Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Magazin online, completat de altul in retelele sociale
Kaspersky Lab Romania a deschis magazinul online acum aproximativ doi ani, in parteneriat cu Avangate, la un an de la deschiderea biroului in tara noastra.

"Magazinul nostru online nu este promovat drept canal principal de achizitie a produselor Kaspersky Lab, deoarece politica noastra este orientata catre parteneri, insa site-ul ca punct de informare ajuta potentiali clienti. Retail-ul difera de comertul online din mai multe puncte de vedere, insa ambele canale sunt foarte importante pentru noi. De exemplu, online gasim in mare parte un public mai tanar, mai conectat la tehnologie, pe cand la rafturile din magazine intalnim, in general, persoane pe care le abordam mai greu online", spune pentru startups.ro Teodor Cimpoesu, Managing Director la Kaspersky Lab Romania si Bulgaria. 

Cei de la Kaspersky sunt multumiti de cum a evoluat magazinul online, precum si de ceea ce au facut pentru a-si sustine parteneri in vanzarea online. Anul trecut, compania a lansat si un magazin pe Facebook (n. Red. - fShop), nu pentru a creste vanzarile, ci ca proiect de "relationship marketing".

"Motivele care ne-au determinat sa facem acest pas au fost: in jur de 30% dintre utilizatorii de internet din Romania au cont pe Facebook si 77% dintre utilizatorii acestei retele sociale au intre 16 ani si 34 de ani. Aceste aspecte sunt foarte importante, deoarece se suprapun foarte bine cu segmentele noastre tinta din punct de vedere al comunicarii si nu numai", explica Teodor Cimpoesu.

Magazinul completeaza pagina de Facebook a KasperskyRo, dar finalizarea tranzactiei se face tot pe platforma ecommerce Avangate. Cimpoesu spune ca diferenta dintre acesta si magazinul online traditional este ca fShop are un aer mai personal si se afla intr-o comunitate de prieteni, care pot avea acces mai usor la promotii speciale, desfasurate exclusiv pe Facebook.

Care este strategia comerciantilor
Magazinele clasice care-si deschid si magazine online nu renunta la cele offline.

"In retail-ul traditional, vorbim de investitii semnificative in amenajarea de spatii, stocuri de marfa pentru display etc. Iata de ce renuntarea la magazinele traditionale in procesul migrarii spre online poate fi foarte costisitoare pentru business si de aceea se intampla foarte rar. In cele mai multe cazuri, vorbim de o combinare a celor doua componente, cu oferirea posibilitatii clientilor de a comanda online si de a plati si ridica produsele de la magazinul offline", explica Marius Ghenea.

Stabilirea preturilor prin cele doua canale de vanzare, clasic si online, depinde de strategia retailer-ului.

"Sunt magazine offline care pastreaza aceleasi preturi pe site-ul lor si in raftul magazinului, pentru a nu-si canibaliza vanzarile offline. De cele mai multe ori, in comertul online preturile sunt mai mici decat cele din comertul traditional, deoarece costurile de operare ale unui magazin online sunt semnificativ mai mici decat cele aferente unui magazin traditional", adauga Marius Ghenea.

Si Daniel Nicolescu spune ca preturile pot fi mai mici in mediul online si sunt companii care incurajeaza vanzarile online prin preturi avantajoase sau alte beneficii (reduceri, garantie extinsa, vouchere cadou).

Din acelasi motiv, al costurilor mai mici, si in cazul Secuiana Zsuzsanna Dobra spune ca preturile sunt mai prietenoase, dar, deocamdata, vanzarile offline functioneaza mult mai bine decat cele online.

Teodor Cimpoesu mentioneaza ca, in functie de promotie sau de produs, preturile din magazinele online pot varia, comparativ cu pretul solutiilor de securitate din retail-ul traditional.

"Atat in online, cat si in offline, conteaza mult pozitionarea produsului, pornind de la afisarea in rezultatele motoarelor de cautare si continuand cu locul in care se afla Kaspersky Internet Security 2011, de exemplu, pe raftul cu solutii de securitate expuse in magazin de alti trei sau patru producatori", spune Teodor Cimpoesu.

Ce modalitati de plata sunt utilizate de magazinele online
George Ploaie spune ca magazinele "de renume" prefera o solutie completa, personalizata, adaptata brandului lor, care sa le permita sa isi pastreze identitatea si in mediul online, avand de cele mai multe ori functionalitati-cheie, care aduc ceva nou in experienta de cumparare online.

"Companiile de distributie isi doresc, pe langa magazinul online, si o aplicatie de tip Business2Business integrata cu sistemul de gestiune propriu, astfel incat sa faciliteze si sa optimizeze procesul de comanda pentru resellerii actuali. Astfel, activitatea de distributie ramane activa, dar se creeaza si un nou canal de vanzari, catre end-useri. Cele doua tipuri de clienti (magazinele <de renume> si companiile de distributie) beneficiaza si de consultanta in e-commerce, dat fiind faptul ca este o experienta noua pentru ei. La polul opus, magazinele online existente au niste cerinte foarte clare, definite de limitarile platformelor pe care le utilizeaza", detaliaza George Ploaie.

Daniel Nicolescu mentioneazca ca magazinele care provin din offline se deosebesc de cele online nu atat prin solutia de plata in sine, cat prin solutia tehnica de care au nevoie.

"Un magazin din offline are nevoie, pentru a incepe sa vanda online, de o platforma tehnica de comert electronic, shopping cart, modul de administrare produse etc., ceea ce magazinul online contine inca din faza de productie", detaliaza Daniel Nicolescu.

CEO-ul ePayment mai spune ca solutia de plata online difera, in functie de dimensiunile companiei si de specificul afacerii.

"O companie de mari dimensiuni, cu sute de mii de utilizatori, are nevoie de o solutie de plata online fiabila, stabila, scalabila, foarte flexibila, capabila sa fie personalizata, astfel incat sa se integreze perfect cu alte sisteme informatice folosite de diverse departamente din companie", adauga Daniel Nicolescu.

De exemplu, Secuiana a ales drept solutie de plata pe cea prin ramburs, numerar iar Koyos.ro are mai multe posibilitati de plata, in functie de nevoile fiecarui client.

"Koyos.ro este un site securizat si pentru plata online, inrolat in sistemul 3D secure. Astfel, plata se poate face integral prin intermediul cardului bancar, online sau la sediul Koyos.ro. Numerar, plata se face prin curier sau la sediul magazinului", mentioneaza Dana Iorga.

Din acelasi motiv - posibilitatea ca utilizatorii sa aleaga metoda cea mai convenabila pentru achitarea produselor, Kaspersky are mai multe solutii de plata, acestea fiind cardul, transferul bancar, PayPal, Discover/ Novus etc.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Magazinele clasice isi extind vanzarile spre mediul online pentru ca pot avea acces la mai multi clienti.
O problema a extinderii catre online este strategia tipica multor magazine traditionale, care vad un conflict intre propriile vanzari offline si cele care ar putea fi realizate in magazinul online.
2008 a fost anul in care a avut loc un veritabil "boom" al numarul de jucatori din e-commerce in Romania.
Procentul cumparaturilor online din Romania este doar 10% din volumul total al pietei de retail.
In comertul online preturile sunt mai mici decat in comertul traditional, deoarece si costurile de operare ale unui magazin online sunt mai mici decat cele aferente unui magazin traditional.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.