Extindere in franciza pe segmentul wellness
Wellness bei Tiffany este o franciza din Germania, prezenta de un an pe piata romaneasca. Pana acum au fost deschise doua saloane in tara noastra, in Timisoara si Resita, iar master francizorul vizeaza extinderea sistemului in orasele mari din tara, dar si in Republica Moldova.
Primul salon al companiei a fost deschis in 1998 in Munchen, Germania, iar un an mai tarziu a inceput extinderea in franciza, in Germania si Austria. Acum reteaua a ajuns la aproximativ de 65 de unitati si este prezenta in Germania, Austria, Elvetia, Suedia, Franta, Italia, Polonia si Romania.
Master franciza pe Romania este detinuta de sotii Gabriela si Jovan Perkosan, prin compania Wellness bei Tiffany - Wellness Center S.R.L., care detine si master franciza pe Europa de Sud-Est.
Contractul de master franciza pentru tara noastra a fost semnat in aprilie, anul trecut, si o luna mai tarziu a fost deschis primul salon, in Timisoara. Intre timp, acest salon a fost mutat in Dumbravita (tot in judetul Timis). Iar la sfarsitul lui 2008 a fost inaugurat si primul salon al unui francizat, la Resita.
“Se estimeaza ca spre sfarsitul lunii iulie 2009 sa fie inaugurat inca un salon Wellness bei Tiffany in franciza, in Bucuresti”, spune pentru startups.ro Gabriela Perkosan, manager Wellness bei Tiffany Romania.
Printre orasele vizate pentru continuarea extinderii in franciza se numara: Bucuresti, Timisoara, Arad, Cluj-Napoca, Alba-Iulia, Craiova, Constanta, Iasi si Chisinau (Republica Moldova).
Investitia initiala
Investitia in deschiderea unui salon Wellness bei Tiffany variaza in functie de conceptul pe care alege sa il opereze fiecare francizat. Acestia sunt liberi sa aleaga orice concept sau combinatie de concepte.
In functie de concept difera si costul aparatelor necesare (dupa achitarea taxei de 10.000 de euro + TVA pentru intrarea in sistem, francizatii trebuie sa faca o comanda ferma pentru aparatele cu care isi vor incepe activitatea).
Conceptul Silueta necesita o investitie de 20.000 de euro - 35.000 de euro, care variaza in functie de numarul de aparate cu care francizatul hotaraste sa lanseze afacerea (pentru dotarea de baza sunt necesare cinci aparate iar pentru intregul concept, noua).
Conceptul Anti-Aging presupune cheltuieli cu dotarea salonului incepand de la 24.900 de euro. Pentru salonul Wellness bei Tiffany “active line” investitia in aparatura se situeaza intre 9.900 de euro - 14.900 de euro. Iar pentru conceptul Fitness usor si “medical wellness” investitia incepe de la circa 30.000 de euro.
Valoarea stocului initial de consumabile (n.red. - creme, folii, pantaloni igienici etc.) porneste de la 1.200 de euro si depinde de cerintele fiecarui salon in parte.
“In orice caz, nu este nevoie de un stoc mare, deoarece exista posibilitatea de a comanda si pe parcursul derularii afacerii. Dar pentru inceput noi vom sfatui fiecare francizat in legatura cu produsele de care va avea nevoie”, precizeaza Perkosan.
Costurile cu amenajarea unitatii depind de spatiul ales de fiecare francizat. Dar nu necesita investitii importante, potrivit reprezentantei Wellness bei Tiffany.
Pe durata desfasurarii activitatii, francizatul trebuie sa plateasca o taxa lunara de 4,5% din netul cifrei de afaceri, reprezentand redevente.
Recuperarea investitiei intr-o franciza simpla se poate face intr-o perioada incepand de la 12 luni, in functie de investitia facuta.
“In ceea ce priveste cifra de afaceri la care se poate ajunge, noi putem pune la dispozitia celor interesati de intrarea in acest sistem calcule de rentabilitate”, spune managerul companiei.
Obtinerea francizei
“Candidatii pentru intrarea in sistemul de franciza Wellness bei Tiffany trebuie sa stie ce doresc si sa fie convinsi 100% de concept”, explica Gabriela Perkosan.
Spiritul antreprenorial si cunostintele in domeniul comertului sunt alte insusiri de care se va tine cont in selectarea viitorilor francizati.
De asemenea, fiecare candidat va trebui sa participe la cursurile organizate in cadrul saloanelor pilot, din Munchen sau Dumbravita. Insa nu toti cei care participa la aceste cursuri devin in mod automat francizati.
“Se va face o selectie in functie de aptitudini si de cunostintele acumulate, deoarece aceasta nu este numai o simpla investitie materiala. Cel care dobandeste calitatea de francizat trebuie sa fie el insusi convins de rezultatele care se pot obtine cu aparatele noastre, pentru a convinge mai departe clientii”, spune reprezentanta Wellness bei Tiffany.
In afara de instruirea initiala, Academia Wellness bei Tiffany organizeaza permanent seminarii de formare si perfectionare pentru scolarizarea continua a francizatilor.
Odata intrati in sistem, francizatii devin liberi ca intreprinzatori, fara directive in organizarea activitatii propriului salon.
Inclusiv stabilirea preturilor ramane la latitudinea fiecarui francizat in parte. Cu precizarea ca nivelul stabilit trebuie sa fie sub cel al pietei.
“Deocamdata nu suntem foarte cunoscuti pe piata romaneasca. Iar pentru inceput, francizatii ar trebui sa fie interesati sa aiba preturi mai mici, dar un numar mai mare de cliente”, adauga Gabriela Perkosan.
Ea mai precizeaza ca, inainte de preluarea francizei, viitorii francizati trebuie sa studieze concurenta de pe piata locala, pentru a putea face comparatiile de rigoare.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.