Punctul pe “S”
Point S este o retea europeana de dealeri independenti specializati pe service-ul de anvelope. Litera S folosita in nume se refera la servicii, satisfactia clientului si siguranta. Cu 24 de membri in Romania, reprezentantii retelei urmaresc largirea acesteia cu un numar de zece afiliati pe an.
Lansata in 1971, in Franta, reteaua Point S s-a extins pana in prezent in 17 tari din Europa.
Compania care se ocupa de administrarea retelei in Romania se numeste Point S Team. Dan Stefan, unul dintre fondatorii companiei si membru in consiliul de administratie, a povestit pentru startups.ro cum functioneaza mai exact aceasta retea.
“Reteaua este <semi-noua>, pentru ca firma Pneurom (n.red. - unul dintre fondatori) a mai adus o retea in Romania, si anume Key Point, care apartine de Pirelli. Retea care exista de circa opt - noua ani. Iar majoritatea membrilor actuali ai Point S au fost inainte in Key Point”, explica Dan Stefan.
Tocmai de aceea, reteaua s-a format destul de repede inca de la intrarea pe piata romaneaca, anul trecut.
Inceputurile Point S in Romania
Dan Stefan spune ca a ales Point S pentru ca a cautat afilierea la o retea independenta fata de marii producatorii.Asta deoarece este foarte greu sa apartii de o retea ce depinde de producator, regulile fiind foarte stricte si controlul asupra propriei afaceri unul destul de scazut.
O retea de parteneri afiliati este si o solutie buna intr-un context economic dificil. Asta pentru ca reteaua are un volum de vanzari considerabil, ceea ce-i asigura o putere de negociere mult mai mare in fata producatorilor decat ar avea-o fiecare afiliat individual.
Pentru a functiona ca retea pe teritoriul Romaniei, cei patru fondatori au infiintat compania Point S Team S.A. la care sunt actionari inclusiv afiliatii, in numar de 20, deocamdata.
In cadrul retelei, platforma logistica este gestionata de compania Pneurom. Pe langa import, stocare si distributie, aceasta platforma isi mai asuma si rolul de coordonare a vanzarilor pe intreaga retea.
“Acum am inceput sa ne orientam spre construirea unor depozite regionale cu ajutorul partenerilor locali. Am demarat deja lucrarile la Cluj si la Piatra Neamt”, povesteste Dan Stefan.
Afiliere. Investitie. Rezultate
Asemenea unui sistem de franciza, si dobandirea statutului de afiliat in cadrul retelei Point S presupune achitarea unei taxe de intrare, care se ridica la 1.000 de euro.
Pentru moment, in schimbul acestei taxe, noul afiliat primeste o actiune la compania Point S Team. Solutia este temporara, pentru ca exista un numar fix de actiuni ce pot fi date. Dan Stefan spune ca dupa epuizarea acestor actiuni, reteaua va continua sa se extinda, dar afiliatii nu vor mai fi si actionari Point S Team.
Pe langa taxa initiala, afiliatii mai investesc intre 500 de euro si 3.000 de euro in rebranding-ul service-ului auto. Suma variaza in functie de starea initiala a unitatii, precum si de nivelul pana la care doreste sa mearga afiliatul. Insa costurile nu sunt neaparat suportate integral de noul afiliat. Exista si posibilitatea sa fie impartite cu Point S Team.
Potrivit reprezentantului retelei, recuperarea investitiei se realizeaza in cateva luni de la intrarea in retea. El spune ca pe masura ce reteaua Point S se va extinde si va deveni cunoscuta, recuperarea investitiei se va face intr-un timp din ce in ce mai scurt.
In ceea ce priveste comercializarea de anvelope, cifra de afaceri a unui afiliat Point S este estimata la un minim de 50.000 de euro pe an, la o mie de anvelope vandute. Dan Stefan spune ca media pe retea este de aproximativ 250.000 de euro pe an, la 5.000 de anvelope vandute. La aceste sume se adauga apoi veniturile din serviciile prestate de fiecare afiliat.
Un factor de influenta destul de important este reprezentat de potentialul pietei pe care activeaza afiliatul, dar si de pozitia acestuia pe piata respectiva.
Afiliatii platesc si o taxa anuala de 750 de euro, pentru functionarea Point S Team, care se ocupa si de marketing-ul retelei la nivel national.
Reteaua Point S
Pentru moment, cei care doresc sa devina afiliati ai retelei Point S trebuie sa detina deja un service auto, care sa ofere si service de anvelope (n.red. - vanzare anvelope, montare, echilibrare, inlocuire, vulcanizare) cel putin pentru autoturisme si masini 4x4.
Citeste continuarea articolului - pagina 2
DE RETINUT:
Domeniul de activitate: service de anvelope
Investitie initiala: 1.000 de euro taxa de intrare in sistem, intre 500 de euro si 3.000 de euro pentru rebranding-ul service-ului.
Taxe pe parcursul afacerii: 750 de euro taxa anuala catre Point S Team
Cifra de afaceri estimata: pentru comercializarea de anvelope, media pe retea este de aproximativ 250.000 de euro pe an, la 5.000 de anvelope vandute.
Orase vizate pentru extinderea in franciza: In urmatorii cinci ani, compania isi doreste cate un afiliat in fiecare oras cu peste 100.000 de locuitori, cu exceptia Bucurestiului, unde poti fi mai multi.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.