sunt birouri virtuale (adresa de afaceri si preluarea apelurilor), birouri pentru o zi, business lounge-uri, comunicatii video (sistem de videoconferinta), sali de sedinte si servicii de asistenta. Alte tipuri de servicii sunt: suportul administrativ (receptie, secretariat), preluarea apelurilor telefonice si a corespondentei, rezervarea salilor de sedinte, videoconferinte etc.

"Printre clientii Regus se numara avocati, firme de recrutare, consultanti, companii din farma si multinationale, de la IT la energie - green energy, petrol, gaze etc. In medie, multe companii inchiriaza birouri pentru doua - trei persoane, cu posibilitatea de extindere. Ne-am indreptat mult atentia asupra acelor persoane care lucreaza de acasa, din ce in ce mai mult, sau sunt mereu pe drumuri si care n-au nevoie de un birou fix, fizic. Astfel, am pus accent pe solutiile flexibile, pe membership: carduri ce ofera acces atat catre birouri fixe cat si catre zone de business lounge, carduri/membership-uri care ofera access local si global in reteaua Regus", detaliaza Ramona Iacob.

Preturile variaza in functie de servicii, perioada de inchiriere, numarul de persoane, locatia dorita etc. In costul unui birou intra atat spatiul (ariile comune, zona de receptie, bucataria, salile de sedinte etc), cat si serviciile si alte costuri (utilitatile, curatenia, securitatea, mobilierul, receptia etc).

"Preturile incep de la 300 de euro/persoana/luna si pot creste in functie de cerintele clientilor. Costul unui birou executive, cu diferite setari, ajunge pana la 550 de euro/persoana, lunar. Preturile nu au evoluat foarte mult in sus comparativ cu anii 2007, 2008 sau 2009", explica Ramona Iacob.

Cardurile sau abonamentele Regus sunt Business World Card Gold (pentru zona business lounge din centrele din Bucuresti), cu o valoare de 59 de lei/luna + TVA, si cele Platinium (access la zona de business lounge si in birourile private), care variaza intre 279 de lei/luna si 599 de lei/luna, in functie de numarul de zile (de la cinci zile la perioada nelimitata).

In urmatorii trei ani, Regus Romania intentioneaza sa se dezvolte, ajungand la zece centre de business si extinzandu-se in alte orase (Timisoara, Arad, Cluj si Brasov). Ei negociaza deja cu unii proprietari de spatii de birouri.

Investitia pentru amenajarea unui centru de business depinde de marimea spatiului inchiriat. De exemplu, intre 2008 si 2009, investitia initiala pentru Regus Floreasca a fost de un milion de euro. Acest spatiu are o suprafata de 2.080 de mp.

"In fiecare centru de afaceri, se fac pe parcurs si anual diverse investitii de intretinere a spatiului. Centrele Regus merg dupa acelasi standard ca Regus global: luam spatiul la rosu si ne ocupam de tot, de la partitiile peretilor, la prize, sisteme tehnice, mobilare etc.", spune Ramona Iacob.

In acest an, Regus Romania se asteapta la o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20% fata de anul trecut.
 

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Un birou instant are toate facilitatile unui birou obisnuit, diferenta fiind ca poate fi inchiriat imediat
si administrarea o face o companie specializata.
Piata birourilor instant a aparut in Romania acum 14 ani, odata cu venirea Regus in tara noastra.
Serviciile disponibile intr-un birou instant sunt de la secretara, receptionera, servicii de operare a biroului si pana la inregistrarea sediului social, servicii de videoconferinte avansate si birou virtual.
O firma care inchiriaza un birou instant plateste o taxa pentru fiecare post de lucru, ceea ce include spatiul si serviciile oferite.
Companiile interesate de astfel de birouri variaza de la start-up-uri la multinationale care vor sa vina in tara noastra, precum si firmele care lucreaza pe proiecte.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.