Maricon cauta primii parteneri de franciza
Compania romaneasca activeaza inca de la inceputul anilor 1990 pe piata materialelor pentru instalatii si constructii. Pana in prezent, nu au fost deschise magazine in franciza, insa directorul Maricon vizeaza extinderea retelei atat prin investitii proprii, cat si prin acordarea de francize.
Maricon importa si distribuie materiale pentru instalatii si constructii, provenite de la mai multi producatori din Uniunea Europeana.
Primul magazin Maricon a fost deschis in anul 1994, in Bucuresti. Pana in prezent, reteaua s-a extins doar in Capitala, unde exista patru magazine si un depozit care functioneaza si ca punct de vanzare.
Proiectul si manualul de franciza au fost definitivate in anul 2007, insa, pana in prezent, nu a fost deschis niciun magazin Maricon in franciza.
“Sunt vizate orasele din zona delimitata de axele Brasov - Giurgiu si Constanta - Craiova. Luam in calcul nu doar orasele mari, ci si pe cele mici, conceptul Maricon putand fi adaptat in functie de specificul fiecarei piete”, spune pentru startups.ro Virgil Pop, director general la Maricon.
Zona a fost aleasa in primul rand din motive ce tin de logistica. Francizorul se ocupa inclusiv de livrarea produselor catre francizati, iar in prezent exista doar depozitul din Bucuresti.
Investitie. Rezultate
In primul rand, valoarea investitiei initiale variaza in functie de conceptul pentru care opteaza francizatul - Basic franchise sau Full franchise.
In cazul Basic franchise, magazinul trebuie sa aiba o suprafata de 80 mp - 100 mp, oferta de produse fiind formata din articole de baza (n. red. - spatiul va fi impartit in vitrina, rafturi si depozit). Pentru acest concept, francizatul are nevoie de un mijloc de transport de mici dimensiuni.
Daca optiunea este pentru Full franchise, magazinul trebuie sa aiba o suprafata de 120 mp - 140 mp. Francizatul va comercializa o gama extinsa de produse, inclusiv articole sanitare care au nevoie si de spatiu de expunere. Mijlocul de transport necesar va fi unul de dimensiuni medii.
Pentru ambele concepte, cheltuielile cu amenajarea unitatii sunt estimate la circa 20.000 de euro - 30.000 de euro, depinzand de starea initiala a spatiului.
Daca nu au deja un mijloc de transport adecvat conceptului ales, francizatii trebuie sa-si achizitioneze unul, ceea ce va creste valoarea investiei initiale, in functie de masina si de modalitatea de plata pentru care opteaza fiecare francizat.
Francizatii nu investesc in stocul de marfa, deoarece stocul este dat in consignatie, francizatul platind contravaloarea marfii abia dupa vanzarea acesteia.
Nu exista taxe nici la intrarea in sistemul de franciza, nici pe parcursul afacerii.
La semnarea contractului de franciza, francizorul propune fiecarui francizat un plan de afaceri pe o perioada de trei ani de zile.
“Daca francizatul urmareste acest plan inca de la finalul primului an, el poate inchide pe profit si isi poate recupera investitia initiala”, precizeaza Virgil Pop.
El mai spune ca cifra de afaceri a unui francizat variaza in functie de conceptul ales, de capacitatea pietei pe care activeaza, precum si de implicarea acestuia in afacere.
Sistemul de franciza
In ceea ce priveste profilul candidatului la obtinerea unei francize Maricon, exista doua situatii: fie este vorba de o persoana care are deja un magazin de profil (materiale pentru instalatii sau constructii), fie persoana respectiva nu a mai avut un magazin de profil sau nu a mai lucrat in domeniu, dar are cunostinte si abilitati de management si doreste sa aiba propria afacere.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: Comertul cu materiale de instalatii si constructii.
Conceptul Basic franchise: Magazinul trebuie sa aiba o suprafata de 80 mp - 100 mp, oferta de produse fiind formata din articole de baza.
Conceptul Full franchise: Magazinul trebuie sa aiba o suprafata de 120 mp - 140 mp. Francizatul va comercializa o gama extinsa de produse, inclusiv articole sanitare care au nevoie si de spatiu de expunere.
Investitie necesara: Indiferent de concept, cheltuielile cu amenajarea unitatii sunt estimate la circa 20.000 de euro - 30.000 de euro, depinzand de starea initiala a spatiului. La acestea se adauga investitia in mijlocul de transport. Francizatii nu investesc in stocul de marfa.
Extinderea in franciza: Sunt vizate orasele din zona delimitata de axele Brasov - Giurgiu si Constanta - Craiova.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.