De ce este important PR-ul pe timp de criza
O companie trebuie sa comunice sustinut atat in perioada de normalitate a activitatii, dar mai ales in perioada de criza. Cand pe piata incep sa apara probleme financiare, firmele incep sa fie mai atente la modul in care sunt cheltuite bugetele. Dar reducerea costurilor legate de comunicare nu este neaparat cea mai buna decizie care poate fi luata.
Raluca Anghel (foto), general manager la A&M PR, explica pentru startups.ro de ce este bine sa derulezi campanii de PR, chiar daca piata se confrunta cu o criza financiara.
Din practica, am observat ca o mare parte a companiilor care comunicau sustinut pana la inceputul acestei crize financiare, si-au inghetat bugetele de PR si au intrat in “silentio stampa”.
Motivele pentru care o companie ar trebui sa-si continue demersurile de PR si in aceasta perioada ar fi urmatoarele: in situatii de criza dispar diferite companii, oamenii sunt mai atenti cu bugetele personale, posibilii clienti citesc mai mult, se informeaza pentru a alege produsul sau serviciul cel mai potrivit si cel mai bun.
Prin urmare, comunicand permanent existi atat in piata in care activezi, fiind asimilat unui jucator activ, cat si in ochii publicului. De aceea, in perioade tulburi, publicul tinta se fidelizeaza mai usor cu un brand, fiind mult mai dispus sa asimileze informatii.
De ce nu este bine sa renunti la PR
Cred ca panica ii determina pe unii manageri sa renunte la PR in perioada de criza. In al doilea rand, majoritatea companiilor “strang cureaua” si vor sa retina cat mai multe lichiditati in conturi. Multi nu inteleg de ce sa investeasca in imaginea lor, in conditiile in care oricum toti sunt afectati, aici incluzand si competitia.
In primul rand, companiile care renunta la PR pierd banii pe care i-au investit pana in acel moment in promovare. Exista toate sansele ca brandul creat cu atatea eforturi sa dispara in aceasta valtoare de informatii.
Lipsa de comunicare din momentele de criza va permite consolidarea competitiei si implicit afectarea business-ului din cauza vizibilitatii mai scazute. Parerea mea este ca adevaratii jucatori din piata se consolideaza in perioada de criza. Se spune ca invingatorii de maine sunt cei care reusesc sa iasa din criza de acum. Acesta este motivul pentru care companiile trebuie sa continue sa fie transaprente, pentru a fi castigatorii crizei.
Pe de alta parte, nu cred ca este o strategie corecta aceea de a face abuz de comunicare in perioade de criza. Cred ca o modalitate eficienta de a comunica ar fi sa identifici mesajul corect care trebuie livrat fiecarui canal media in parte, in asa fel incat informatia sa ajunga exact unde trebuie si sa fie asimilata de publicul vizat. Trebuie sa intensifici procesul de comunicare, dar acest lucru trebuie facut coerent, in limitele unei strategii.
Eu sunt de parere ca un PR eficient este acela care este facut transparent, corect si adevarat. Fie ca este criza sau nu, toti specialistii in PR ar trebui sa ii sfatuiasca pe clienti spre o comunicare transparenta. Nu cred in mesaje “fabricate” special pentru criza. Cred in mesaje adaptate momentului, care sa vina in intampinarea intrebarilor pietei. Care sa linisteasca piata, sa-i ofere solutii coerente. Asta inseamna un PR adecvat.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.