Franciza pentru mamicile in pas cu moda
Faire Dodo Maternity este o retea de magazine care comercializeaza articole vestimentare special create pentru femeile insarcinate. Conceptul de origine italiana a fost lansat anul trecut in Romania, prin deschiderea magazinului pilot. Incepand cu 2009, master francizatul roman este deschis pentru discutii cu potentiali parteneri de franciza.
Marca Faire Dodo Maternity a fost lansata in anul 2003 de firma italiana GFS Fabric, cand a fost deschis si primul magazin la Roma. Ulterior, compania a inceput sa se extinda in franciza in cele mai importante orase din Italia.
Prima franciza acordata in strainatate a fost cea pentru Romania, in octombrie 2007. Reteaua mai este prezenta si in Marea Britanie, in Austria, Elvetia, Germania, Franta, Danemarca, Norvegia, Spania, Ucraina si Japonia.
“In 2007, fiind insarcinata, multe haine imi ramasesera mici. Atunci am inceput sa ma gandesc ca trebuie sa fie destul de multe femei in situatia mea. Asa am ajuns sa merg pe la diferite targuri in strainatate, sa fac vizite la diverse fabrici. Si, in final, i-am ales pe cei de la Faire Dodo”, spune pentru startups.ro Raluca Onescu, detintoarea master francizei Faire Dodo pe Romania.
Magazinul pilot (si, in prezent, singurul din tara) a fost deschis in Bucuresti, in luna martie, anul trecut. Deschiderea a fost amanata pana la inceputul sezonului de primavara-vara 2008, pentru ca cei din Italia nu au dorit deschiderea magazinului in plin sezon (n. red. - toamna-iarna 2007).
“Nu am insistat pe extinderea in franciza, deoarece am vrut sa las o perioada de cel putin un an, in care sa ma asigur ca propriul magazin merge cum trebuie”, explica Raluca Onescu.
Pana in prezent, nu a fost deschis niciun magazin in franciza. Potrivit Ralucai Onescu, afacerea ar avea succes in orase precum Constanta si Cluj. De asemenea, ea spune ca este dispusa sa acorde francize inclusiv in Bucuresti.
Investitie initiala
In acest sistem de franciza nu exista taxa de intrare.
Investitia in deschiderea magazinului se ridica la circa 40.000 de euro. Suma acopera valoarea stocului initial, la care se adauga mobilarea si decorarea magazinului, daca mobilierul este realizat in Romania (n. red. - respectand standardele impuse de compania din Italia).
“Recuperarea investitiei initiale depinde foarte mult de implicarea francizatului in afacere. Insa, intr-o perioada de maxim doi ani ar trebui recuperata”, precizeaza detinatoarea master francizei Faire Dodo pe Romania.
Ea spune ca cifra de afaceri a unui magazin Fair Dodo poate ajunge pana la 10.000 de euro pe luna.
Sistemul de franciza
“Dupa parerea mea, candidatul ideal ar trebui sa fie o doamna care sa aiba deja propria experienta de femeie insarcinata, care sa stie toate etapele unei sarcini si toate problemele legate de vestimentatie pe care aceasta le implica, pentru ca experienta personala conteaza foarte mult in aceasta afacere”, explica Raluca Onescu.
Ea spune ca experienta anterioara in afaceri nu este atat de importanta, pentru ca franciza vine la pachet cu tot ceea ce trebuie sa stie candidatul pentru a demara si derula o astfel de afacere.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Comertul cu articole vestimentare pentru femei insarcinate.
Investitia necesara: Aproximativ 40.000 de euro. Suma acopera valoarea stocului initial, la care se adauga mobilarea si decorarea magazinului.
Spatiul necesar: Magazinul trebuie sa aiba o suprafata de circa 30 mp si sa fie situat intr-o zona cu vad comercial - de preferat stradal, nu intr-un centru comercial.
Cifra de afaceri: Un magazin Fair Dodo poate ajunge la vanzari de pana la 10.000 de euro pe luna.
Orase vizate: Potrivit master francizatului, afacerea ar avea succes in orase precum Constanta si Cluj. De asemenea, franciza este disponibila inclusiv pentru Bucuresti.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.