Business de nisa pe segmentul beauty


Perfect Nails este o marca romaneasca sub care au fost deschise mai multe saloane specializate strict in servicii de manichiura si pedichiura. Primul salon a fost deschis in 2001, in magazinul Unirea din Bucuresti iar exinderea s-a facut inclusiv prin franciza. In prezent, sistemul ramane deschis pentru dezvoltarea prin franciza in orasele mari din tara.

 

Reteaua din Capitala a fost completata de-a lungul timpului cu noi unitati deschise in centrele comerciale Mall Vitan, Plaza Romania si Baneasa Shopping City, precum si de un salon amplasat stradal, pe Calea Victoriei.

Toate unitatile din Bucuresti apartin companiei General Management Group, care detine marca Perfect Nails. Restul saloanelor din tara au fost deschise prin francizati locali, cele mai multe fiind amplasate in mall-uri sau centre comerciale.

In prezent, avem saloane in franciza in Brasov, Constanta, Cluj, Deva, Ploiesti, Pitesti, Timisoara, Iasi, iar vizate sunt celelalte mari orase din tara”, spune pentru startups.ro Raluca Popescu, Manager General Perfect Nails.


Investitie initiala
Deschiderea unui salon Perfect Nails necesita o investitie de 50.000 de euro. In aceasta suma intra amenajarea si dotarea salonului, stocul initial de consumabile, precum si taxa de scolarizare a personalului, in valoare de 1.390 de euro.

Investitia poate varia in functie de numarul de mese pe care doreste francizatul sa le amplaseze in salon, precum si de gradul de finisare al spatiului in care va fi deschis salonul”, precizeaza Raluca Popescu.

Preluarea unei francize nu presupune nicio taxa de intrare in sistem. Insa francizorul impune respectarea stricta atat a dotarilor si a produselor utilizate, cat si a nivelului de instruire a personalului din cadrul salonului.

Dupa deschiderea unitatii, francizatilor li se percepe o taxa lunara fixa de 100 de euro pentru fiecare post de lucru.

Cu alte cuvinte, un salon cu sase mese va plati o taxa de 600 de euro pe luna”, explica managerul Perfect Nails.

Popescu spune ca investitia initiala se recupereaza intr-o perioada de pana la un an si jumatate. Iar cifra medie de afaceri la care poate ajunge un salon Perfect Nails intr-un an de functionare este de 200.000 de euro.

Printre factorii care pot influenta cifra de afaceri se numara amplasarea salonului, precum si selectarea si pregatirea angajatilor.


Conceptul Perfect Nails
Desi a fost inspirat dintr-un model de business american, conceptul de salon specializat in manichiura si pedichiura a fost pus in practica la nivel local printr-o investitie 100% romaneasca.

Saloanele ofera servicii de manichiura - pedichiura, incepand cu cele mai simple servicii si mergand pana la aplicarea de unghii false si ingrijirea de tip SPA a pielii mainilor si picioarelor. Produsele utilizate in saloane sunt importate de la firme de profil din SUA.

Ca o masura de extindere a activitatii, incepand cu anul 2003, unele saloane Perfect Nails ofera si servicii de bronzare. Insa, aceste servicii sunt absolut optionale, iar francizatii nu sunt obligati sa le ofere.

Perfect Nails, ca specialist in domeniul manichiurii - pedichiurii are segmentul sau de clientela care considera ca mainile si picioarele necesita o atentie aparte, fara a solicita servicii <la pachet> ca in alte saloane de infrumusetare”, precizeaza reprezentanta Perfect Nails.

Clientii sunt persoane din aproape toate categoriile sociale, de la femei de afaceri pana la studente, care au venituri medii si peste medie.

Promovarea se face prin reviste de specialitate, care se adreseaza femeilor, dar si in mod direct, in cadrul actiunilor desfasurate de mall-urile sau centrele comerciale in care sunt amplasate saloanele Perfect Nails.


Reteaua de franciza
Primii ani de functionare ai  saloanelor din Bucuresti, au dovedit ca acest concept de servicii de manichiura - pedichiura a fost imbratisat cu succes de catre clienti, motiv pentru care s-a dovedit necesara extinderea retelei si in tara”, povesteste Raluca Popescu.

In afara de capitalul necesar demararii si sustinerii afacerii pentru o perioada de timp, un candidat la intrarea in sistemul de franciza ar trebui sa detina abilitati de administrare a unei afaceri, precum si experienta in lucrul cu oamenii.

Pentru deschiderea unui salon, francizorul recomanda amplasarea acestuia in spatii aglomerate, elegante, cu mare vizibilitate si vad comercial. Suprafata medie a unui salon ar trebui sa fie de circa 60 mp.

Dotarea si aprovizionarea saloanelor se realizeaza prin compania francizoare. Preturile practicate in cadrul saloanelor Perfect Nails sunt aceleasi la nivelul intregii retele, fiind stabilite de francizor.

Inainte de deschiderea salonului, personalul fiecarui francizat este instruit timp de doua luni la scoala francizorului, pentru a se deprinde cu produsele utilizate in cadrul saloanelor Perfect Nails, precum si cu serviciile de ingrijire si tehnicile de nail design.

Contractul de franciza se semneaza pentru o perioada de cinci ani, cu drept de prelungire, fara perceperea de taxe suplimentare.


Afacerea Perfect Nails
De la lansarea afacerii si pana in prezent, Raluca Popescu spune ca au fost investiti 400.000 de euro in dezvoltarea retelei de saloane din Bucuresti, suma fiind recuperata integral in acest moment.

Anul trecut, cifra de afaceri a francizorului s-a ridicat la 1.150.000 de euro, inregistrand o crestere de 20%, comparativ cu 2007.

Pentru acest an, se estimeaza o cifra de afaceri de 1.200.000 de euro, reprezentand taxe lunare de franciza si incasari de la saloanele proprii.

Ca o masura de protectie la situatia nefavorabila din piata, managerul Perfect Nails spune ca s-a incercat mentinerea tarifelor la un nivel decent, care sa nu devina prohibitiv pentru clientela existenta si care sa nu descurajeze noii clienti.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii