Franciza cu articole pentru copii si viitoarele mamici
Lansat in Belgia in 1953, lantul de magazine Premaman® comercializeaza articole vestimentare si accesorii pentru viitoarele mamici si copiii lor. Afacerea a inceput sa se extinda in franciza in 1986. Acum, retailerul este prezent in 40 de tari, inclusiv in Romania, si continua sa fie interesat de atragerea de noi francizati.
Contractul de master franciza pentu Romania a fost semnat in 2005. Primul magazin Premaman® din tara a fost deschis in acelasi an, in Iulius Mall din Timisoara, prin investitia master francizorului roman, care a mai deschis anul acesta un nou magazin in Cluj-Napoca.
In afara de cele doua unitati, de-a lungul timpului au mai fost deschise prin contract de franciza doua magazine in Pitesti si cate unul in Constanta, Iasi si Buzau.
Anul acesta a fost acordata si prima franciza pentru Bucuresti, insa deschiderea primului magazin din Capitala depinde de negocierile cu proprietarii de spatii comerciale.
Pentru extinderea in franciza sunt vizate in principiu orasele Bucuresti, Arad, Sibiu, Brasov si Craiova, dupa cum spune pentru startups.ro Stefan Grumazescu, detinatorul master francizei pentru Romania.
Investitie. Rezultate
Investitia initiala pentru deschiderea unui magazin este de aproximativ 100.000 de euro, din care taxa de franciza reprezinta 20.000 de euro.
Cheltuielile cu mobilierul din magazin si accesoriile (n.red. - rafturi, umerase, manechine etc.) sunt situate intre 20.000 de euro - 30.000 de euro, in functie de suprafata unitatii. Valoarea stocului initial de marfa ajunge la 45.000 de euro, iar softul de vanzare si gestiune costa in jur de 5.000 de euro.
Master francizorul nu a inclus cheltuielile cu amenajarea magazinului in investitia initiala, deoarece acestea depind foarte mult de starea initiala a spatiului - un spatiu deja amenajat implica investitii mai mici, comparativ cu o suprafata preluata “la rosu”, intr-un mall abia deschis.
In functie de nivelul cheltuielilor fixe (chirie, salarii) si de nivelul incasarilor, recuperarea investitiei initiale se poate realiza intre doi si cinci ani.
Stefan Grumazescu spune ca in anii anteriori, cifra de afaceri pentru un magazin se situa intre 300.000 de euro si 380.000 de euro. Pentru acest an, master francizorul se asteapta la o mentinere a acestei cifre, luand in calcul instabilitatea economica ce caracterizeaza perioada actuala.
Printre factorii care pot influenta vanzarile el mai enumara puterea de cumparare a populatiei, competitia, calitatea promovarii, precum si politicile si masurile financiare aplicate la nivel national de catre institutiile statului.
Sistemul de franciza
“Experienta in acest domeniu nu este necesara, deoarece prin preluarea francizei se transmite implicit si knowhow-ul brandului”, explica Stefan Grumazescu.
Totusi, francizatii trebuie sa cunoasca principiile fashion retailului si sa se dedice acestei afaceri.
Magazinul trebuie sa aiba o suprafata de minim 100 mp si sa fie situat intr-un spatiu de prim rang, cum ar fi un centru comercial sau o zona stradala cu trafic pietonal intens.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: retail specializat (articole vestimentare si accesorii pentru copii si viitoarele mamici)
Investitie: 100.000 de euro
Suprafata necesara: minim 100 mp
Taxe pe parcursul afacerii: 2% din cifra de afaceri, ca taxa de marketing
Cifra de afaceri: 300.000 de euro - 380.000 de euro pe an
Principalele orase vizate: Bucuresti, Arad, Sibiu, Brasov si Craiova
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.