Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Un aspect important, desi nu definitoriu, este ca unitatea trebuie sa dispuna de doua vitrine cu o latime de minim doi metri fiecare. De asemenea, design-ul magazinelor este acelasi peste tot in lume, fiind stabilit de compania mama.

In ceea ce priveste aprovizionarea magazinului, fiecare francizat colaboreaza direct cu compania mama din Belgia.

In acest sistem de franciza nu se percep redevente. Insa, pe parcursul derularii afacerii, francizatii platesc o taxa de marketing de 2% din cifra de afaceri.

n principiu, ar trebui ca master francizorul sa realizeze un plan de marketing la nivel nartional, pe care sa-l discute cu francizatii sai si care sa fie aprobat de Premaman® Belgia. Abia in urma aprobarii acestui plan ar urma sa fie stabilita si modalitatea de plata a taxei de marketing.

Pentru moment, deoarece reteaua din Romania nu are inca o acoperire nationala, fiecare francizat a folosit cei 2% din cifra de afaceri pentru a se promova local, in zona in care activeaza.

Francizatii beneficiaza de exclusivitate teritoriala pe zona geografica mentionata in contractul de franciza. Exclusivitatea se acorda fie pe judet, fie pe o zona comerciala - cazul Bucurestiului, care a fost impartit in sapte zone comerciale.

La nivelul Capitalei, fiecare dintre cele sapte zone include cel putin o zona comerciala de prim rang”, precizeaza Stefan Grumazescu

Pentru fiecare nou magazin deschis in zona alocata prin contractul de franciza se percepe o noua taxa de franciza de 10.000 de euro.

De asemenea, o persoana poate prelua francize pentru mai multe zone geografice, semnand un nou contract si platind taxa de franciza de 20.000 de euro pentru fiecare dintre zone.

Francizatii beneficiaza de suport atat din partea master francizorului, cat si a companiei mama, pe toata perioada derularii contractului de franciza, care este de 10 ani.

Afacerea
In portofoliul retailerului exista aproximativ 12.000 de articole (atat sub marca proprie, cat si sub marci internationale), produsele adresandu-se atat viitoarelor mamici (de la sase luni pana la nastere), cat si copiilor cu varsta cuprinsa intre 0 - 10 ani.

Oferta cuprinde articole vestimentare si accesorii (puericultura mare si mica) pentru fiecare categorie de varsta. Produsele poarta fie marca proprie, fie alte marci internationale cu care compania colaboreaza pentru a-si asigura o oferta completa.

Principalii competitori de pe piata romaneasca sunt reprezentati de Mothercare, Miniblu, Z, Okaidi si Sergent Major, potrivit master francizorului roman. El spune ca, raportat la concurenta de pe piata locala, preturile Premaman® se incadreaza in categoria medie.

Promovarea se face in principiu la nivel local, avand ca target principal viitoarele si proaspetele mamici, precum si rudele apropiate ale acestora.

Fiind un business de nisa, afacerea este mai putin afectata de contextul din piata, comparativ cu intreg segmentul de fashion retail”, precizeaza Stefan Grumazescu.

El mai spune ca printre masurile care au fost luate pentru protejarea afacerii in aceasta perioada se numara: o mai buna adaptare a gamei de produse la cerintele fiecarei zone, fluidizarea stocurilor, renegocierea chiriilor, precum si o continua preocupare vizavi de instruirea personalului din vanzari. Aceste masuri caracterizeaza intreaga retea de magazine din Romania.

Anul trecut, cifra de afaceri inregistrata de master francizorul roman a fost de 425.000 de euro, in crestere cu 10%, fata de 2007.

Pentru acest an, Stefan Grumazescu estimeaza o mentinere a cifrei de afaceri, comparativ cu 2008, dar ia in calcul si o scadere de maxim 10%, fata de anul anterior.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Domeniul de activitate: retail specializat (articole vestimentare si accesorii pentru copii si viitoarele mamici)
Investitie: 100.000 de euro
Suprafata necesara: minim 100 mp
Taxe pe parcursul afacerii: 2% din cifra de afaceri, ca taxa de marketing
Cifra de afaceri: 300.000 de euro - 380.000 de euro pe an
Principalele orase vizate: Bucuresti, Arad, Sibiu, Brasov si Craiova

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.