Mobilierul exotic isi face loc in casele romanilor


Estimata de reprezentantii firmelor din domeniu la maxim 5% din piata totala de mobilier din Romania, segmentul mobilierului din materiale exotice castiga tot mai multi adepti, in ciuda crizei economice. Pentru a-si sustine vanzarile in aceasta perioada, companiile de profil au inceput sa importe si accesorii sau decoratiuni.

 

Piata mobilierului exotic este inca in formare, dar, spre deosebire de anii 2005 - 2006 cand exista o tendinta accentuata a clientilor de a cumpara mobilier din piele si lemn masiv, acum mobilierul exotic incepe sa fie din ce in ce mai prezent in  casele romanilor”, spune pentru startups.ro Oana Oroviceanu, Director de Vanzari la Iroko.

Ea adauga faptul ca vanzarile sunt influentate si de promotiiile pe care le firma le organizeaza periodic, acestea facand parte din strategia de business.

In fiecare luna avem promotii la cate un tip de mobilier in ideea de a nu ramane prea mult timp cu ele pe stoc si a aduce in timp util modele noi”, explica Oroviceanu.


Influenta crizei

Daca inainte de declansarea crizei economice importatorii din domeniu practicau adaosuri comerciale de doua cifre, in prezent, acestea sunt mai temperate si ajung la maxim 5%. Produsele sunt, in general, importate din tari precum Malaezia, Tailanda, Vietnam, Indonesia, Laos, Maroc, China si Bali. Importatorii spun ca mobilierul din India devine din ce in ce mai recunoscut si apreciat. Contextul economic nefavorabil a generat schimbari si in preferintele cumparatorilor.

Inante cumparau seturi de dormitoare sau de living. Acum cumpara cate un fotoliu - doua sau vaze, dulapioare, masute de cafea cu tabureti”, spune pentru startups.ro Eduard Berea, reprezentant Ecomob, companie specializata in importul mobilierului fabricat din materiale naturale, precum fibre si ierburi tropicale impletite de rattan, zambila de apa, iarba de mare, bambus, tec si diferite alte fibre lemnoase de esenta tare.

Pe perioada verii, cel mai bine se vinde mobilierul pentru terasa, iar in restul anului mobilierul pentru dormitor, cel pentru living sau bucatariile. Jucatorii de pe piata gasesc insa solutia supravietuirii. Ei prefera sa activeze in acelasi domeniu, insa schimba strategia de business in functie de modificarile in peisajul economic.

Momentan ma orientez catre produse cu pret mic, fiind singurele ce au o viteza de vanzare mica dar constanta, planificabila”, explica Eduard Berea.

Exista si companii pentru care criza nu a avut efecte negative.

Pentru noi, incepand cu luna martie 2009, vanzarile au crescut. Probabil aceasta crestere isi are explicatia si in faptul ca romanul a inteleles ca, decat sa dea banii pe lucruri ieftine dar de calitate indoilenica, mai bine da mai mult dar achizitioneaza lucruri de valoare”, spune directorul de vanzari al companiei Iroko.


Nise de piata
Pentru a atrage segmente mai largi de cumparatori, importatorii de mobilier exotic adauga la portofoliul deja existent si accesorii si obiecte decorative.

Pentru a da culoare, venim si cu o gama foarte bogata de obiecte decorative, de la covoare lucrate manual, din lana, matase, la carpete, fete de perna cu paiete, margele, brodate, fete de masa, cuverturi de pat, unele dintre ele decorate cu oglinzi, simbol al norocului si prosperitatii in traditia orientala, pana la statuete din bronz, os, piatra, alama, teracota sau ceramica, vase decorative, lampi, etc”, spune pentru startups.ro Dan Dumitrescu, reprezentant Exotique, companie prezenta pe piata din anul 2003.

