Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Consultantii de imagine spun ca cei mai multi dintre clientii care apeleaza la astfel de servicii sunt femeile intre 25 de ani si 50 de ani. Barbatii apeleaza mai putin la astfel de servicii, iar cei care le solicita au, de obicei, in jur de 40 de ani. 

Pe segmentul corporate apeleaza la astfel de servicii companiile care vor sa isi stabileasca o identitate corporatista, vor un anumit cod vestimentar pentru angajatii lor si cele care se pregatesc pentru o campanie publicitara, consultanta putand fi oferita si in cazul unui singur produs al acesteia.

Irina Markovits spune ca alte companii care solicita servicii de consultanta de imagine sunt cele care vor sa comunice publicului o anumita pozitionare si un anumit tip de comunicare intre companie si audienta, cele care doresc imbunatateasca nivelul de cunostinte al angajatilor cu privire la importanta aspectului profesional sau la corelarea dintre valorile organizationale, cultura organizationala si codul vestimentar.

Carmen Okabe mentioneaza ca firmele care lucreaza mult cu publicul solicita servicii de creare a unei imagini unitare de companie, iar cele care au clienti internationali vor servicii de intelegere a schimburilor culturale.

Pe langa firmele din servicii si cele cu clienti internationali, mai apeleaza la aceste servicii si bancile, firmele de consultanta, casele de avocatura, firmele de vanzari sau doar departamentele de vanzari al unor firme.

Pe segmentul corporate, Irina Markovits adauga faptul ca primeste solicitari de la numeroase companii multinationale, dar nu de la IMM-urile romanesti.

"Este posibil ca firmele mici si mijlocii locale sa nu inteleaga necesitatea unei investitii in imaginea angajatilor, este posibil ca ele sa nu stie ca exista acest tip de servicii, sa nu fie interesate de aceste servicii si, prin urmare, sa nu aiba un buget dedicat acestui obiectiv", spune Irina Markovits.

Cea mai buna perioada din an pentru consultanta de imagine
In lunile decembrie, ianuarie si august consultantii de imagine au cele mai putine solicitari din an, in restul anului nivelul cererii fiind aproximativ aceleasi.

Cei care apeleaza la un consultant de imagine revin, de obicei, pentru a incerca cat mai multe servicii, a afla cat mai multe, a verifica daca au luat-o intr-o directie gresita, pentru a-si actualiza garderoba si pentru ca moda se schimba.

Mihaela Berciu spune ca, in general, primul contract are un termen mai scurt, fiind urmat de contracte pe termene mai lungi.

Irina Markovits adauga faptul ca in jur de 70% dintre clienti se intorc, o data sau de doua ori pe sezon, pentru ca la acest tip de servicii nu exista un rezultat rapid.

"Exceptie fac clientii care isi doresc punctual un anumit lucru, cum ar fi schimbarea totala a garderobei pentru un sezon sau o tinuta pentru o ocazie speciala. In aceste cazuri, rezultatul sau schimbarea de imagine sunt vizibile imediat", spune Irina Markovits.

Consultantul de la Image Matters mai spune ca o persoana cu un buget mediu (intre 3% si 10% din venitul lunar sau anual, dedicat cumparaturilor) isi poate schimba total infatisarea in sase - opt luni, pentru ca trebuie sa introduca treptat in garderoba haine cu linii diferite sau mai moderne, o paleta de culori diversificata, accesorii in plus si anumite sfaturi sa fie puse in practica zi de zi.

La polul opus, Carmen Okabe spune ca in Romania nu are astfel de contracte, pentru ca lipsa de educatie in domeniu face ca toti sa isi doreasca schimbari rapide, pe cand in strainatate legatura cu un consultant de imagine se poate pastra si dupa cativa ani. Ea adauga faptul ca, daca o relatie dintre un consultant de imagine si un client se mentine pe o perioada de cativa ani, se poate vorbi mai mult despre un coaching de imagine, pentru care se poate face un contract anual.

Antreprenorii aflati la inceput se numara printre cei care solicita o singura sedinta sau servicii de baza. Ei au nevoie de solutii rapide pentru a avea o imagine potrivita cu noul lor statut si care sa-i ajute la networking si prezentari.

Irina Markovits spune ca pentru acesti antreprenori, o varianta de a avea imediat o imagine de business, este o sesiune mai lunga de personal shopping, pentru ca ei sa poata pleca la drum imediat cu o garderoba actualizata si imbunatatita, creata in functie de scopul lor. De asemenea, ea mentioneaza ca exista si posibilitatea unei evaluari de garderoba, care este un audit al tinutelor pe care antreprenorii le au deja, si se mai fac niste completari, in functie de ceea ce ei au in dulap, pe baza unui buget si a unei liste de cumparaturi.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Dupa anul 2000, numarul celor care apeleaza la consultanti de imagine a crescut, tendinta accentuandu-se in ultimii trei - patru ani.
Piata consultantilor de imagine este inca in dezvoltare in tara noastra, pentru ca sunt putinii cei dispusi sa plateasca pretul unor asemenea servicii si putini cei care ofera astfel de servicii de calitate.
Cei mai multi dintre clientii care apeleaza la astfel de servicii sunt femeile cu varsta intre 25 de ani si 50 de ani, precum si barbatii cei care au in jur de 40 de ani. 
Firmele care solicita astfel de servicii sunt cele care lucreaza mult cu publicul, cele care au clienti internationali, bancile, firmele de consultanta, casele de avocatura, cele de vanzari sau doar departamentele de vanzari ale unor firme.
In lunile decembrie, ianuarie si august consultantii de imagine au cele mai putine solicitari din an, in restul anului nivelul cererii fiind aproximativ aceleasi.

Redactor: Alina Botezatu

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.