Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
“Reteaua Romstal acopera regiuni din toata tara. In aceste conditii, nu se poate da o cifra medie de afaceri la nivel de retea, pentru ca lucrurile difera foarte mult de la o zona la alta”, explica Adrian Dogaru.
Spre exemplu, el spune ca sunt magazine care functioneaza foarte bine in orase cu 20.000 de locuitori, dar care, prin accesul la localitatile din jur, acopera un bazin de 50.000 de locuitori. Si sunt magazine care, din diverse motive, inregistreaza vanzari mai mici in orase importante din tara.
Potrivit reprezentantului Romstal, analiza se poate face strict punctual pe francize din zone similare celei in care urmeaza sa fie deschis un magazin in franciza, astfel incat candidatul sa poata lua o decizie in cunostinta de cauza.
Incasarile unui magazin sunt influentate si de implicarea antreprenorului in afacere, experienta si cunostintele acestuia in domeniul instalatiilor, precum si de respectarea Best Practice-ului Romstal.
Durata contractului de franciza este de trei ani, prelungirea facandu-se cu acordul ambelor parti. Prin contract, exclusivitatea teritoriala se acorda pentru o zona care acopera circa 50.000 de locuitori.
Contractul de franciza se semneaza initial pentru un singur magazin - primul deschis. In cazul in care francizatul doreste sa deschida si alte magazine Romstal, atunci se creeaza cate un act aditional pentru fiecare unitate nou deschisa.
Pe parcursul afacerii, francizorul nu percepe niciun fel de taxe.
Piata instalatiilor din Romania
Potrivit reprezentantilor Romstal, piata totala a instalatiilor si obiectelor ceramice din Romania, a ajuns anul trecut la circa 1,3 miliarde de euro, in crestere cu aproximativ 5%, comparativ cu anul 2007. Pentru acest an, este estimata o scadere de aproximativ 10% - 15%, fata de 2008.
“In acest moment, insa, e destul de greu de realizat un prognostic al evolutiei acestei piete si a pietelor conexe, avand in vedere faptul ca actuala criza este destul de departe de a fi la final”, precizeaza Adrian Dogaru.
El mai spune ca piata instalatiilor este influentata de evolutia pietei constructiilor, care la randul ei va fi influentata foarte mult de evolutia conditiilor de creditare din Romania si de evolutia increderii investitorilor in tara noastra.
Preturile de vanzare pe piata instalatiilor vor fi influentate intr-o proportie destul de mare de evolutia pretului materiei prime si de cursul de schimb leu\euro. Potrivit reprezentantului Romstal, se remarca deja o avalansa de oferte speciale, bazate pe reduceri de pret, lansate de toti jucatorii din piata cu scopul de a elimina cat mai mult din stocurile achizitionate in cursul anului trecut.
Afacerea Romstal
Primul magazin Romstal, deschis in urma cu 15 ani, comercializa produse din categoriile: radiatoare, centrale termice, pompe de circulatie, vase de expansiune si tubulatura din polipropilena.
In prezent, portofoliul de produse comercializate in reteaua Romstal este grupat in sase categorii de interes, gestionate de divizii specializate - Thermo, Klima, Hydro, Sanni, Electro si Ceramic, acoperind circa 20.000 de articole.
O parte dintre produse sunt furnizate de fabricile detinute de Grupul Romstal, din care face parte si reteaua de magazine, restul fiind importate.
Clientii Romstal se impart in clienti finali, care achizitioneaza produsele pentru uzul propriu, si clienti permanenti, respectiv firmele de instalatii, de amenajari sau de constructii, care folosesc produsele Romstal in realizarea lucrarilor derulate pentru clientii lor. Ca pondere in cifra de afaceri, clientii permanenti ii depasesc pe cei finali.
Adrian Dogaru spune ca promovarea retelei de magazine s-a facut prin spoturi publicitare pe radio si TV (atat nationale, cat si locale), reclame in presa scrisa (ziare de circulatie nationala), prezenta online pe site-uri de profil, precum si prin panouri stradale.
Anul trecut, cifra de afaceri a companiei Romstal pentru Romania a atins 223 milioane de euro. Ceea ce, potrivit propriilor estimari, inseamna o cota de piata de aproximativ 16% din piata de profil autohtona.
In ceea ce priveste evolutia vanzarilor in acest an, se estimeaza ca la finalul lui 2009 compania sa aiba o cifra de afaceri similara cu cea inregistrata in anul 2008 - cu o tendinta de scadere a vanzarilor sub cele de anul trecut pe primul semestru si cu o evolutie ascendenta pe cel de-al doilea semestru.
“Cea mai importanta perioada a anului in ceea ce priveste vanzarile in domeniul instalatiilor este reprezentata de lunile septembrie - noiembrie. Se observa deja o revigorare a pietei, dar trebuie sa asteptam pana la finalul lunii noiembrie ca sa putem spune ca tendinta s-a pastrat si anul acesta”, explica Adrian Dogaru.
Grupul Romstal cuprinde companiile: Romstal, Valrom Industrie si Valplast Industrie (producator de tevi si fitinguri pentru apa, gaze si canalizare, cu cinci fabrici in trei tari), Autoklass (dealer Mercedes Benz), Belform (producator de cazi si cabine hidromasaj), Dezim Development (societate imobiliara), IOS Software Solutions, Central Service (service pe partea de echipamente de instalatii), City Garden (cu o retea de noua showroom-uri in tara) si Doming (distribuitor de echipamente sanitare si termice, in Serbia).
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Comertul cu echipamente de instalatii pentru constructii.
Investitie initiala: Intre 20.000 de euro - 30.000 de euro, doar amenajarea spatiului, daca francizatul opteaza pentru achizitionarea dotarilor logistice prin sistemul de leasing propus de francizor.
Recuperarea investitiei: In principiu, francizatul isi poate recupera investitia initiala in maxim un an de la demararea afacerii. Insa, exista mai multi factori de influenta.
Spatiu necesar: Magazinele Romstal in franciza au in medie o suprafata de 150 mp.
Continuarea extinderii in franciza: Sunt vizate orasele din tara cu peste 15.000 de locuitori.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 29 Septembrie 2009 la ora 01.39