Foto-sculpturi cu imagini tridimensionale
Flash Dimension este o afacere de origine franceza care se ocupa cu realizarea de foto-sculpturi sau foto-decupaje din plexiglas. Compania se dezvolta pe baza sistemului de franciza si este prezenta de trei ani pe piata romaneasca, master francizatul pentru tara noastra fiind deschis la discutii cu potentiali candidati.
Conceptul Flash Dimension a fost lansat in anul 2003, iar extinderea in franciza a inceput doi ani mai tarziu. In prezent, reteaua s-a extins in aproximativ 40 de tari din Europa, Africa si America de Sud.
Foto-sculpturile Flash Dimension pot fi simple sau in relief. Cele simple sunt decupaje foto din plexiglas (in culori obisnuite), iar cele in relief din plexiglas fluorescent. Spre deosebire de cele simple, foto-sculpturile in relief sunt 3D si pastreaza fundalul fotografiei.
In Romania, afacerea a fost lansata in anul 2006, master franciza fiind detinuta de compania Interland Communication, avandu-i ca asociati pe Claudiu Iordache si Claudia Vasile.
Investitia initiala in preluarea master francizei pe Romania si lansarea afacerii in Bucuresti s-a ridicat la 35.000 euro, suma care nu a fost amortizata complet, recuperarea fiind planificata a se face prin acordarea de francize locale.
Pana in acest moment, Interland Communication a acordat francize pentru judetele Sibiu, Valcea si Ialomita.
Claudiu Iordache spune ca franciza Flash Dimension este disponibila pentru restul judetelor din tara, inclusiv pentru Bucuresti.
Investitie. Rezultate
Pentru a deveni francizat, orice candidat trebuie sa dispuna in primul rand de suma de 5.000 de euro + TVA, reprezentand taxa de intrare in sistemul de franciza.
In urma achitarii taxei initiale, francizatul primeste echipamentul si kit-ul de productie, o imprimanta foto, materiale publicitare, un ghid de marketing, precum si materie prima pentru realizarea primelor 100 de foto-sculpturi.
In afara de aceasta suma, francizatul nu mai plateste niciun fel de taxe pe parcursul afacerii. Si nici nu trebuie sa investeasca neaparat intr-un spatiu, franciza putand fi operata chiar de la domiciliu.
“In baza experientei acumulate ca master francizor, pot spune ca investitia initiala se poate recupera intr-o perioada de aproximativ sase - opt luni”, precizeaza Claudiu Iordache.
El mai spune ca cifra de afaceri a unui francizat poate ajunge pana la 8.000 de lei - 10.000 de lei pe luna, in situatia in care se colaboreaza cu cel putin cinci centre foto. Suma poate varia in functie de zona in care este amplasat fiecare centru, cu alte cuvinte de vadul comercial al acestora.
De asemenea, cifra se poate dubla in cazul in care francizatul alege sa faca si vanzari directe (in special in scoli si gradinite, care au un potential mult mai mare decat centrele foto).
“Ideal ar fi sa-si deschida propriul magazin intr-un centru comercial. Dezavantajul este ca, spre deosebire de vanzarile directe, necesita o investitie mai mare”, explica managerul Interland Communication.
Ca procent din vanzari, profitul brut inregistrat de un francizat intr-o luna de activitate este estimat la 250% - 300%.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.