O nisa de exploatat pe piata mobilierului exotic este cea a mobilierului ecologic. Chiar daca pe moment si acest segment este afectat de criza economica, reprezentantii firmelor din domeni se asteapta la o revenire a vanzarilor.

Rulajul este lent, clientii selectivi. Evident, incepand din ianuarie 2009 piata s-a prabusit. Anii trecuti puteai conta pe cresteri de pana la 10%. Acum piata a scazut cu 90%”, spune Eduard Berea.

Eduard Berea este, insa, optimist, estimand ca piata isi va reveni dupa deblocarea creditele ipotecare si de consum.


Obstacole
Principalele probleme cu care se confrunta antreprenorii care activeaza pe aceasta piata sunt legate de selectia producatorilor, a colectiilor de produse si de termenul de livrare.

Clientul trebuie sa inteleaga ca, daca vrea sa aiba in casa un mobilier deosebit si rezistent, lucrat manual, pe dimensiunile pe care le doreste, este nevoie sa astepte doua luni”, spune Oroviceanu.

Targetul companiilor de profil este format din persoane cu venituri ridicate, cu studii superioare, cei care au calatorit mult in strainatate, pasionatii de Feng- Shui si cei care admira cultura asiatica.

Totusi, sunt importatori care sustin ca nu doar clientii cu mai multi bani au acces la acest tip de mobilier.

Datorita preturilor pe care le practicam avem clienti atat din clasa medie, cat si din cea high”, spune reprezentantul Iroko.

In general, jucatorii din domeniu spun ca orasele cu cele mai consistente vanzari sunt Bucuresti, Constanta, Cluj si Timisoara.


Tendinte
Mobilierul exotic modern se evidentiaza prin linii drepte si functionalitate. Potrivit reprezentantilor Praktiker, preferintele clientilor pentru mobilierul din impletituri, fie ca este vorba de zambila de apa, frunza de banan sau rattan, demonstreaza apropierea oamenilor de zona eco.

Ei adauga faptul ca pentru un efect deosebit, se merge pe culori cum ar fi maro inchis, pentru canapelele supradimensionate si seturile pentru cafea sau culoarea naturala a impletiturilor, in combinatii cu perne viu colorate.

In general, mobilierul exotic nu este pretentios si se poate integra cu usurinta in spatiul de living si in zonele de relaxare, iar clientii il prefera pentru simplitatea formei si pentru efectul decorativ special.

Tendintele actuale in design se orienteaza spre abordarea unui stil compozit, care valorifica cele mai variate elemente provenite din diferite epoci si diferite culturi”, explica Dan Dumitrescu.

Reprezentantul Exotique spune ca stilul minimalist persista pe piata, insa au inceput sa apara si amenajarile “glamour” care combina forma clasica a mobilierului cu materiale contemporane si moderne. Pentru acest an, compania promoveaza in continuare colectiile clasice din lemn masiv si piele insa vine in completare cu o colectie ceva mai speciala de mobilier, piesele fiind acoperite cu foita de aur pictata si placate cu decoratiuni din metal.


DE RETINUT:
Mobilierul exotic incepe sa fie din ce in ce mai prezent in  casele romanilor, spre deosebire de anii 2005 - 2006, cand exista o tendinta accentuata a clientilor de a cumpara mobilier din piele si lemn masiv.
Inainte de declansarea crizei economice importatorii din domeniu practicau adaosuri comerciale de doua cifre, dar in prezent acestea ajung la maxim 5%.
Produsele sunt, in general, importate din tari precum Malaezia, Tailanda, Vietnam, Indonesia, Laos, Maroc, China si Bali.
Pe perioada verii, cel mai bine se vinde mobilierul pentru terasa, iar in restul anului mobilierul pentru dormitor, cel pentru living sau bucatariile.
Pentru a atrage segmente mai largi de cumparatori, importatorii de mobilier exotic adauga la portofoliul deja existent si accesorii si obiecte decorative.


Redactor: Lidia Ionita

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii