Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

O campanie cu adevarat de impact trebuie sa implice minimum 20 de zile de tractare aeriana de banner deasupra intregului litoral. Exista, bineinteles, si evenimente punctuale, pentru care tractam bannere pentru cateva zile, ceea ce este firesc”, spune pentru startups.ro Cristina Mitchievici, Marketing Manager la Regional Air Services, companie din domeniul aviatiei mici, care ofera si servicii de tractare banere publicitare in zona litoralului.

Alexandru Dragomir spune ca, inainte ca sistemul I-Glass sa fie instalat intr-o anumita zona, se realizeaza un studiu referitor la persoanele care tranziteaza zona respectiva (categorie sociala, varsta, motivele pentru care trec prin zona - sunt in plimbare, doar in trecere, nu au alta cale etc).

Centrul Sibiului este o zona turistica, iar absolut toate campaniile derulate prin intermediul vitrinei respective au fost targetate catre turisti”, precizeaza pentru startups.ro managerul companiei care a implementat sistemul I-Glass in Romania.

Cristian Dragan spune ca traficul zilnic inregistrat de un restaurant (n. red. - Oops Media  ofera spatii de expunere in toaletele restaurantelor) este un factor decisiv in alegerea unei unitati pentru derularea de campanii publicitare.

Cererea de campanii publicitare
In acest an, cel putin pentru sezonul estival, a stagnat numarul de cereri pentru outdoor-ul mobil, insa am inregistrat o crestere de peste 60% pentru comunicarea prin bluetooth”, detaliaza Andreea Pali.

Ea spune ca abordarea consumatorului pe telefonul mobil este o consecinta fireasca a orientarii acestuia catre tehnologie, iar oamenii de marketing au inceput sa inteleaga acest lucru si au inceput sa aloce resurse si in acest sens.

Intre anii 2004 - 2008, am inregistrat o crestere constanta a cererii (n. red. - in zonele turistice), stopata din pacate de actualul context economic. La nivel national, cererea a scazut anul acesta cu circa 25% - 30%, comparativ cu 2008”, precizeaza directorul executiv Oops Media.

Razvan Marincoi spune ca cererea a venit in special din partea companiilor care nu mai investisera intr-o campanie publicitara de amploare, dar care aveau un produs sau un serviciu ce se adresa direct turistilor. El mentioneaza ca proiectul “Litoral Media” a ajuns la un grad de ocupare de 100% in statiunea Mamaia si de 65% in sudul litoralului.

Cristina Mitchievici spune ca anul acesta, poate contrar asteptarilor, din cauza contextului din piata, cererea a crescut, noi marci fiind adaugate in portofoliul de clienti.

Cum este si firesc, cererile incep sa apara in aprilie. De 1 mai ne confruntam cu prima <aglomerare> de cereri, maximul se atinge in iulie si august, iar sezonul se inchide la sfasitul lui septembrie. Ocazional insa primim cereri de tractare de bannere si in afara acestor date”, adauga reprezentanta Regional Air Services.

Pe de alta parte, Armand Domuta, care detine o afacere in domeniul comertului cu zeppeline spune ca anul acesta nu a mai primit nicio cerere din partea agentiilor de publicitate de pe litoral, insa este deja in discutii cu potentiali clienti pentru sezonul estival de anul viitor.

Planuri de dezvoltare
Luand in calcul succesul de pe litoral, incepand cu sezonul acesta (n. red. - de iarna), vom oferi spatii publicitare si in hotelurile de la munte, in Brasov, Poiana Brasov, Rasnov, Fagaras, Busteni si Valea Prahovei. Intentionam sa deschidem reteaua cu 20 de hoteluri de trei, patru si cinci stele”, mentioneaza Razvan Marincoi.

Daca in 2009 “Litoral Media” s-a derulat doar la nivel de hoteluri, in 2010 initiatorii proiectului intentioneaza sa extinda reteaua de spatii publicitare si in cluburile de pe litoral. Tot din vara anului viitor, proiectul va fi extins pe litoralul bulgaresc, Brand Management activand deja de cativa ani pe aceasta piata.

Gassner Wolfgang are si el in vedere extinderea retelei de infochioscuri turistice in afara tarii, primul aparat urmand sa fie instalat in Chisinau, Republica Moldova, in perioada urmatoare. Astfel, sistemul va afisa in timp real atat informatii si oferte turistice din Romania, cat si din Chisinau.

Si reprezentantii I-Glass intentioneaza sa extinda conceptul in afara Sibiului, in special in orasele mari, precum si in zonele turistice din tara.

In contextul unor nevoi crescute de comunicare directionata, dedicata, brand-urile se vor orienta din ce in ce mai mult catre mediile in care pot gasi concentrat, mase mari din segmentul vizat si astfel, macar din acest punct de vedere, comunicarea in zonele dedicate turismului va continua sa se dezvolte”, spune Andreea Pali.

Pe de alta parte, directorul Oops Media este de parere ca dezvoltarea segmentului de publicitate in zone turistice va depinde foarte mult de cum se va dezvolta turismul in Romania.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Sezonalitatea, foarte bine conturata in cazul litoralului, este principala caracteristica a segmentului de publicitate in zone turistice.
Litoralul este in topul solicitarilor in ceea ce priveste derularea de campanii publicitare pe timpul verii, iar statiunile montane sunt preferate in special pe durata iernii.
Campaniile derulate pe litoral urmaresc efectele unei campanii nationale, cu bugetul uneia locale, avand in vedere audientele mari - multimea de oameni care vin din toate colturile tarii.
Firmele care aleg sa se promoveze in zone turistice provin de regula din domenii precum: HoReCa, servicii de telefonie, retail, auto, FMCG.
Campaniile publicitare variaza atat din punct de vedere al modalitatii de abordare a consumatorului, cat si a mediului in care se desfasoara - indoor sau outdoor.

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.