Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Calitatea produselor
Radu Timis, Group President la Cris-Tim, unul dintre principalii producatori de mezeluri din Romania, prezent in lanturile mari de retail, spune pentru startups.ro ca marii retaileri au principii de selectie legate de calitatea produsului, de compozitia acelui produs si de standardul de impachetare si igiena alimentara.

Asta pentru ca orice greseala pe care am face-o noi afecteaza in primul rand brandul marca proprie al retailerului, si nu brandul nostru, noi fiind procesatori”, explica Timis.

Presedintele Cris-Tim spune ca nu exista diferenta intre criteriile de selectie aplicate de lanturile de retail, acestea practicand acelasi tip de solicitari.

In zona brandului de calitate sunt cam aceleasi cerinte din partea tuturor retailerilor. Toata lumea incearca sa-si securizeze brandul, pentru a nu si-l pune in pericol. Prin urmare, acestia aleg frunizorii care dau cea mai mare securitate si care respecta reteta”, adauga Timis.

Furnizorii romani care livreaza pentru produsele marca proprie a retailerului por sa fie prezenti pe rafturile magazinelor si cu propriile branduri.

Noi suntem prezenti cu amadoua categoriile. Daca nu am fi noi prezenti in aceste categorii, singura problema ar fi sa fie altcineva prezent, si ne-ar ocupa o parte din volumele care se vor dezvolta in viitor”, mai spune presedintele Cris-Tim.

Radu Timis spune ca in Romania tendinele de evolutie pe segmentul private label sunt ascendente, in ritm cu tendintele la nivel european. Cresterea de volume pe care o aduce private label in cazul Cris-Tim este de 2% - 3% si estimarea este de maxim 5%, pana la sfarsitul anului, in functie de cat de agresiva este campania de promovare pe private label a fiecarui jucator.


Avantajele furnizorilor

Radu Rosca, IKA manager la Delaco, unul dintre principalii furnizori ai marilor retele de magazine, spune pentru startups.ro ca principalul criteriu este parteneriatul intre retailer si furnizor. Din punct de vedere comercial, aceast parteneriat trebuie sa fie o afacere pentru ambele parti, atat ca profit (de imagine sau financiar) si ca seriozitate.

Pentru a intra in parteneriat, furnizorul trebuie in primul rand fie corespunzator calitativ, sa ofere ce are retailerul nevoie din punct de vedere al sortimentatiei, dar sa sustina logistic si cantitativ contractele”, explica Rosca.

Managerul Delaco spune ca, desi cota de piata obtinuta de pe urma marcilor proprii nu intra in “cartea de vizita” a producatorului respectiv, marcile proprii au avantajul care vine din optimizarea facilitatilor si capacitatilor de productie si transport. Fabricant traditional de marci proprii pentru retaileri, Delaco detine o pondere de private labels de 10% - 15% din totalul de produse comercializate.

Intentia este de a largi portofoliul de marci proprii, dar nu dorim sa lasam marcile noastre sa fie canibalizate de private labels, un obiectiv normal al oricarui frunizor”, precizeaza Rosca.

Exista si furnizori romani care sunt prezenti pe rafturile retailerilor cu brandurile proprii sau internationale pe care le distribuie, dar nu au semnat inca parteneriate pentru private labels. Radu Panait, directorul de dezvoltare al Biologistic, cel mai mare distribuitor de produse bio la nivel national spune pentru startups ca firma este doar la nivel de discutii cu retailerii. Panait mentioneaza printre avantajele parteneriatelor de tip private label taxele de raft mai mici, dar si taxele de intrare in magazin, care sunt mai putin costisitoare.

Si pentru retaileri este avantajoasa colaborarea cu furnizorii romani pentru marca proprie, atat ca logistica, dar si costuri, care sunt mult mai mici decat daca le-ar aduce din import”, mai spune Panait.

In opinia lui, pe langa costurile mai reduse, exista si aspectul sortimentatiei, aceasta fiind mai larga in cazul furnizorilor romani decat daca provine de la firma-mama.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.