De ce apar concepte noi de magazine in Romania


Bogdan Marcu, Senior Consultant in departamentul de Retail al DTZ Echinox, spune ca scaderea volumului de vanzari din ultimii ani i-a determinat pe multi retaileri sa se reinventeze pentru a rezista pe piata.


 

"Acestia (n.red. - retailerii) s-au concentrat nu numai pe optimizarea business-ului, din punct de vedere operational, ci si pe adaptarea conceptului la cerintele si asteptarile consumatorilor. Concurenta acerba pe cota de piata a cernut multi retaileri, in timp ce altii s-au repozitionat pe diferite nise, mai putin exploatate. Cei care au raspuns cel mai bine la noile coordonate de business, cei care au pus accent pe imbunatatirea serviciilor si crearea unei experiente de shopping pentru clienti sunt premiantii acestei perioade", spune pentru startups.ro Bogdan Marcu, Senior Consultant in departamentul de Retail al DTZ Echinox.

Luiza Moraru, Head of Retail Department la CBRE Romania, spune pentru startups.ro ca factorii care ii determina pe retaileri sa introduca noi concepte de magazine sunt noutatea si ineditul, care vand oriunde.

Pe aceeasi linie, consultantul DTZ Echinox completeaza ca dinamica pietei ii obliga pe retaileri sa vina mereu cu ceva nou, inedit, pentru a se mentine in preferintele clientilor si chiar pentru a-si mari cota de piata.

"Cei care bat pasul pe loc vor avea de pierdut pe termen mediu-lung si de aceea este nevoie de o atentie sporita si de o investitie continua in felul in care se prezinta magazinul, in produse si in serviciile oferite. Intr-o perioada in care pretul dicteaza de multe ori in procesul decizional de achizitie al unui produs, este esentiala competitivitatea din acest punct de vedere si oferirea acelor mici detalii care-l determina pe consumator sa achizitioneze produsul", explica Bogdan Marcu.
 

Cine introduce noi concepte de magazine si cat costa lansarea acestora
Luiza Moraru spune ca, in principal, noile concepte de magazine sunt implementate de firmele de imbracaminte, dar paleta poate fi mult mai larga, intrucat in Occident companiile care aleg acest tip de promovare provin din diverse domenii, cum ar fi IT, automotive, food etc. Consultantul DTZ Echinox precizeaza ca, in general, companiile de IT&C sunt cele mai sensibile la noile tendinte, datorita dinamicii acestui segment si acestia sunt cei care au implementat multe solutii noi pentru clientii lor, plusand in special pe o experienta puternica de shopping.

De exemplu, din 2011, Vodafone a demarat rebranding-ul retelei de magazine, ca parte a strategiei de dezvoltare. Acest proces a fost finalizat anul trecut, investitia fiind de sapte milioane de euro. La sfarsitul lui iulie 2012, compania a deschis si un concept store, Vodafone Experience Store, amplasat in mall-ul Afi Palace Cotroceni, din zona central - vestica a Bucurestiului.

"De asemenea, pe segmentul de mobila sunt multi retaileri care s-au orientat spre a oferi solutii complete de amenajare a caselor", mai spune Bogdan Marcu.

Luiza Moraru precizeaza ca nivelul investitiei intr-un nou concept de magazin variaza intre cateva mii de euro si cateva zeci de mii de euro, in functie de domeniul de activitate.
 

Exemple de magazine noi si de concepte deosebite
Luiza Moraru spune ca in tara noastra nu au aparut inca acele concepte inovative de magazine care sa schimbe radical piata, in schimb, conceptul <fast-fashion retailing>, promovat de catre comercianti ca C&A, H&M sau Zara, precum si celelalte marci ale grupului Inditex (Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti), s-a dovedit a fi castigator.

"Magazinele de tip pop-up (n.red. - inchirierea si amenajarea unui spatiu comercial pentru o anumita perioada de timp, cu scopul de a prezenta un produs, o colectie sau o campanie de imagine) au inceput sa apara si la noi, dupa ce au facut furori in strainatate, unde marci ca Prada, Hermes, eBay, Coca Cola au optat pentru aceasta forma de publicitate. Cateva exemple de magazine de tip pop-up de la noi: Syoss Hair Academy pe Calea Victoriei, Cloud no.9 in Centrul Vechi, Malvensky in Diamond Boutique pe Calea Victoriei, Carturesti la Oradea, Patzikin in Baneasa Shopping City sau Designers Drive-in in Cafe Antipa", mentioneaza Luiza Moraru. 

Consultantul de la DTZ Echinox da ca exemplu de magazin flagship store-ul Apple, amplasat in Baneasa Shopping City (n.red. - deschis in vara anului trecut, magazinul este realizat dupa standardele globale ale companiei americane, precum si cu materialele de constructie impuse de aceasta) si Librariile Carturesti.

 

Citeste continuarea articolului - pagina 2

DE RETINUT:
Scaderea volumului de vanzari din ultimii ani i-a determinat pe multi retaileri sa se reinventeze pentru a rezista pe piata.
Noutatea si ineditul sunt factorii care ii determina pe retaileri sa introduca noi concepte de magazine, mai ales in perioadele de criza economica.
Noile concepte de magazine sunt implementate mai mult de retailerii de fashion, cei de IT&C si cei de mobilier.
Magazinele de tip pop-up au inceput sa apara in ultimii ani si in Romania, dupa ce au facut furori in strainatate.
Un segment neacoperit in Romania este reprezentat de magazinele tip "department store" si de cele multimedia.


Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii