Cafenea de familie, dezvoltata in franciza
Caffe Pascucci Shop este un concept de cafenea lansat in Italia. Pe langa produsele specifice unei cafenele, in aceste unitati se vand inclusiv haine realizate sub marca Pascucci. Compania se extinde in franciza si a intrat in Romania anul trecut, cand a fost deschis primul magazin in Bucuresti.
In prezent, sistemul de franciza este deschis in Romania pentru parteneri din toata tara.
Afacerea este una de familie si isi are radacinile in a doua jumatate a secolului XIX, cand italianul Antonio Pascucci a inceput sa exporte in Anglia (printre alte produse) si cafea de provenienta coloniala. Comertul cu cafea a fost continuat de fii sai, Mario Pascucci, care a deschis primul magazin al familiei in Monte Cerignone, si Dino Pascucci, care si-a deschis o cafenea in aceeasi localitate italiana, in perioada de dupa cele doua razboaie mondiale.
In anii ‘50, Alberto Pascucci (in prezent, cel mai in varsta membru al familiei) s-a gandit sa treaca la productia industriala si a construit prima fabrica de procesare a cafelei din istoria familiei. Aceasta a fost inchisa la inceputul anilor 2000, cand a fost construita o noua fabrica, in aceeasi localitate - Monte Cerignone.
Initial, cafeaua produsa de familia Pascucci era distribuita catre diferite lanturi de cafenele (n.red. - in prezent, este distribuita si in cateva unitati hoteliere). Insa, la inceputul anilor 2000, a fost inaugurata prima cafenea sub numele de Caffe Pascucci Shop, in orasul italian Rimini, la care s-au adaugat mai tarziu inca doua unitati proprii pe teritoriul Italiei.
Pana in prezent, au fost inaugurate aproximativ 100 de unitati Caffe Pascucci Shop in franciza, atat in tara de origine, cat si in strainatate. Reteaua s-a extins in tari din Europa (Spania, Anglia, Suedia, Danemarca, Germania, Austria, Ungaria, Polonia, Romania, Slovacia, Serbia, Grecia), precum si din restul lumii - Rusia, Liban, Armenia, India, China, Coreea de Sud, Japonia.
Prima cafenea Pascucci din tara noastra a fost deschisa in luna noiembrie 2008, in zona Dorobanti din Bucuresti. Cea de-a doua cafenea a fost inaugurata anul acesta, in luna aprilie, in cadrul Militari Shopping Center din Capitala. Ambele sunt detinute de compania Velvet Cafe, care a preluat anul trecut master franciza Pascucci pe Romania.
“In mod normal, ar fi trebuit sa deschidem anul acesta o cafenea in Arad si anul viitor una in Constanta. Insa, nici pana in acest moment nu au fost incepute lucrarile la centrele comerciale cu care am semnat anul trecut (n. red. - Westgate Shopping - Arad si Seaside Shopping - Constanta)”, spune pentru startups.ro Adriana Matei, general manager si proprietara Velvet Cafe.
Ea spune ca in ceea ce priveste extinderea in sistem de franciza, sunt vizate toate orasele din tara.
Investitia
Taxa de intrare in sistemul de franciza este de 35.000 de euro. Aceasta acopera training-ul initial si tot ceea ce are nevoie francizatul pentru a porni afacerea (n. red. - stoc initial de cafea, cesti etc. si aparatele necesare - expresor, rasnita de cafea etc).
Restul investitiei depinde in primul rand de conceptul pentru care opteaza francizatul - cafenea propriu-zisa sau unitate de tip “take away” (n. red. - de unde cafeaua poate fi cumparata la pahare de unica folosinta pentru a fi luata la pachet). Urmatorul factor de influenta este dat de suprafata unitatii.
Pentru o cafenea deschisa pe o suprafata de 150 mp, valoarea mobilierului poate ajunge la 60.000 de euro, daca acesta este achizitionat de la furnizorii recomandati de compania italiana. Adriana Matei spune ca francizatii isi pot achizitiona mobilierul si de la alti furnizori, insa trebuie sa respecte standardele impuse de compania francizoare.
Investitia in amenajarea cafenelei depinde de starea initiala a spatiului, de design-ul pe care il alege francizatul pentru unitatea sa (n. red. - Pascucci propune mai multe concepte de amenajare), precum si de cat anume este dispus sa investeasca fiecare francizat in amenajarea unitatii.
Pentru a deschide o unitate de tip “take away”, francizatul are nevoie de un spatiu cu o suprafata de vanzare de circa 10 mp si de mai putin de 10.000 de euro pentru amenajarea acestuia.
Adriana Matei spune ca recuperarea investitiei depinde in primul rand de costurile pe care le are fiecare francizat in parte (n. red. - chirie, personal etc.), dar si de modul in care fiecare isi conduce afacerea. La acesti doi factori se adauga si pretul de vanzare pe care si-l stabileste francizatul.
Sistemul de franciza
Ambele concepte propuse de Pascucci - cafenea propriu-zisa sau “take away” - pot fi deschise fie in centre comerciale, fie in spatii stradale.
“Important este sa existe un trafic sanatos”, precizeaza Adriana Matei.
Spre exemplu, ea spune ca o unitate de tip “take away” ar putea avea succes daca ar fi situata in apropierea unor cladiri de birouri.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Cafenele.
Concepte propuse: Cafenea propriu-zisa si unitate de tip “take away” (n. red. - de unde cafeaua poate fi cumparata la pahare de unica folosinta pentru a fi luata la pachet).
Investitie: Pentru oricare din concepte, taxa de intrare in sistemul de franciza este de 35.000 de euro. In cazul unei cafenele deschise pe o suprafata de 150 mp, investitia in mobilier poate ajunge la 60.000 de euro; la aceasta se adauga cheltuielile de amenajare a unitatii, care depind de mai multi factori. Investitia in deschiderea unei unitati de tip “take away” pe o suprafata de 10 mp este de pana la 10.000 de euro.
Taxe pe parcursul afacerii: Francizatii trebuie sa plateasca o taxa de redeventa, care poate fi stabilita ca o taxa anuala fixa sau ca o taxa anuala mai mica la care se adauga un procent din vanzari.
Extindere in franciza: Detinatoarea master francizei Pascucci in Romania vizeaza toate orasele tarii.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.